ANALIZA

Europska automobilska industrija više nikada neće biti ista

Foto: Wolfgang Rattay/REUTERS
Europska automobilska industrija više nikada neće biti ista
31.03.2025.
u 13:29
Ključno je pitanje: tko će se uspjeti prilagoditi, a tko će ostati u sjeni globalne transformacije

Europska automobilska industrija suočava se sa strukturnim promjenama, pri čemu su OEM-ovi (eng. Original Equipment Manufacturer) i dobavljači pod sve većim pritiscima poslovanja uslijed pojačane konkurencije s Istoka, primarno iz Kine, Južne Koreje i Japana. Pad volumena proizvodnje, rast troškova rada, povećanje cijena energenata i sirovina te promjena potrošačkih navika dovode do strukturnih promjena u industriji. Pritisak dodatno pojačavaju kineski proizvođači električnih vozila koji osvajaju tržišni udio u Europi, koristeći prednosti u nižim troškovima i dominaciju u tehnologiji, čime zauzimaju dio tradicionalnog tržišta motora s unutarnjim izgaranjem. Navedeno je dovelo do toga da je Europa postala neto uvoznik vozila, a predviđa se da proizvodnja i prodaja vozila u Europi neće u idućem desetljeću doseći razine iz 2017. godine, kada je proizvedeno 22,3 milijuna vozila, gotovo 5 milijuna više nego u 2024. godini.

Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.

Pretplatite se na sadržaj s potpisom.

Marijana Rudan

Smatrali su nas teroristima: Film o političkom progonu Hrvata u Australiji 70-ih kandidat je za Oscara

Tijekom pandemijskog lockdowna Marijani Rudan je prišla mlada glumica Kat Dominis i podijelila s njom ideju za kratki film inspiriran stvarnim iskustvima hrvatskih migranata u Australiji 70-ih godina. Iz tog početnog koncepta razvila se snažna autorska suradnja: dvije žene, dvije perspektive, jedna priča koja je dugo čekala da bude ispričana. Rezultat je “Unspoken” (“Neizrečeno”) – umjetnički dojmljiv, emotivno pulsirajući film koji spaja dokumentarističku istinu i obiteljsku dramu. Nastao iz skromnog budžeta, ali neizmjerne strasti, film je ubrzo osvojio svijet.



Komentari 8

RU
Rugboj
13:46 31.03.2025.

Kinezi svoje automobile mogu jedino prodavati Europi a izgleda sve manje Americi sigurno neće Africi ili Grenlandu

Avatar nekakav
nekakav
14:20 31.03.2025.

pa ajmo to reći ovako, kinez je izumio barut, papir, tiskane knjige, kompas. i još čaj, tjesteninu, svila, porculan. prvi uveli papirnati novac, europa je to dostigla 1.000 godina kasnije. zadnji kineski izumi su vrh znanosti, zadnji poznati eu izum je neodvojivi čep. kineske izume koristimo 2.000 godina, a najbolji europski izum, motor s unutarnjim izgaranjem, jedva 100, i baš se europa uprla da ga uništi, zabrani. kad su ameri planirali kupiti tvornicu guma u francuskoj, kad su vidjeli da ovi na posao dolaze pol sata nakon početka radnog vremena, kad su vidjeli da gablec potraje i sat i pol, tri sata razgovaraju, tri rade, nasmijali su se i rekli da oni to ne dozvoljavaju, da se tako malo radi, niti 3 sata. bio je to goodyear u amiensu. franceki se pobunili, sindikati poludjeli na najavu da će amer tražiti da se počne raditi i da oni neće pokrivati gubitke tvornice. i da će kupiti radije kinesku i indijsku tvornicu, pa ne imati gubitke. bilo je to prije 10-12 godina. dalje je povijest. tvornica zatvorena. nešto tužili radnici, i to je to. fiat već odavno nije talijanski, sjedište mu je daleko od italije. nijemci će još odolijevati zbog branda, ali se to samo odgađanje kliničke smrti eu industrije. rad, rad, a ne prava, prava, beneficije.

Avatar IvanR
IvanR
14:38 31.03.2025.

Da li znate koliko Nijemac provede godišnje na bolovanju? Jedan mjesec+ ima 1.5 godišnjeg.