Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 5
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Britanski WhatCar

Veliko istraživanje: Koji automobili troše više i manje goriva od tvornički navedenih podataka

Automobili u Zagrebu
Patrik Macek/PIXSELL
15.09.2021.
u 11:43

Automobili koje je testirao WhatCar imali su u prosjeku 6,3 posto lošije rezultate nego na službenom testu koji Europska unija nameće svim automobilima kako bi utvrdila njihovu potrošnju

Britanski WhatCar proveo je veliko testiranje i istraživanje automobila te njihove potrošnje, odnosno razlika od službene potrošnje. Novi službeni WLTP test koji je aktulan od 2019. godine mnogo je bliži istini od prethodno korištenog NEDC testa. Automobili koje je testirala britanska web stranica imali su u prosjeku 6,3 posto lošije rezultate nego na službenom testu koji Europska unija nameće svim automobilima kako bi utvrdila njihovu potrošnju. Za usporedbu, razlika u starijem ciklusu NEDC -a bila je čak 20,2 posto u prethodnim testovima WhatCara. Sada se možete više osloniti na podatke o potrošnji koje daju marke automobila, piše revijahak.hr.

Kao i drugi testovi, WhatCarov test proveden je u laboratorijskim uvjetima, ali temeljen na stvarnoj putanji kroz gradove, sela i autoceste, odnosno još je realniji i bliži stvarnim uvjetima od WLTP testa.

Ovo je pet najboljih rezultata

5. Honda Civic Type R
Vrlo upečatljivo je peto mjesto Honde Civic Type R. Sportski automobil s 320 KS pokazao se 9,2 posto učinkovitijim nego što je pokazalo WLTP test, nešto što ne biste očekivali od tako snažnog modela.

4. Dacia Duster
Odmah ispred Civica nalazi se Dacia Duster s benzinskim motorom od 130 KS. Dacije su već poznate po dobroj vrijednosti za novac, a ekonomičnost 1,3-litrenog motora dodaje dodatni plus. Automobil troši 10,1 posto manje od navedenog.

3. Volkswagen Up!
Mali, lagani gradski automobil koji ima 10,5 posto bolji rezultat nego na službenim testovima. Up! je najekonomičniji model na ovom popisu.

2. Honda CR-V (hibridna)
Na drugom mjestu ljestvice nalazimo hibrid, opet Hondu. Kod CR-V-a benzinski motor nije potpomognut elektromotorom, kako to obično biva. Benzinski motor opskrbljuje elektromotor snagom, pa radi kao svojevrsni generator. Benzinski motor stoga može raditi pod optimalnim opterećenjem, što znači da troši manje. CR-V je u praksi još 12,3 posto ekonomičniji nego u testovima.

1. Ford Ranger Pickup
Testovi pokazuju da nije najekonomičniji, to prema svojoj građi te snažnom dizelskom motoru ne može ni niti, ali prema WhatCarovu testu u praksi postiže čak 18,6 posto bolje rezultate nego u službenim testovima.

Ovi automobili zagađuju više u stvarnim uvjetima

5. Audi A3 limuzina
Audi A3 je imao 16 posto manje uspjeha od onoga što su testovi obećavali ako se odlučite za 35 TFSI.

4. Renault Clio
Upečatljivije je, međutim, da na popisu vidimo i brojne hibride. Primjerice, četvrto mjesto zauzima Renault Clio koji je trošio 19,6 posto više od navedene potrošnje po WLTP-u.

3. Ford Fiesta
Na trećem mjestu nalazi se Ford Fiesta s 1,0 litrenim benzinskim motorom i 155 KS. Kao i A3, ovaj Ford ima prilično snažan motor. To može dovesti do veće potrošnje kada koristite tako napregnuti motor na otvorenim cestama.

2. Suzuki Swace
I na pretposljednjem mjestu je hibrid, Suzuki Swace, koji je postigao 21,6 posto lošiji rezultat od svog WLTP testa.

1. BMW 420d
Veliki gubitnik testa ipak je BMW 420d. Prema WhatCarovu testu, razlika u potrošnji je čak 26,4 posto više od navedenog.

Video: Policija novom aplikacijom prati neplaćene kazne na granici!

Ključne riječi

Komentara 3

MO
modovisisajteMaraschino
08:56 16.09.2021.

A nećete pisati koliko lažu proizvođači za električne automobile

ZA
zagi101
14:13 15.09.2021.

onaj ko ima BMW i kaže da troši samo šest litara taj laže

Avatar messerschmidt
messerschmidt
12:18 21.09.2021.

A kolko je to u litrima na 100km?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije