Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Testirali smo Kijin crossover - najpoželjnija kupnja u gami

Sjajno pogođena boja koja je na jačoj svjetlosti žuta, a pri slabijoj zlatna XCeedu stoji odlično, kao i SUV elementi poput plastičnih obloga
02. prosinca 2019. u 11:00 1 komentara 1612 prikaza
Kia XCeed
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/9

Kia je definitivno pogodila dizajnom XCeeda, jer iskustva su s našeg testa i više nego dobra. U zanimljivoj Quantum žutoj boji koja se prilično mijenja u odnosu na osvjetljenje vrlo je atraktivan pa su mnogi gledali i raspitivali se o još jednoj izvedenici Kijinog kompakta Ceeda. SUV i crossover modeli trenutačno su najpopularniji na tržištu, a Kia je odlučila ponuditi XCeed koji je zapravo pravi crossover, na pola puta između kompakta i SUV-a. Iako, ima sasvim SUV-ovsku odignutost od tla od 18,4 cm, ali to je najvećim dijelom postignuto podizanjem podnice pa je ona u XCeedu gotovo u potpunosti ravna.

Rabljeni automobili ISTRAŽILI SMO Kakav auto možete kupiti za 50.000 kuna i koliki su troškovi unosa

Pogona na sva četiri kotača neće biti, a kao najsličniji konkurenti na tržištu se izdvajaju Ford Focus Active ili u premium segmentu Mercedes GLA.

Kia XCeed
1 / 9
Kia XCeed

Može biti i zabavan u vožnji

Dužinom od 439,5 cm smješta se između 5-vratnog Ceeda od kojeg je duži 8,5 cm i SUV modela Sportage od kojeg je devet cm kraći. Međuosovinski mu je razmak 265 cm, a prtljažnik je s 426 litara prostraniji nego u hatchbacku, ali je minus viši utovarni prag.

Dinamika u vožnji je na zavidnoj razini. Kijini su inženjeri u odnosu na Ceed dodatno očvrsnuli ovjes pa je unatoč višem težištu XCeed vozački zabavan automobil, vrlo jednostavan za upravljanje i manevriranje u gradskim sredinama, a oni koji povišene automobile ne biraju samo zbog izgleda već zbog lakšeg ulaska i izlaska iz vozila te boljeg pregleda prometa, također će s Kijom XCeed biti zadovoljni.

Zimski uvjeti VOZAČI, OPREZ Policija upozorava što sve morate imati u zimskoj opremi

Ide dobro, troši razumno

Ispod poklopca motora početni je moderni turbobenzinac s tri cilindra i najvećom snagom od 120 KS i 172 Nm okretnog momenta. Usporediv je sa svim modernim motorima istog obujma koji se nude u većini konkurentskih vozila. To u praksi znači maksimalnu brzinu od 186 km/h i realnu putnu brzinu od oko 130 km/h bez prevelike buke u dopuštenim granicama ograničenja na našim autocestama i uglađenu i relativno štedljivu vožnju u gradskim uvjetima. Prosjek potrošnje izmjerili smo na 7,6 l/100 km. Za prosječnog kupca koji nije previše zahtjevan to će biti sasvim dovoljno, a za one koji žele više tu je 1,4 T-GDI sa 140 KS (oko 14.000 kn skuplji), a nude se i dizelaši sa 115 i 136 KS. Početna cijena s popustom iznosi 151.990 kuna, a testni model XCeed 1,0 T-GDI M/T s opremom EX Way stoji 172.080 kuna.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Proveli smo jedan radni dan u adventskoj kućici
Nema predaje
Proveli smo jedan radni dan u adventskoj kućici: Radila sam kao BioManijak
  • hacker:

    Nema sumnje da je Kia XCeed odličan auto i dizajnerski veoma privlačan no papreno je skup, recimo za daleko manje novaca od početnog modela XCeed-a može se kupiti crossover Citroen C4 Cactus s dizelskim motorom od 120 ks i automatskim menjačem.