Hrvatska dobiva dva nova vlaka, koštaju sto milijuna kuna i voze do 120 km/h
Kako su pojasnili iz HŽ Putničkog prijevoza, promet trenutačno organiziraju sa 60 dizel motornih vlakova starijih od 40 godina "čiji je vijek trajanja na izmaku".
Komentari 10
Pare se mlate preko HŽ. Šta će vam vlakovi kada su pruge očajne.
Ma nemojte ljudi odmah na prvu. Zaboravili su reci da ce za te silne milijune uz vlakove dobiti i tracnice, jer niko normalan ne bi stavio ovakve vlakove (na slici) na nase pruge.
I još dva pitanja: gdje će vozit "tom" brzinom, s obzirom da su naše pruge za brzine zagrebackog tramvaja? Koliko će kasniti u polasku i dolasku?
Ovo je neka zafrkancija? Pa vlakovi po EU idu 320kmh, a mi kupujemo one koji idu 120 kmh? Ko tu koga?
To ce biti najsporiji brzi vlakovi u EU. Zasto? Jer se kod nas peuge ne odrzavaju zbog planiranog prodavanja svega za jednu kunu.
Hrvatska ima dijelove pruga na kojima je moguća brzina i do 160 km/h. Vozio sam se brzinom od 150 km/h. No, ovaj, novi kojega će nabaviti može juriti i nevjerojatnih 120 km/h. Najnovija elektrifik. i potpuni remont pruge obavljena je na relaciji Zaprešić-Zabok i ta novouređena pruga može primiti vlakove koji koji će moći dosegnuti vrtoglavih 120 km/h. No, u stvarnosti se to ne događa tako da vlakovi i dalje na toj pruzi na dionici Zagreb-Zabok, stižu po voznom redu kao i dosadašnjih godina. Dok se kod nas polagano grade pruge za budućnost a to su brzine snova do 160 km/h, u Europi i svijetu već desetljećina voze vlakovi brzinama većim od 300 km/h. Kinu i Japan i neke druge zemlje, ne računam gdje vlakovi jure brzinama većim od 600 km/h a uporno rade i razvijaju infrastrukturu i tehnologiju i za daleko veće brzine. Da budemo iskreni, zbog naše malene zemlje nama niti nisu potrebni vlakovi koji jure malo sporije od zrakoplova, ali Hrvatska bi trebala aktivno raditi na modernizaciji infrastrukture makar na nekim nizinskim dužim relacijama putovanja npr. Zagreb-Vinkovci gdje bi se brzina mogla razvijati između 200-250 km/h, a ostale kraće dionice naših pruga minimalno 150 km/h. Tako bi makar četverostruko zaostajali za razvijenim svijetom, ali bi to za naše potrebe i malu zemlju bilo dovoljno. Osim reelacije Zagreb-Vinskovci na našim ostalim prugama, upitno je da li na nekim dionicama vlakovi dosegnu brzinu do 100 km/h. Do sada je prosjek na relaciji Zagreb Zabok bio do 40 km/h.
Fotka s vlakovi ma koji voze 300+km/h.......
Ovo mora da je neka zafrkancija ,mi nemamo pruge za te brzine.Mozda 50-60 km
Končar Električna vozila već godinama proizvodi lokomotive i vlakove koji voze čak i do 160 km/h ali nemaju gdje. Morali bi pitati našeg ministra Prometa i veza dokle tako?
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
A tuge od komedije! Po kojoj će to pruzi vozit 130?