Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 7
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
DZS
Povratak na članak

Kvadrat novog stana u Hrvatskoj lani pojeftinio 1219 kuna

Četvorni metar novog stana koji su prodavali trgovačka društva i druge pravne osobe, bez APN-a, lani je u prosjeku iznosio 12.174 kune, odnosno 9,1 posto manje u odnosu na 2008., pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku.

Komentari 14

FA
fred aster
14:38 30.03.2010.

Moze li mi neko objasniti na koji nacin se odobravaju krediti u Hrvatskoj,i da li je to isto i u EU? Recimo da zelim kredit od 100.000 Eura.U USA to savrseno funkcionira i vecina kredita se daje na 30 godina,aa moze se uzeti i na 15 ili 10 za kupovinu kuce ili stana.Od prvog dana ti je jasno koliko si duzan glavnice a koliko kamate.Ako je rata recimo 800 dolara pocinjete otplatu tako da prvi mjesec placate 150 za glavnicu ,a 650 za kamatu.Pri kraju roka otplate kredita dodete u situaciju da placate vrlo malo kamate i vecinu glavnica.Kazimo 750 za glavnicu a 50 za kamatu.Ovo je slikovito,a realno je da placate kamatu za dug u kojjoj je visini tog mjeseca,pomnozen sa brojem dana,obicno 30(koliko je jedan mjesec)i svaki mjesec se dug smanjuje za iznos otplacene glavnice.Hvala

VL
M6
München_612
13:56 29.03.2010.

Postovana redakcijo Vecernjeg lista Tema o kojoj cu pisati je vezana zu vasu temu Osobne finansije, Temu bi nazvala „MALI CE PLATITI GRIJEHE DRUGIH“ Nesto o meni.. Ja sam Ines Stork rodena 21.09.1973 u Derventi inace sa boravkom u Njemackojjemackoj tocnije München. Inace sam zavrsila ekonomiju i bankarstvo, te kao samostalna radim kredite kako za nekretnine tako i privatne kredite. Dirnula me prica o tzv. „akcijsku fiksnu kamatnu stopu od 6,50“ pa i sve druge akcije koje se ticu poticaja drzave. Banke su ulazile u veoma rizicne poslove, kao sto su akcije,vrjednosni papri itd, velikim gubitkom koje su ostvarili na trzistu pokusavaju vratiti izgubljeni novac kroz kredite i takve kamatne stope koje su jednostavno kriminalne. Zato sam i nazvala ovu temu „MALI CE PLATITI GRIJEHE DRUGIH“. O cemu se tu radi, kupovna cijena centralnih banaka tj.drzavnih se krece od 1,6% do maksimalnih 1,9% nabijanje marze na 7% je jednostavno nerealan ako uporedimo trziste njemacke, kao standarda i primanaja u toj zemlji. Hrvatski gradanin ima puno manja primanaja od njemackog gradana te kao takav nije u mogucnosti da podnosi taj teret. Hrvatske banke kao i drzava jednostavno otimaju novac od Gradana. Hrvatska politika jednostavno nema programe za poticaje kako sami gradevinara tako I kupaca. Programi koje mi nudimo I kao takve akceptiramo I “nagradujemo” povoljnom kamatnom stopom su vezani sa ustedom energije koja se dobija posebnom tehnikom gradenja, izolacija, visokokvalitetni prozori,kao I podzemna toplotna energija. Ta vrsta gradenja se u Njemackoj zove KFW eficijent I oni su iz poticaja drzavne banke, KFW banke. http://www.kfw-foerderbank.de Poticaj koji drzavna banka daje gradanima odnosno kupcima nekretnina se krecu od 1,40% do 3,60% to se zove poticaj. Tzv poticaj drzave koji nudi hrvatska vlada je jednostavno smjesan ako uzmemo paralelu koju nudi Njemacka vlada kroz razne programe. Dacu vam jedan primjer kako to izgleda. Kupac nekretnine koji nema uloga I kupuje objekat,stan kucu..koja ima KFW gradnju. Cjena stana 220.000 € Normalni 138.000 KM 4,3% Kfw 70.000 KM 3,60 Mjesecna Rata 1.034 € sa solucijom ekstra uplate od 5% bez nadoknade. Cjela obrada kredita je besplatna.. Sa ovakom politikom koju vodi nas bankarski sustav u hrvatskoj dovesce gradane u kolaps kod vec bolesne ekonomije. Tu ce banke izgubiti povjernje gradana, na nasem zadnjem kongresu koji smo imali u Sjecnju u Berlinu spominjana je i Hrvatska kao jedna od crvenih zona za ulaganje, kao razlog se navodi korupcija,i jako slozena administracija. Moja poruka gradanima je ne dozvolite da iskajete grijehe drugih. Lijep pozdrav Ines Stork

VL
RI
riise
16:09 29.03.2010.

U stranom tisku navodi se podatak da je 7 milijuna Amerikanaca u zaostatku s plaćanjem svojih hipoteka ...Nadalje, navodi se da snižavanje cijena nekretnina \"umrtvljuje\" domaće gospodarstvo jer se Amerikanci osjećaju siromašnijim i manje troše što je uz nezaposlenost veliki problem...

VL
OB
-obrisani-
13:14 29.03.2010.

KOji ste vi licemjeri u djepu gradjevinske mafije da to nije za vjerovat. Manipulirate s brojkama ne bi li digli cijenu, hahahahaha. Nema tu pomoci. Cijene padaju i s njima gradjevinska mafija! PLJUC!

VL
KA
kakodane2
13:45 29.03.2010.

ma di padaju cijene da mi je vidjet. trazim stan i nigdje nisam vidio da je cijene niza nego prije.

VL
DU
Deleted user
15:31 29.03.2010.

Dakle, nema tu dugoročnih vizija o poticanju stanogradnje via poticaji države nego se radi o jednostavnom modelu: \"zgrabi ga sad!\" s financ. ministrom Šukerom kao protagonistom. Ili - u prilično pojednostavljenoj verziji: PDV iz godine u godinu čini cca 62-70 % ukupnog proračuna RH, a kako potrošnja opada - posljedično pada i naplata PDV jer je to indirektan porez (porez na potrošnju). Znači, država se pokušava namiriti via PDV u sferi stanogradnje jednostavnom računicom da će ono što će izgubiti na mostu, dobiti na ćupriji. Prevedeno - tko kupi novi stan, treba mu nova kuhinja, namještaj, bijela tehnika i još oho-ho toga, a tu je \"sačekuša\" ministra Šukera da otcapari 23 % na sve to skupa i tako napuni posrnuli proračun. Jasno, ako se stan ne proda - neće biti ni onog tko bi u njega uselio i ispraznio svoje džepove što za PDV na stan što za PDV na sve navedeno u prethodnom tekstu. I to bi bilo to... Oni su spremni dati neki simbolički poticaj, ali samo ako će budući kupac stana izvrnuti džepove do kraja i posredno pomoći drž. proračunu. Kakva dugoročna vizija!?

VL
BO
bomba
15:34 29.03.2010.

München_612 Slažem se u cijelosti, ali mi samo reci rata od 1034 € kolko traje vremenski tj koliko takvih rata treba izbrojati i koliko to u konačnici iznosi.

VL
XP
xPhoto
15:52 29.03.2010.

@kakodane2 Neznam koliko aktivno tražiš stan, ali ako ozbiljno porazgovaraš i imaš lovu cijene idu dramatično dolje. Evo ti primjer od prije koji dan. U Večernjem je objavljen članak o tome kako je agencija Aukcije nekretnine na aukciji od 5454 nekretnine prodala jedino jedno zemljište u Varaždinu za 20000€ (zemljište ima 712m2). Evo i link na članak: http://www.vecernji.hr/biznis/od-54-nekretnine-aukciji-prodano-samo-jedno-zemljiste-clanak-117422# Zašto ovo govorim, živim u VŽ i znam gdje je to zemljište. Nalazi se u području Mažuranićeve ulice (južni dio grada). U reginalnim novinama (Varaždinske vijesti i Regionalni tjednik) oglašava se nekoliko zemljišta na tom području redom cijene oko 80-100 €/m2. Dok je ovo zemljište prodano po 28 €/m2 (20000/712). Tako ljudi nemojte uopće gledati šta ovi prodavači trkeljaju po oglasima, nego bez srama dođite sa barem 50% maljom ponudom.

VL
M6
München_612
16:17 29.03.2010.

Halo Bomba vecina ugovora se radi na deset godina, poslije deset godina ili se produzuje ugovor po kamati koja je u sadasnjem ugovoru ili se pak trazi opet banka koja ima povoljnije kamate. Sto se tice otplate za koju sisi me pitao ti ne mogu tocno reci posto ovisi o nosiocu kredita sa kojim tempom ce on to otplacivati, ako bi koristio sve uvjete koje ima u ugovoru mogao bi biti gotov za nekih 15 Godina, ako nebi uplacivao ekstra tih 5% trajao bi kreit i do 30 godina.. Mada iz mog iskustva mogu reci da se ovakvi krediti isplacuju u prosjeku za 15 Godina. Stim da se uvijek mora ukalkulirati i inflacija od 3 do 5% to znaci da ova rata koju ima danas nece biti te visine kao za pet godina.. Ovo je primjer jednog stana od 83m² naravno nova gradnja.Takav stan kupuju obitelji sa jednim eventualno dvoje djece a prosjecna primanja su oko 3.000€ plus doplatak za djecu. Eto nadam se da ti je malo jasnije..-) LP Ines

VL
ZX
zark x
16:38 29.03.2010.

