Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 132
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PROMO

68,4% automobila u Hrvatskoj starije je od deset godina, a prosječna starost iznosi 12,64 godine

CVH
18.04.2019.
u 16:25

Starost vozila utječe na ispravnost, ali i samu opremu pojedinog vozila koja u slučaju nedostatka suvremenih tehnologija znači bitno manju sigurnost.

Najnovije statistike pokazuju kako je u 2018. godini u Hrvatskoj registrirano 79.935 rabljenih, te 61.745 novih osobnih automobila. Uvoz rabljenih osobnih automobila raste svake godine, posebno nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Zabrinjavajući podatak jest kako Hrvatska u gotovo svim kategorijama ima relativno star vozni park. Od u prometu najčešćih, osobnih automobila koji su u prosjeku stari 12,64 godine, do kategorije traktora, koji su u prosjeku stariji od čak 30 godina.

Prosječna starost vozila prema vrstama vidljiva je u prikazanom dijagramu:

Starost vozila utječe na ispravnost, ali i samu opremu pojedinog vozila koja u slučaju nedostatka suvremenih tehnologija znači bitno manju sigurnost. Primjerice, ako analiziramo strukturu osobnih automobila prema sustavu kočenja, više od 400 tisuća vozila registriranih u 2018. godini nije imalo niti jedan suvremen sustav kočenja (ABS ili ABS+ESP), što može uvelike utjecati na sigurnost u prometu.

Isto tako, u 2018. godini je na 431.538 vozila utvrđena tehnička neispravnost zbog koje su ta vozila isključena iz prometa do trenutka kada su uklonjeni kvarovi i nedostaci.

Europska komisija postavila je cilj da se u razdoblju od 2020. do 2030. godine smanji broj smrtno stradalih u prometu za 50%, a povodom toga je Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske, rekao: „Do cilja se može doći snažnijom suradnjom svih sudionika odgovornih za sigurnost u prometu na cestama, bolji nadzor i ciljano financiranje mjera. Radnje koje se razmatraju uključuju prije svega sigurnost vozila i primjenu najnovijih tehnoloških dostignuća kao što su sustavi pomoći vozačima. Na taj način izbjegle bi se mnoge prometne nesreće i zaštitili pješaci i biciklisti. Naša dužnost je da smanjimo broj tehnički neispravnih vozila koji je s obzirom na prosječnu starost još uvijek prilično visok.“.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije