Koji auti najviše zagađuju: odgovor bi vas mogao iznenaditi
Automobili na benzinske i dizelske motore, hibridi i električna vozila emitiraju otprilike istu količinu onečišćenja u proizvodnji, zanemarimo li bateriju kod 'strujića'. No, uključimo li u kombinaciju i bateriju, električari su u prosjeku 40% prljaviji za proizvodnju od drugih vozila. Ipak, to nadoknade u dvije godine vožnje bez emisija.
Komentari 22
Nagledao sam se tih "poštenih" studija, to je poprilično u skladu s onime što se u prošlom sustavu nazivalo poštena inteligencija... Sjećam se jedne Njemačke studije gdje se dokazivala štetnost nuklearki na način da je beton za nuklearke kalkulirala s termoelektranom na ugljen, a za vjetroelektrane na "čistu" energiju. Uz to je uspoređivala nazivne snage elektrana, a ne proizvedene GWh. Samo za napomenu, kod nas je iskoristivost solara oko 13% instaliranog kapaciteta, vjetra oko 25%, dok su nuklearke na preko 90%... Što se tiče automobila, ako se računa da Njemačka i npr. Poljska koriste jako puno termoelektrana na ugljen (i plin), onda bi električni auti zapravo emitirali najviše CO2... Vodik je budućnost, no danas se i dalje najviše vodika dobiva iz fosilnih goriva, i to se energetski utroši nekoliko puta više goriva po kW. Kod elektrolize je ista stvar... Vodik će biti isplativ kada cijena goriva bude nekoliko puta viša od današnje, a vidimo da s k tome ide. Tako je bilo i sa strujom, zeleno se isplatilo tek kada je struja otišla u nebo... Zato Njemačka ima najskuplju struju u Europi i to je jedan od razloga što je skoro sva industrija pobjegla.
Problem u tim računicama je: što se definira kao zagađenje? Trenutno je zbog globalnog zatopljenja, jedina komponenta zagađenja koja se promatra CO2. I tu se električna vozila često idealiziraju pa su učestale karikature u kojima vozač sretno sjedi u automobilu iz kojeg izlaze cvjetići, ali tu je i kabel koji ga spaja na termoelektranu iz čijih dimnjaka suklja crni dim. Koja strana tu više pretjeruje teško je reći. Međutim, CO2 nije jedino zagađenje. Vađenje litija ne troši samo struju i vodu, postupak dobivanja čistog Li uključuje podosta ružne kemikalije i otpadne vode u kojima ima puno teških metala koji su jako loši za okoliš. I kako sad usporediti kruške i jabuke tj. emisiju CO2 i zagađenje tla i podzemnih voda? Mogli bi se jednog dana probuditi, kao što često biva u novijoj povijesti, sa smanjenim udjelom CO2 u atmosferi, ali uništenim tlom i izvorima vode.
Električni automobil i CO2 agenda teška su prevara globalista.
I onda kad kaže da se sve nadoknadi kroz vožnju bez emisije ... a iz čega je najvećim dijelom dobivena električna energija za punjenje električnog vozila
Benz/dizel promjeni 8 vlasnika i vozi se 25 godina. Električnom za 10g baterija propadne i mora na prešu ili dižinkredit za novu batku. Treći kupac je već nagrabusio. To ne uzimate u ekološku računicu?
Najviše zagađuju tenkovi i borna kola. Na jednu stranu EU postavlja standarde i maltretira svoje građane "obnovljivim izvorima energije", autima na struju i drugom egzotikom, a istovremeno u Ukrajini podupire ratovanje, što je najgori mogući način zagađivanja okoline.
Najveći zagađivači su krave i (u Njemačkoj) djeca. Krave osim toga stalno mašu repom pa rasteruju metan po atmosferi.
Totalno netočno. Da se proizvede jedna baterija od 50KWh, potrebno je oko 1 mil. litara vode. E automobili ustvari su nejveći zagađivači, a najčišći oni koji pomalo dolaze, a to je hidrogen.
Oneščišćenje iz ispušne cevi. Hahahahaaaaa
Zanimljivo da su tek nedavno neke studije ukljucile i - gume. Na kraju ispada da najvise cestica oneciscenja je upravo od guma, a elektricni auti u prosjeku potrose 30% vise gume zbog povecane mase od baterija. S tim dolaze nazad na vrh po oneciscenju. Druga stvar sto EU forsira je 'nulta emisija' u VOZNJI. A sto je sa proizvodnjom i punjenjem?
Čudno da je zagađivanje i dalje besplatno tj da se ništa ne plaća za zagađivanje zraka.
A eto bogataši u godinu dana vozaju privatne avione i jahte, lete u svemir u rade masu gluposti koje zagađuju više nego sirotinja sa dizelom za cijeli život, ali bogataš kupi Teslu pa je ekološki osviješten i treba mu sirotinjaa plaćati porezne olakšice
ah ti bogataši !
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Ok . Ajmo reći da ste u pravu ali niste naveli sve . Kaj se desi sa baterijom E automobila kad crkne ? Koliko je to onda zagađenje ? Jedino kompletno istraživanje sa svim parametrima radili su Šveđani a oni kažu da u kompletnom životnom ciklusu svih vrsta automobila onaj na E pogon zagađuje 28% više od drugog zagađivača po redu a to su dizeli čak i ako se svi maksimalno recikliraju .