Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 177
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Istraživanje HAKOM-a

Cijena i brzina glavni faktori pri odabiru telekom operatora

storyeditor/2025-01-15/150532887-l-normal-none.jpg
Dreamstime
28.02.2025.
u 10:22

Iako korisnici tvrde da im je brzina najvažnija, čak trećina nikad nije provjerila stvarnu brzinu svoje veze

Kako Hrvati koriste internet i što očekuju od svojih telekom operatora? Odgovore na ova pitanja donosi najnovije istraživanje HAKOM-a, provedeno na 1000 ispitanika u dobi od 18 do 65 godina.

Sve na smartfonu

Istraživanje pokazuje da Hrvati preferiraju jednostavnost – tri četvrtine koriste “sve u jednom” internetske pakete, a gotovo su svi zadovoljni takvim pristupom. Većina se povezuje preko Wi-Fija u svom domu, ali više od polovine drži i mobilnu mrežu kao rezervnu opciju. Kad je riječ o uređajima, pametni telefon postao je gotovo univerzalan izbor. Samo nešto manje popularna su prijenosna računala, dok klasično stolno računalo i dalje koristi više od 40 posto korisnika.

Digitalne navike ostaju stabilne – e-pošta i društvene mreže predvode listu aktivnosti, a slijede ih online razgovori i videopozivi. Streaming servisi privlače više od polovine korisnika, dok tradicionalna fiksna telefonija polako gubi na popularnosti. Videostreaming bilježi veći rast naspram prethodne godine, kao i korištenje uslugama lokacije. Više od 90 posto sudionika svakodnevno čita elektroničku poštu ili upotrebljava chat aplikacije i društvene mreže. Polovina sudionika htjela bi u budućnosti intenzivnije koristiti internet za rad od kuće. Odnos cijene i kvalitete ostaje ključno pitanje. Većina korisnika već je mijenjala operatora, najčešće zbog cijene ili sporog interneta. Zanimljivo je da bi gotovo svi prešli konkurenciji ako bi ponudila 20 posto nižu cijenu. Gotovo polovina korisnika ADSL/VDSL interneta vjerojatno bi ili sigurno prešla na optiku uz povećanje cijene od 5 do 10 posto, njih 47 posto to bi učinilo, a 36 posto prešlo bi na mobilni internet za kućanstvo ako bi im se račun ADSL/VDSL interneta povisio između pet i deset posto.

Iako korisnici tvrde da im je brzina najvažnija, čak trećina nikad nije provjerila stvarnu brzinu svoje veze. Ipak, kad se pojave problemi, operatori su sve efikasniji – većinu riješe unutar sat vremena. Korisničko iskustvo pokazuje pozitivan trend – više od polovine ispitanika kontaktiralo je korisničku službu više puta, pri čemu je većina zadovoljna kvalitetom odgovora. Zadovoljstvo internetom, bilo fiksnim bilo mobilnim, prelazi 65 posto, a broj korisnika bez teškoća se udvostručio u posljednje četiri godine.

Žrtve kibernetičkog napada

Digitalna sigurnost pokazuje se kao područje na kojem ima prostora za napredak. Iako većina korisnika izbjegava rizično ponašanje poput preuzimanja aplikacija iz neprovjerenih izvora, svaki peti Hrvat bio je žrtva kibernetičkog napada, a online uznemiravanje i nasilje ostaju značajan problem.

Među zanimljivim detaljima izdvaja se dominacija WhatsAppa za videopozive, kao i opstanak SMS-a u svakodnevnoj komunikaciji petine korisnika. Velika većina kućanstava koristi kombinaciju fiksnog i mobilnog interneta te mobilne telefonije. Istraživanje, koje je za HAKOM provela agencija 4 Market Research, pokazuje da su Hrvati digitalno sve pismeniji i zahtjevniji korisnici, ali također ukazuje na potrebu za daljnjim unapređenjem, posebno u području sigurnosti i svijesti o kvaliteti usluge. •

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja