Naslovnica Auti Automobili

Električni automobili na testu: Kolika je razlika između deklariranog i stvarnog dometa?

Britanska podružnica Tesle komentirala je rezultate testova ustvrdivši kako oni koriste rezultate dosega koji se temelje prema WLTP standardima.
17. kolovoza 2019. u 19:11 9 komentara 4741 prikaza
Tesla Model 3
Foto: JASON LEE/REUTERS/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Uz obećanje da će biti bolji od bilo kojeg konkurenta, ali i uz činjenicu da su neki kupci na isporuku čekali više od dvije godine od trenutak kada su dali polog, Teslin Model 3 postao je najiščekivaniji električni automobil. No, koliko je zapravo u svemu tome bilo istine?

 

Tesla automobili Ekološka osviještenost Prodaja električnih automobila u Norveškoj na rekordnoj razini

Magazin What Car? napravio je vlastiti test čiji je cilj vidjeti koliki je stvarni domet električnih automobila u realnim uvjetima. Naime, službeni domet automobila dobiven je u laboratorijskim uvjetima korištenjem WLTP standarda. 

Zagreb je prvi europski grad u kojemu je predstavljen Tesla Model 3 | Autor : Marko Lukunić/PIXSELL Foto: Marko Lukunić/PIXSELL

Istraživanje je pokazalo kako standardni Teslin Model 3 ima značajno manji doseg od onoga deklariranog. U Teslinoj brošuri za model koji se prodaje u Velikoj Britaniji navedeno je da je doseg 408 kilometra, no na testu je prošao 315 kilometar. Razlika je još i veća u skupljoj varijanti Teslina Modela 3 koji se prodaje za gotovo 50 tisuća funti. 

Skuplja varijanta reklamirana je da je u stanju u jednom punjenju postići 529 kilometra, međutim istraživanje What Car? pokazalo je kako u realnim uvjetima auto može postići samo 384 kilometra, što je 27 posto manje od obećanog. 

ekološki auti Uz ispuh, trebalo bi gledati i podrijetlo energije

Iako su ti rezultati razočaravajući za sve one koji su kupiti Model 3, testovi su pokazali kako to nije anomalija s obzirom na druge električne automobile. 

Hyundai Kona EV | Autor : Mladen Milčić Foto: Mladen Milčić

Na primjer, Volkswagenov e-Golf tvrdi kako u jednom punjenju može postići 300 kilometra prije novog punjenja, međutim pokazalo se kako može postići 188 kilometara. 

Slična situacija je i kod drugih proizvođača električnih automobila. Najmanju razliku postigao je Hyundai Kona Elecric koji obećaje domet od 449 kilometra, a pokazalo se kako mu je realni domet 416 kilometara. 

Električni automobili Električni automobili U Hrvatskoj se na struju vozimo duplo jeftinije nego u Njemačkoj

BMW-ov i3 ima deklariranih 310 kilometara, no prema njihovom testu to je zapravo 15% manje, oko 265 kilometara. Nissanov popularni model Leaf ima deklariranih 270 kilometara, a na testu je prošao oko 205 kilometara.

Renault Zoe imao je 22% manji doseg od deklariranog što znači da je umjesto 300 kilometara prošao 234. Velika razlika je i kod Hyundaijevog modela Ioniq koji je imao 33% manji doseg od deklariranog. Na testu je prošao 188 umjesto 280 kilometara.

Nissan Leaf | Autor : Danijel Berković/PIXSELL Foto: Danijel Berković/PIXSELL

Britanska podružnica Tesle komentirala je rezultate testova ustvrdivši kako oni koriste rezultate dosega koji se temelje prema WLTP standardima. 

- Stvarni doseg  automobila će varirati ovisno o konfiguraciji vozila, starosti i stanju baterije, načinu vožnje i uvjetima u kojima se vozi. WLTP standard može biti koristan tijekom usporedbe električnih vozila, izjavila je britanska podružnica Tesle. 

 

Kik
Prolistajte novi KiK katalog i ne propustite super akcije!

A1 izdvaja za Vas

  • stefj:

    Normalno, auti koji imaju deklarirano oko 100 km potpuno su neupotrebljivi, nisu niti za gradsku vožnju... Ako ste ikada vidjeli neki električni auto na autocesti, uglavnom se voze 90 km/h ili tu negdje, jer ako stisnu gas, neće nigdje stići... ... prikaži još! Danas su električni auti jako daleko od upotrebljivosti ako ih uspoređujemo s običnim vozilima. I sigurno neće biti niti blizu slijedećih 10 godina. A ako se pogleda koliko zagađuju, oni sami ne mnogo, ali koliko struje treba proizvesti za njih, onda se dolazi do poraznih rezultata... Npr. u jednoj Poljskoj svaki električni automobil zagađuje ko veliki dizelaš s preko 300 KS. Zašto? Zato jer se tamo struja dobija iz termoelektrana na ugljen... A znate li koja država najmanje zagađuje? Francuska (uz Norvešku). A znate zašto? Jer ima najviše nuklearki...

  • Avatar messerschmidt
    messerschmidt:

    Bilo bi zgodno testirati 5 godina stare električne aute koliko im je ostalo kapaciteta.

  • Deleted user:

    Električni auti čista prevara.Više se iskopa i zagadi majčice Zemlje za materijal baterija neko klasični motori.Mazanje očiju i velika prevara Igračke za bogataše da se pokazuju.