Draga Munchen, Mozda mozes komentirati i sto se dogodilo u USA, gdje se stimulirala prodaja stanova manje stojecima sa \"subprime\" creditima is drzavnih hipotekarskih firma Freddy and Fanny. Naravno tu je bilo promoviranja prodaje od onih koji su zeljeli zaradititi na transakcijama, ali cinjenica je da se najedamput naslo mnogo stanova i kuca u rukama onih koji to jednostavno ne mogu uzdrzavati, makar i po cijenama credita koje je drzava drzala prenisko.

VL
ZX
zark x
17:33 29.03.2010.

Munchen, Slazem se stobom, ali tu je uletila i politika. Politika je puno vazna u svim drzavama. Demokrati (Carter) su stvorili drzavne hipotekarske firme sa subprime kreditima da bi omogucili siromasnijima da dodju do vlasnistva. To se pokazalo kao losasa investicija za drzavu, jer sirotinja koju podrzava drzava zna da ce ih drzava i dalje podrzavati, vec jednom kad su usli u svoje nove kuce. Reagan je ponistio te subprime hipteke, da bi ih Clinton ponovo uveo. Bush ih je pokusavao regulirati, ali Congress je bio u Dem rukama pa nije uspio. Bush je nekoliko puta govorio da te subprime hipoteke ce dovesti drzavu do propasti, ali Demokrati su to drzali kao svetinju za svoju sirotinju, makar je drzava to pokrivala ne samo sa nizim stopama nego i poslje kad vlasnici nisu mogli otplacivati. Na kraju je sve ispalo da je Bush kriv za financijsku krizu, jer se to dogodilo za njegove vlade, makar se zna da su to Demokrati proizveli. Naravno te drzavne hipo firme su sada potpuno nestale, sirotinja je izasla iz stanova u koje su usli bez ikakvog uloga, a poreznici sad moraju pokrit gubitke te politicke igre.

VL
M6
München_612
18:27 29.03.2010.

Zark ulog u jednom finansirungu je dobar,jer automatski placas manje kamate te dobijas bolju kamatu ali ja osobno nikad nebi vise dala uloga od 5%, jer mi se vise isplati uloziti gotov novac u neke od fondova, kao sto je penzioni fond, penzioni fond je nije rizican a ipak imam dobit vecu za 1,8% nego da to ulozim u kredit. Najbitnija stvar je bonitet, to je garant da ce ulagac moci to placati i da se situacija pogorsa.Pisala sam vec da je zdravo kreditiranje ono koje ne premasuje 30% od primanja. To u Americi nije bio slucaj.Moji klijenti koji zaraduju 3500€ kupe sebi stan i jos jedan za iznajmiti, tako stvaraju kapital. Njihov kredit je manji od primanja najamnine, stim sto sve kamate mogu odbiti od poreza.. Onaj primjer sto sam navela od 1034€ takav stan se iznajmljuje u Münchenu za 1200€ kompletan kredit mu placa stanar...

VL
BO
bono
11:08 30.03.2010.

NIJE NITKO KRIV NAŠIM GRAĐEVINCIMA ŠTO SU POHLEPNI . IZGRADILI STANOVE , PODIGLI CIJENE I SAD PUŠIONA JER NAROD NEMA NOVACA ZA ŽIVOT A NE ZA STANOVE .

VL
M6
München_612
21:33 30.03.2010.

Fred Aster takav kredit se zove Anuitet, kad se ferheltnis izmedu kamate i glavnice mjenja, to vazi sa svaki kredit, poenta je u tome da ti banka dozvoli da imas mogucnost da sam odredis koliko bi mjesecno uplacivao za glavnicu, ili pak koju opciju ti daju za tzv.godisnju ekstra uplatu koja se krece od 5% pa nadalje. Isto tako je bitno da iako imas kredit na 20 Godina da imas mogucnost nakon 10 Godina da das otkaz te potrazis banku koja ima povoljnije kredite. Ovo je najbolja solucija za Hrvate, zasto...zato sto kad Hrvatska ude u EU ce kamate znatno opasti. Ako ih banke budu vezale kroz ugovore na 15,20 ili vise godina ce imati problem. To se isto dogodilo u Njemackoj onima koji su prije 15 Godina uzeli kredit,tada su kamate bile oko 7% da bi prije dvije godine pale na 3,12% a oni nisu mogli nista napraviti jer su bili vezani za taj ugovor... Savjet od mene , nikako vise od 10 Godina, ja bi cak savjetovala da se uzme na pet godina... Mnogi ce profitirati zbog toga...

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.