Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 5
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
večernjak savjetuje

Novac pogreškom uplaćen na račun klijentu ne pripada

'22.12.2008., Zagreb - Erste Banka. Snimanje ilustracije - koristenje usluga banke i komunikacija s osobnim bankarom. Photo: Davor Puklavec/24sata'
Davor Puklavec/24sata
18.09.2013.
u 07:54

Potpisom ugovora pri otvaranju računa klijent prihvaća uvjete poslovanja prema kojima banka ima ovlasti ispraviti pogrešku

P: Više puta čuo sam slučajeve da su banke pogreškom uplatile novac na nečiji račun. Je li klijent taj novac dužan vratiti, prijaviti da mu je stanje na računu veće od očekivanog i dobiva li se za povrat novca kakva nagrada?

Zdravko (Zagreb)

O: Potpisom ugovora prilikom otvaranja računa klijent prihvaća opće uvjete poslovanja u skladu s kojima banka ima ovlasti ispraviti pogrešku uplatitelja, odnosno nepravilno provedenu platnu transakciju, bez traženja dodatne suglasnosti klijenta. Međutim, ako banka uplati novac na pogrešan račun, obvezno kontaktiramo vlasnika računa kako bismo zatražili suglasnost za provođenje ispravka. Nagrada se ne isplaćuje.

 

P: Prebacivao sam račun iz jedne banke u drugu još prije četiri godine, a stari račun nisam nikad zatvorio. Ostalo mi je u trenutku prebacivanja računa oko 500 kuna na starom računu i od tog iznosa moja bivša banka skidala je naknade za vođenje računa dok je novca bilo. Kad sam ušao u minus, počeli su mi slati opomene. Neko vrijeme nisam boravio u mjestu stanovanja pa sam zanemario rješavanje tog problema i sad mi dug iznosi oko 400 kuna. Htio bih odmah zatvoriti račun unatoč dugu, jer mi ne treba, a čini se da sam cijelo vrijeme plaćao za nešto što ne koristim. Jesam li dužan platiti dug i naplaćuje li se zatvaranje računa? Dokle mi mogu naplaćivati usluge koje ne koristim? Postoji li rok zastare?

E.K. (Osijek)

O: Ovakvi su primjeri pouka svima koji mijenjaju banku da trebaju regulirati poslovanje s institucijom iz koje odlaze. Potrebno je da vlasnici računa koji odluče promijeniti banku pravovremeno zatvore račun kako bi spriječili nastanak nedopuštenog prekoračenja i obvezu plaćanja kamata. S obzirom na to da banke nemaju saznanja o tome hoće li klijenti ubuduće koristiti račune ili ne, one ne zatvaraju račune. Iznimno, sukladno poslovnoj politici, banke mogu samoinicijativno zatvarati račune koji dulje vrijeme nisu aktivni. Pri zatvaranju računa klijent je dužan podmiriti nastalo dugovanje, a naknada za zatvaranje ovisi o poslovnoj politici određene banke. HPB ne naplaćuje zatvaranje tekućeg računa građana. Zastara na naknade banke ne postoji. U svakom slučaju, pozivamo klijente da se na vrijeme informiraju o svojim pravima i obvezama, a osobni bankari uvijek su im na raspolaganju za dodatna objašnjenja i savjete.

>>U kafićima više nema knjiga žalbi, ali za turističke usluge ima

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije