Planirate kupiti električni automobil? Prometni stručnjak otkriva koja su 3 ključna problema
Krajem 2023. u Hrvatskoj je bilo nešto manje od 6500 registriranih električnih vozila. Ta bi brojka trebala rasti s raspisivanjem natječaja za poticaje Fonda za okoliš.
Komentari 24
Autoindustrija sama sebi kopa rupu i upasti će u nju. Automobili su preskupi, održavanje je preskupo, popravci i dijelovi kao baterija još gore.Ovaj hipe oko el. automobila je opet jedan mjehur koji će se raspršiti i ostaviti naivne kupce spuštenih gaća. El.automobil se ne isplati, jedino možda kao u članku rečeno za otoke i velike gradove kao city car. Fali infrastruktura i vjerujem/nadam se da nema puno naivnih koji će kupiti polovni elektroauro sa istrošenom baterijom jer nakon par godina mu auto neće vrijediti ništa, a samo problemi sa elektronikom.
Dok god sa golfom dvojkom mogu prije stiči u njemačku, električni automobil me ne zanima. ;)
Dosta je da radni narod plaća poticaje onima koji ionako imaju para za hobby zvan auto na baterije.
sve više informiranih kupaca odbija kupovati električna vozila!
Pa dajte onda nekog europskog strucnjaka sa cijenama u eurima. Sto pricate o Americi kad znate da se tu jos porez na ovu cijenu placa.
ajme meni koji tekst!!! baterija za i3 po 70.000$ ???? hahahahahahahaha... za 3 sekunde guglanja čak i polupismen čovjek dođe do cifre od 10.000$. ne znam gdje je i koje škole završio ovaj "stručnjak", ali da je sramota - sramota je.
Baterije na bazi litija nevole brzo punjenje ni stajati full pune niti full prazne. Nevole ni pregrijavanje od ganjanja. Idealno na 50% kad stoje. Nevole bit vruće (parking na suncu), niti hladne (ima, auto vani). Ako mu osigurate uvjete koji ovo većinom isključuju produljiti ćete rok degradacije i broj ciklusa više nego duplo... Sretno.
Naravno da planiram kupiti električni automobil. Ima se može se. Hvala Plenki na plaći od 840 brutto. Ne mogu s tim novcem kupiti ni bicikl na struju kamo li auto.
Pitajte teg stručnjaka jel dobro met i vatrogasni aparat nutra jer se stalno samozapaljivaju...mal-mal na autobanu nekaj kuri !
Hitno triba zakonom zabranit, prodaju bilo čega na integrirane baterije!! Standardizirati ih. I povećati obaveznu garanciju, koja ne obuhvaća bateriju. Netko će već prodat bateriju, kojoj se može lako zaminit neki članak...
Smece do jednoga.pa koja god marka bila.
Čitajući hrvatske komentare pomisliš da su Norvežani iznadprosječno glup narod. Naime, kod njih je godišnji udio novo-prodanih automobila preko 50%.
Osim ako se u skorije vrijeme ne dogodi tehnološka revolucija u proizvodnji baterija ne postoji ni jedan argument u korist EV-a.
Nikad pa ni sada. Da ih djele badave ne bi ga uzeo.
Ako hitno ne zarate s Kinom, kolektivnom Zapadu je najpametnije odma sve tvornice prodat kinezima. Uskoro će kinezi otvarat i "europske" tvornice, i marke. Kopirat će Toyotu Aigo, napravit ju s lakim motorom i cvt mjenjačom i remenom, i s 5 baterija koje se daju vadit i stavljat svaki put drugu, nadopunit, ili sve od jednom. I fotonaponom na krovu, i limovima okolo. Mali kvalitetni autić, kojem možeš svako par godina prominit 1 standardnu malu bateriiju, i koji nema milijun nepotrebnih tehnologija, koje se stalno kvare. Narodi koji imaju željeznicu za veće udaljenosti, to mogu već sad prodavati. Njemci i sada prodaju aute, koje u 25 godina platiš triput, kvare se 10x više od "njemaca", prodanih od 1995, do 2005..
Ima i još jedan ključan problem. Prodaja. Nitko živ neće kupovat polovnjake. Kada kupiš novi auto imat ćeš ga dok traje baterija, a onda u smeće sa njim, samo kuda.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
jasno da su takva vozila tehnička i financijska prevara jer šalju poruku o uštedi i ekologiji a obadve poruke su - laž, kada bi to bilo racionalno i isplativo napravili bi standardnu bateriju kraćeg dometa koja bi se na račun proizvođača mjenjala prazna za punu za minut ili dva na puno stanica