Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 95
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Analiza
Povratak na članak

Autoindustrija seli na istok Europske unije

Treba ulagati u automobilsku industriju, a ne spašavati brodogradnju koja nema puno šanse, kaže Damir Novotny

Komentari 18

Avatar ambasadoor
ambasadoor
12:47 27.11.2012.

Pa zar ne bi Hrvati radili za npr. 1000€ mjesecno? To je daleko ispod placa u autoindustriji Njemacke,Francuske isl. Ali treba se potruditi privuci takvu industriju u Hrvatsku.O tome treba Vlada i njeni stratezi lupati glave,a ne naklapati kao babebe na trznici o nebulozama.

VL
MA
mario72
12:49 27.11.2012.

U Hrvatskoj su još uvijek prejaki uvozni lobiji i dok je to tako autoindustrija u hrvatskoj neće postojati jer od toga ima direktnu dobit kako pojedini političari tako i pojedini voditelji pojedinih gospodarskih komora u hrvatskoj.

VL
DO
downunder
17:00 24.11.2012.

Autoindustrija se vec preselila na Istok. A kad cijena rada na Istoku poraste industrija ce poci jos istocnije, u Rusiju ili Ukrajinu.

VL
Avatar Django
Django
21:50 26.11.2012.

"U Hrvatskoj postoji nekoliko poduzeća koja proizvode dijelove za autoindustriju. I u takvoj situaciji zagrebačka kompanija Dok-Ing razvila je električni auto, a proizvodit će ga samo po narudžbi i po cijeni od 50.000 eura." ----------------------------- Za otprilike isti komentar dobio sam brdo minusa na ovom forumu. Prije GODINU dana. Može proći još deset godina, neće se dogoditi ništa. A to da se naša brodogradilišta ne mogu prekvalificirati na proizvodnju automobila, to sigurno nije istina. I to u proizvodnju domaćeg električnog automobila, dakle nove i vrhunske svjetske tehnologije.

VL
MA
master
19:17 24.11.2012.

Ulaganje u auto industriju je neisplativo ,konkurisati sa aziskim proizvodjacima je skoro nemoguce.Pokusati se probiti u to prezasiceno podrucje je samoubistvo dok brodogradja ima sanse da iskoristi postojece objekte i znanje.Hrvatska brodogradilista su bila poznata u svijetu i samo jee potrebno ostvariti nove kontakte sa prijasnjim kupcima i tu bi ulogu trebala vlada da odigra.

VL
GE
gemist
19:21 24.11.2012.

Volim te ekonomske analitičare,samo ne znam ko ih plaća,vjerojatno ih i u vladi ima dovoljno zato nam je tak kak je,znači dovesti automobilsku industriju,ok,možda imamo radnu snagu koja se u to kao razumije,zaboravio je napomenuti da se ko nas ne proizvode niti vijci,a kamoli nešto drugo,tj.ništa se ne proizvodi ja bi prije rekao,iako nisam ekonomski analitičar,da imamo veće šanse u brodogradnji iako nemamo ni gram čelika proizvedenog u HR,ali postoje ljudi koji se kuže u projektiranje i proizvodnju brodova i to onih sa većom dodanom vrijednošću.Ne znam,pada mi na pamet karlovački HS Product koji od pol kile uvoznog čelika i plastike rade pištolje i doslovno razvaljuju,pogotovo američko tržište sa otprilike 50.000 komada mjesečno,svaka čast

VL
LU
lutomirski
19:22 24.11.2012.

Hrvatska nema Aotuindustrije jer vlada nema interesa da ih stranci kontroliraju onda nemogu sebi puniti depove, tako je sa svim investicijama kojih nema u Hrvatskoj, zato ce pola naroda pobjeci u inozemstvo trbuhom za kruhom, jer tu nece biti za sada nikakvi izgledi za buducnost, ali taj bumerang ce se brzo njima obiti o glavu, pogotovo svi sposobni mladi koji su nesto zavrsili moraju pod hitno u inozemstvo jer vrijeme prolazi, nece ovdje docekati starost bez penzija i zdravstvenoga osiguranja koje ne funkcionira, ko ce placati penzije i financirati drzavu to niko nezna, od turizma se nemoze ziviti, jer i taj nije profitabilan kao nista u Hrvatskoj....

VL
ZA
zagabria1
19:25 24.11.2012.

