Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 100
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ANALIZA PRIHODA

Google i Facebook lete u nebo, Yahoo pao

prihodi
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
1/7
01.02.2014.
u 08:45

Microsoft je objavio najbolje rezultate u povijesti i promet od 24,5 milijardi dolara, a osnivač kompanije Bill Gates najavio povlačenje nakon 39 godina

Internetski divovi koji diktiraju trendove i razvoj tehnologije trenutačno su u središtu pozornosti javnosti i dioničara jer vrijeme je objave kvartalnih rezultata poslovanja.

Tako su se ovoga tjedna izredali svi od Applea, Facebooka, Googlea do Yahooa, Amazona... No u središtu pozornosti jučer je ipak bio Microsoft. Poslovni su im rezultati odlični, a navodno je zaključen i izbor novog CEO-a, novog izvršnog direktora kompanije. Njegovo je ime Satya Nadella, dosadašnji je potpredsjednik i šef divizije u “oblaku”, a kompanija bi ga trebala potvrditi sljedećeg tjedna. Za razliku od Stevea Ballmera, dosadašnjeg prvog operativca Microsofta koji je važio za glasnog biznismena, Satyu opisuju kao tihog inženjera. Od njega se očekuje da Microsoft, koji i dalje zaostaje u mobilnom dijelu poslovanja jer njihova platforma Windows nije još u pravom opsegu zaživjela, pokrene upravo u tom smjeru osvajanja tržišta.

Istovremeno se priča da će Bill Gates dobiti i formalno manju ulogu u kompaniji kojoj je sada predsjedavajući te da će ga zamijeniti John Thompson.

Porasli 63 posto

No vratimo se poslovnim rezultatima. Microsoft je objavio rekordne financijske rezultate za drugi poslovni kvartal 2013. koji njima završava krajem kalendarske godine. Zaradili su 6,56 milijardi, dok su im prihodi bili 24,52 milijarde dolara, što je povećanje od 14 posto u odnosu na lani. Iako igraća konzola Xbox gubi u utrci protiv PlayStationa, jer na svakih 100 PS-a 4 proda se jedan Xbox, prihodi su zadovoljili. Više od pola isporučenih konzola u ukupnom iznosu od 7,4 milijuna u kvartalu činili su upravo uređaji nove generacije.

Facebook, koji ove godine slavi svoj deseti rođendan, posljednji je lanjski kvartal naprosto briljirao. Iako mu neki odbrojavaju dane jer uzjogunila se američka pa i europska mladež te se masovno “skidaju” s te društvene mreže, ostvario je porast prihoda od 63 posto u posljednjem lanjskom kvartalu u odnosu na prethodnu godinu. U brojkama to iznosi 2,59 milijardi dolara. Facebook, najpopularniju društvenu mrežu, koristi 1,228 milijardi ljudi mjesečno, priopćili su.

Ono što je Facebook uspio jest prebaciti se na mobilnu platformu i ostvariti prihode od mobilnog oglašavanja. Podaci kažu da čak 53 posto prihoda dolazi iz segmenta mobilnog oglašavanja. Mobilni Facebook koristilo je u prosincu 556 milijuna korisnika, a taj broj i dalje raste. Dobra izvješća burze prate povećanja cijena dionice. Tako je prema Bloombergu rekordna cijena dionica dodala osnivačima Facebooka 4,5 milijardi dolara vrijednosti. Zuckerberg je sam zaradio 3,2 milijarde i tako svoje bogatstvo povećao na 27,4 milijarde dolara.

Googleu su pak prihodi u zadnjem kvartalu 2013. porasli 17 posto u odnosu na isto razdoblje godinu prije, odnosno na 16,9 milijardi dolara. Istovremeno je dobit porasla na 3,38 milijardi dolara.

Ključ je u oglašavanju

U zadnjem lanjskom tromjesečju Yahoo je poslovao sa 1,27 milijardi dolara prihoda, što je 5,9 posto manje nego godinu prije. Istovremeno je operativna dobit pala s prošlogodišnjih 190 na 174 milijuna dolara. Pad prihoda ponajprije je vezan uz manje prihode od oglašavanja koji su pali 6 posto u odnosu na godinu prije.

Apple je ubilježio porast prihoda od 5,7 posto u odnosu na isti kvartal prethodne godine – sada se prihod zaustavio na 57,6 milijardi dolara. Međutim, ukupna dobit manja je od lanjske oko 10 milijuna dolara. Tim Cook izjavio je da su zadovoljni rekordnim prodajnim rezultatima iPhonea i iPada, no očekuju manje prihode i manju dobit, što je dionicu Applea automatski pojeftinilo, cijena joj je pala 5 posto.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije