Iako je interes za električnim vozilima zadnjih godina snažno porastao, udio električnih automobila u ukupnom voznom parku Europe i dalje je vrlo skroman. Prema najnovijim podacima ACEA‑e, od oko 248,8 milijuna automobila koji prometuju starim kontinentom, svega 3,9 % čine vozila na struju, piše HAK Revija.
Još oštriji podatak dolazi kad se isključe plug-in hibridi: tada se broj isključivo baterijskih vozila smanjuje na tek 1,8 %.Drugim riječima — čak 96,1 % automobila i dalje koristi konvencionalne motore na benzin ili dizel. Unatoč tome, u segmentu novih registracija situacija je znatno drugačija. U prvih deset mjeseci 2025. godine, vozila na baterije (BEV) zauzela su 16,4 % tržišnog udjela u Europskoj uniji.
To znači da se oko svaka šesta do sedma nova registrirana limuzina ili kompaktni automobil odlučuje za električni pogon — što je trend u porastu u usporedbi s ranijim godinama. No premda potražnja raste, masa starijih vozila i dalje dominira cestama: stari benzinski i dizelski automobili i dalje čine najveći dio ukupnog voznog parka. Auto‑industrija i dalje stoji pred dugim putem; preinaka ima, no njihov broj još nije dovoljno velik da značajno promijeni strukturu prometa.
Situacija je dodatno komplicirana jer rast registracija električnih vozila ne mora nužno značiti masovni prelazak stanovništva — veliki broj starih auta ostaje u prometu, a električna vozila uglavnom čine manjinu nove prodaje. Iako Europska unija ubrzano povećava registracije električnih vozila i potiče zelenu tranziciju, realna slika na cestama i dalje pokazuje da je daleko od masovne e‑mobilnosti.
'Melania mrzi Božić, ona je Grinch!' - Prvu damu optužuju da joj blagdani nisu prioritet