Koješta. Autoru bi preporučio ipak je bolje da radimo prekooceanske mlazne avione. Jer jednako znamo o njima kao o proizvodnji automobila. Dok npr. jedna Česka ima 100-god iskustva u proizvodnji automobila. Sa druge strane Rumunjska je izuzetno jeftina. Mi nemamo ništa, niti znanje o autima niti jeftinu snagu (u odnosu na Rumunjsku). Jer ako naši vrlo kvalitetni brodovi ne uspijevaju na tržištu zbog jeftinije radne snage, odtud ideja da proizvodnja automobila neće biti preskupa. Promašen članak

VL
LU
lutomirski
19:25 24.11.2012.

da bi se Hrvatska trebala preorijentirati na "financijsku industriju"! Hrvatska nema veze sa financijama, oni jedino znaju da kradu, ali ne na mudroj intelektualnoj skali nego samo oda naroda.... na silu

VL
Avatar Čobanković ( mlađi )
Čobanković ( mlađi )
07:42 25.11.2012.

HR je već predstavila svoj Automobil, El Automobil, U sedam mjeseci proizveli smo jedno takvo vozilo', U mali automobil stane troje ljudi, a po gradu se zahvaljujući samo jednom punjenju baterija mogu voziti i nekoliko dana. 'S njim možemo napravitii u prosjeku 50 km/h na sat do 250 kilometara. Auto je limitiran na 135 km/h', rekao je Tomislav Boško, projekt menadžer. Cijena XD-a je oko 70.000 eura, u velikoj mjeri zbog skupocjenih baterija. Ali, kada krene u masovnu proizvodnju, automobil bi trebao koštati manje od 40.000 eura, što bi moglo ohrabriti kupce EU koje se potiče da koriste zelenu tehnologiju. 'Cijela baterija za ovaj automobil košta gotovo do 27 000 eura

VL
Avatar Čobanković ( mlađi )
Čobanković ( mlađi )
07:43 25.11.2012.

cjene HR El automobila su bez Poreza

VL
OB
-obrisani-
16:54 24.11.2012.

– Hrvatska će biti jedina najbijednija zemlja članica EU koja nema autoindustrije ili industrijskih poduzeća koja su dio nekog od europskih automobilskih klastera – komentira ekonomski analitičar Damir Novotny.

VL
LI
liburnik
11:37 25.11.2012.

Know -how je bitan. Za gradnju brodova ga imamo a za proizvodnju automobila ga tek treba usvojiti a za to treba vremena.

VL
RP
rođen_prekjučer
13:33 25.11.2012.

čitam ove komentare kako mi nemamo iskustva i znanja u autoindustriji, to ti najmanja prepreka, pa što si ti misliš da je to neki posao koji se ne može naučiti -treba ti samo kvalitetna obuka i volja za rad, zaa godinu max dvije bi to krenulo bez problema evo primjer slovačke, najveći problem vam je naša draga vlast koja još uvijek nema strategiju osim ako ne računamo financiranje jako uspješne brodogradnje ili građevine koja je okosnica gospodarstva svim vladama. evo sada čekamo da za 6 mjeseci dođe šeik da vidi da li se isplati uložiti u lng terminal i to je veliki doseg za njih možda čak i maksimum e da čekamo i eu da nam kaže što da radimo.

VL
DO
DoktorAmer
13:36 25.11.2012.

Biti ce to malo tesko dovesti u Hrvatsku. Hocete graditi tvornicu? OK, dobiti cete dozvolu za 8 godina, no rije toge izvolite uplatiti 20 miliona na racune u Kaimanskom otocje, obavezite se da cete zaposliti 10000 ljudi, koje onda nene mozete otpustiti, i molim, pocnit pacati razne poreze, prireze od dana danasnjega. I da samo znate, mji vam bas ne volimo strane vlasnike I onda Ne, hvala i dovidjenja

VL
AC
acer
21:24 25.11.2012.

Kod nas već postoje dobre kooperantske firme pa se ne može reći da nemamo know-how. Sa tehničke strane je sve spremno za dolazak autoindustrije, ali sa političko-ekonomske nije.

VL
Avatar Sidewinder
Sidewinder
13:16 26.11.2012.

Kasno je za automotive u Hrvatskoj... Što može Hrvatska ponuduti, čime može biti konkurentna? Slovačka, Rumunjska imaju jeftinu radnu snagu i imaju u svojoj zemlji platformu subdobavljača manjih djelova, što znači da imaju i stručnjake koji s vremenom mogu raditi i na razvoju novih djelova. Hrvatska bi tu morala početi od nule, dati porezne olakšice mulitnacionalnim kompanijama, jeftinu radnu snagu...a to je sve put koji su recimo Slovaci, Česi ili Rumunji prošli prije 15 godina.

VL
MO
modovisisajteMaraschino
17:48 26.11.2012.

auto industrija seli na istok Azije i to je realnost... polako će i ovi iz istočne Europe seliti u Koreju i Kinu....

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.