Manje poginulih, više prebrzih i pijanih vozača
U prometu je lani smrtno stradalo 414 osoba, što je najmanje od 1964. godine, otkako se sustavno prati promet, ali je ujedno zabilježeno više teško ozlijeđenih osoba
Komentari 13
31.01.2012. u 11:25h Drivo je napisao/la: ---------------------------------------------------------- da su svi sporiji, opušteniji i nadasve SOLIDARNI te da se sve sadašnje dopuštene brzine smanje za barem 10-ak kilometara, još bi manje bilo nesreća, a možda ih ne bi ni bilo. spominjetee nervozu - da, uvijek me zanima, zbog čega su neki vozači uvijek tako nervozni, nadrk.ni, stalno nekud jure, žure, a u svakom slučaju će stići autom prije nego li pješke? takva reakcija govori o karakteru čovjeka, i stalno će biti neka situacija koja će ga iznervirat, sad da l\' će to biti \"spori\" vozač, ili neki pješak, il\' biciklist - sasvim nebitno. kao i ko patološki ljubomorne osobe - možeš pokušati i savršen biti, on će ti uvijek naći manu i prigovarati jer - problem je u toj osobi. kad bi \"spori\" vozači bili jedini problem u prometu, di bi na bio kraj?
edit: (zašto nema opcije za ispravak komentara?) 31.01.2012. u 11:52h ekalipso je napisao/la: 31.01.2012. u 11:25h Drivo je napisao/la: ---------------------------------------------------------- da su svi sporiji, opušteniji i nadasve SOLIDARNI te da se sve sadašnje dopuštene brzine smanje za barem 10-ak kilometara,, još bi manje bilo nesreća, a možda ih ne bi ni bilo. spominjete nervozu - da, uvijek me zanima, zbog čega su neki vozači uvijek tako nervozni, nadrk.ni, stalno nekud jure, žure, svi im smetaju, rade kardinalne pogreške, oduzimaju prednost, pred nosom ti skrenu, a ti imaš prednost, pretiču na punoj crti, ispred pješačkog, u samom raskrižju se prestrojavaju...? u svakom slučaju će stići autom prije nego li pješke. takva reakcija govori o karakteru čovjeka i stalno će biti neka situacija koja će ga iznervirat\', sad da l\' će to biti \"spori\" vozač, ili neki pješak, il\' biciklist - sasvim nebitno. kao i kod patološki ljubomorne osobe - možeš pokušati i savršen biti, ona će ti uvijek naći manu i prigovarati jer - problem je u toj osobi. kad bi \"spori\" vozači bili jedini problem u prometu, di bi nam bio kraj?
U samom je raskrizju dozvoljeno i obilazenje i preticanje i prestrojavanje - ako znakovima drugacije odredjeno. Prespora voznja je takodjer obradjena u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama i podlozna je kazni. No, policija se uglavnom bazira na prebrze vozace, sto je u redu, ali ne gledaju na one prespore koji stvaraju i guzve i kolone i koji su upravo zbog toga potencijalni uzrocnici nesreca, povecavaju guzve, potrosnju goriva i zagadjenje. Lamentirati o nervozi mozemo i u lijecnickoj ambulanti, kod cistaca na cesti, sve vrste kancelarija, gdje zelimo a o patologijama ljubomorne osobe pogotovo. Sve je to sastavni dio zivota i sve se to manifestira i na cesti. Zasto potencirati isto?
Moze svatko pricati sto zeli, ali problem je sto se masa auta sigurnosno, a i kvalitetno povecala na cesti, tako da ogranicenje od 50 km u naselju, pogotovo u prigradskim naseljima nema smisla. Da ima brzih vozaca, ima. I njih bi trebalo kaznjavati pa ne bi vise divljali. Nazalost, ima dosta i sporih vozaca, poglavito to se vidi svako jutro kada se ide na posao. Kako je moguce napraviti kolonu vise od 20-tak auta i kako je to moguce da to rade jedni te isti. Nemoguce je da svi krse pravila, a samo taj jedan je svetac. Takvi imaju i posebnu zanimaciju kada prije raskrsca/semafora gdje imaju skretanje desno znaju prije doticnog usporiti i time usporavaju one koji idu ravno. Kultura voznje je problem.
Nadam se da je jasno da se korist cestogradnje ne može mjeriti samo financijski...
A možda murija malo ozbiljnije radi svoj posao. Baš gledam neki dan kako su zauzeli busiju na parkiralištu trgovačkog centra. Upaljena svjetla i stoje tako pola sata. Odjednom, kreću i preparkiravaju vozilo kraj tek pristiglog automobila. Lik je skrenuo preko dvostruke pune linije jer mu se nije dalo čekati na semaforu da uđe na drugi ulaz. Tako su mu lijepo odrezali kaznicu...Nešto se mijenja. Policije je više na cesti i puno ozbiljnije pristupaju poslu.
u svakom slučaju je puno ugodnije ili ići pješke ili voziti bicikl. kad si u autu, na cesti, i prisiljen biti u prometu, sasvim je druga priča. puno će još vremena proći kad okruženje bude ugodnije i nadasve SOLIDARNO. za za mene je još uvijek nervozan vozač opasniji od sporog. ako ti nešto ili netko smeta, zaobiđi kad možeš. ne moramo svih voziti preko 50 u naselju ili nabijat stotku prvom prilikom. netko u 3 minute pojede sendvič, a netko mirno žvače svaki zalogaj. ja bi rado da je više \"staloženih žvakača\" u prometu. no, ne moramo se svi sa svakim i u svakom pogledu slagati. pogledajmo statistiku nesreća i uzroke.
edit: SOLIDARNOST eto, bez opcije \"edit\", odu greške dok si rek\'o keks ;-)
Vožnja u pijanom stanju je pokušaj ubojstva i tako se mora tretirati.
@ekalipso Da li si se ikada vozi/la po Zagrebu biciklom? Vjeruj mi, vožnja biciklom po zagrebačkim cestama je avantura i sigurno nije ugodno.
31.01.2012. u 15:13h .zeitgeist. je napisao/la: -------------------------------------------------------------- vjerujem da je tako, i ne samo u Zagrebu. kako u ovaj format ne stane razmatranje svakog aspekta, a i nema opcije \"edit\", puno toga ostane nedorečeno . a možda i nema smisla odlaziti \"u široko\". u svakom slučaju ja bih se zalagala da obrazovanje po pitanju prometne kulture počne u vrtićkoj dobi i nikad, zapravo, ne prestane. i dakako, SOLIDARANOST je ključna riječ. za sve sudionike u prometu.
Ja obićno sporo vozim pa nemoj da se zabijete u mene jer moj 1979 citroen nije niš sigurniji nego kaj je bio. Hvala na razumijevanju.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Koliko je kaznjeno presporih vozaca? I oni koji su prespori ometaju promet, stvaraju guzve, povecavaju nervozu i uzrokuju nepotrebna i riskantna pretjecanja i izazivanje nezgoda. Svugdje citam o kaznjenim prebrzim vozacima. A prespori?