Sjedežnica Crnog spusta

Obnovit će Panjevinu, gdje su skijati naučili Kostelići

Obnovit će Panjevinu, gdje su skijati naučili Kostelići
05.12.2018.
u 08:49
Prva je na redu, a projekt za njezinu revitalizaciju trebao bi biti završen iduće godine
Pogledaj originalni članak

Pokvarila se 1988. i jednostavno prestala voziti. Dotad, još od sredine 50-ih, jednosjedežnica na stazu Panjevina dovozila je najiskusnije skijaše jer tamošnji najteži spust nije bio za svakog. A skijati su na Panjevini učili i Janica i Ivica Kostelić, prisjetio se jučer Dragutin Žiljak, dugogodišnji rukovoditelj skijališta Sljeme i pripadnik treće generacije obitelji koja održava njegove staze, jer upravo žičara na Crnom spustu uskoro će u obnovu.

Voziti treba 1500 ljudi na sat

Nekadašnju jednosjedežnicu zamijenit će četverosjedna viseća žičara sa zaštitnim poklopcem i spremištem sjedala, a natječaj za tvrtku koja će projekt obnove napraviti u sljedećih godinu dana traje do početka siječnja. Panjevinom bi se, tako, nakon više od trideset godina, ponovno trebale spuštati skije.

– Staza je to koju su 50-ih radili Zagorci, tako što su krčili panjeve. Sama žičara bila je u cijelosti hrvatske proizvodnje, a radio ju je, između ostalih, Končar. U vrijeme kad je prestala voziti, taman se napravio trosjed uz Crveni spust i na Panjevini se prestalo skijati – objašnjava Dragutin Žiljak pa dodaje kako je zatvaranju Crnog spusta svakako pridonijela njegova težina, kao i činjenica da se na Crvenom spustu počelo sa zasnježivanjem. Što se obnove Panjevine tiče, osim revitalizacije postojeće jednosjedne skijaške žičare, morat će se izmicati i čitava njezina trasa. Točnije, planira se nova pozicija i za gornju i donju stanicu.

>> Snijeg na Sljemenu

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Snijeg na Sljemenu
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Snijeg na Sljemenu
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Snijeg na Sljemenu
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Snijeg na Sljemenu
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Snijeg na Sljemenu
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Snijeg na Sljemenu
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Snijeg na Sljemenu
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Snijeg na Sljemenu
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Snijeg na Sljemenu
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Snijeg na Sljemenu
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Snijeg na Sljemenu

– Donju stanicu potrebno je pozicionirati 17-ak metara jugozapadno u odnosu na staru donju stanicu, dok je gornju stanicu potrebno predvidjeti na razini vršnog platoa – stoji u dokumentaciji Grada, u kojoj se navodi da kapacitet žičare treba biti 1500 osoba na sat, a voziti mora tijekom čitave godine kako bi na Panjevinu mogli i neskijaši.

Napravit će i novi vidikovac

Sam vršni plato rekonstruirat će se, a upravo u zgradi od najviše 1200 kvadrata napravit će se gornja stanica žičare.

– Unutar površine platoa moguća je obnova postojećih, odnosno gradnja novih zgrada te prenamjena i preraspodjela postojećih sadržaja, s ciljem realizacije novog prostora vidikovca – kažu u Gradu i napominju kako je tako predviđeno Urbanističkim planom uređenja Vršna zona, koji je čekan godinama, a konačno donesen lani.

Sam vidikovac moguće je predvidjeti kao dio prostora zgrade, odnosno kao otvorenu ili djelomično natkrivenu krovnu terasu, a “nužno ga je predvidjeti kao akcent u smislu samostalne otvorene konstrukcije optimalne visine i korisne površine koji će osigurati panoramski pogled i kapacitete koji će u potpunosti zadovoljiti razvojne planove Medvednice”. Unutar zone gradnje predviđen je i smještaj prostorija za potrebe Gorske službe spašavanja, sportskih klubova, prostorija za grupe škola skijanja, organizirane školske i izletničke grupe, a u podzemnoj etaži mora se naći i prostor za smještaj do tri stroja za uređenje skijaških staza.

>> Ovo su crne prometne točke u Zagrebu i okolici

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

Avatar links
links
16:38 05.12.2018.

samo nemojte žuriti kao sa Sljemnskom žičarom!!!!

KA
kažemja
10:06 05.12.2018.

To će se napraviti kad i žičara do Sljemena! Znači NIKAD!

DU
Deleted user
15:19 06.12.2018.

Ni gospon novinar a ni gospon Žiljak se očito nemreju setiti kaj je bila "Panjevina". To je bila neuredjena staza po kojoj su se spuštali samo ludjaci! Stara sedežnica je vozila prek nje, ali malo tko se "Panjevinom" spuštal. A pogotovo tam nitko nije učil skijati. Vozili smo se sedežnicom na vrh i onda se spustili ili prek crvenog do dole, ili do polovice prek činovničke livade pa levo na plavi spust gde je bila vlečnica pa dalje prek krumpirišta do sedežnice. A moglo se i skoro do kraja činovničke livade pa onda levo po jednom putu i do krumpirišta pa dalje do sedežnice.