RITAM GRADA

Mnogi bi biciklisti trebali imati na umu da se, dok su na cesti, moraju držati strogih pravila

Foto: HENRY ROMERO/REUTERS/PIXSELL
Mnogi bi biciklisti trebali imati na umu da se, dok su na cesti, moraju držati strogih pravila
19.04.2018.
u 08:49
Prije novih biciklističkih staza, vozači na dva kotača trebali bi naučiti voziti i po postojećima
Pogledaj originalni članak

Kao gljive poslije kiše niču biciklisti u prometu poslije zime. Neki među njima, rijetki na žalost, opremljeni su biciklističko-sigurnosnom opremom od glave do pete: uključena i prednja i stražnja svjetla, reflektirajući prsluk, kaciga, biciklistički žmigavci (dizanje lijeve ili desne ruke), vožnja po kolniku, ni slučajno po pločniku...

Sve je odgovorno, po redu i zakonu, ali dogodi se da biciklist opet nastrada zbog nepažnje vozača automobila. Koliko god pojedini sudionici prometa bili savjesni, oni u prometu ionako sudjeluje tek pedeset posto, a druga polovica otpada na one koji prometuju pedalu o pedalu ili retrovizor o retrovizor s njima. Jednostavno, vlastita prometna sigurnost ne ovisi toliko o našem uzornom ponašanju i slijepom poštivanju pravila, koliko o suradnji s drugim sudionicima prometa.

Dolaskom ljepših dana, opasnosti, na žalost, nisu pošteđeni ni motociklisti, koji su također jedva dočekali toplije vrijeme i ceste bez poledice. Međutim, izgleda da vozači četverokotačnih limenih ljubimaca najčešće previđaju vozače dvokotačnih, a da bi se to spriječilo, odgovornost se treba poveća(va)ti dvosmjerno. Prometna kultura (a ne samo prometna) u nas je takva da je uobičajeno, štoviše, očekuje se da se slabiji uklanjaju jačima. Biciklisti očekuju da im se na putu sklanjaju pješaci, vozači motornih vozila isto očekuju od biciklista i tako se nađemo u začaranom krugu u kojemu je samo jedan ishod izgledan – netko će nastradati.

I dok se biciklisti žale na lošu infrastrukturu, trebali bi, dok teže boljoj, biti sretni i sa sadašnjom, ali i naučiti voziti po njoj u skladu s pravilima. Točnije, prije svega, trebali bi zaboraviti na vožnju bez ruku na volanu ili vožnju koja više podsjeća na slalom među pješacima nego na civiliziranu vožnju. Vozači automobila bi, pak, trebali shvatiti da dolaskom proljeća možda prolaze problemi s neočišćenim cestama, ali dolaze oni veći – biciklisti i gužve na kolnicima zbog kojih su u igri i tuđi životi.  

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

DU
Deleted user
22:34 22.04.2018.

Stoka bezobrazna treba otići u dućan i kupiti prednja i stražnja svjetla, neku večer sam ih nabrojao bar petoricu na cesti, a jedan mi je neosvijetljen preletio preko zebre...... postavio sam kameru na šajbu, kad ga pregazim ( iako pazim) da ne odem u zatvor.... ali, tko ima svjetla, ok... njega ne nazivam stokom....

DU
Deleted user
17:45 19.04.2018.

Točno. No većina vozača i pješaka također se trba naučiti redu; ne šetati biciklističkom stazom, pustiti psa na lajni prek staze, "rezati" zavoj preko biciklista, ignorirati stazu jer "ja sam u autu", parkirati se na bic.stazu i niz, niz obostranih propusta, smetnji...a biciklisti pak nemaju kaj tražiti na pješačkom nogostupu - vozi se po stazi ili po ulici. Točka. A ne među mame s kolicima, osoba sa štapom, štakama, ljude s punim rukama vrećica i torbi...

DO
dopizdilomi
16:37 19.04.2018.

Trebaju prvo naučiti kojom stranom ceste se vozi.