Od 4. kolovoza Lidl u Njemačkoj uvodi digitalni povratni bon putem aplikacije Lidl Plus, čime postaje prvi lanac prehrambenih trgovina u zemlji koji ovu uslugu nudi u svim poslovnicama na nacionalnoj razini. Prema pisanju “Lebensmittel Zeitung”, digitalni bon je prethodno testiran u pojedinim regijama, a sada kreće njegova šira primjena, piše Fenix Magazin.
Kako sustav funkcionira?
Prije nego što ubace ambalažu u automat, kupci mogu skenirati QR-kod pomoću Lidl Plus aplikacije. Na taj način, povratni bon automatski se sprema u aplikaciju i koristi pri sljedećem plaćanju. Ako kupac ne želi da se iznos automatski primijeni, može tu opciju isključiti ručno. Digitalni bon vrijedi tri godine, no briše se ako se aplikacija izbriše s uređaja.
Zašto digitalno?
Lidl navodi da prelaskom na digitalne bonove želi doprinijeti očuvanju okoliša i spriječiti gubitak ili zaboravljanje papirnatih bonova. Ipak, kupcima i dalje ostaje mogućnost izdavanja klasičnog, papirnatog bona na samom automatu.
Iako digitalni bon donosi praktične prednosti, aplikacija Lidl Plus našla se pod povećalom Saveznog udruženja potrošačkih organizacija (Verbraucherzentrale Bundesverband), koje je podnijelo tužbu zbog navodne netransparentnosti u vezi s obradom osobnih podataka korisnika. Unatoč kritikama, iz Lidla ističu kako žele zadržati fleksibilnost i omogućiti kupcima izbor – digitalni ili papirnati bon, oba su i dalje prihvaćena u svim Lidl trgovinama diljem Njemačke.
Dali će takva digitalizacija biti i kod nas u HR ?