Institut za društvena istraživanja

Rezultati istraživanja: Učitelji ne mogu utjecati na obrazovnu politiku Hrvatske

Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Cista Velika: Roditelji ispred škole prosvjeduju zbog ukinute autobusne linije za školarce
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Zagreb: Osnovna škola u Vrbanima III, trenutno najmodernija školska zgrada
Foto: Emica Elvedij/PIXELL
škola
05.10.2022.
u 20:52
Učitelji u osnovnim školama u većoj mjeri kao izvore stresa ističu rješavanje briga ili prigovora roditelja ili skrbnika
Pogledaj originalni članak

Većinu učitelja i nastavnika, njih 67 posto, zabrinjava ekonomska neizvjesnost, a svoj društveni status u Hrvatskoj doživljavaju izrazito nepovoljnim. Štoviše, 60,5 posto učenika slaže se s tvrdnjom da su "nastavnici nedovoljno cijenjeni u Hrvatskoj", a najvišu razinu slaganja s tom tvrdnjom daju upravo najuspješniji učenici.

Tri mjeseca istraživanja

Ipak, bez obzira na negativan doživljaj svog statusa, većina učitelja i nastavnika i dalje uživa u svom radu te su izjavili da ih posao ispunjava. Sve to rezultati su istraživanja zagrebačkog Instituta za društvena istraživanja sažetog u analitičkom izvješću pod nazivom "Nemamo tri mjeseca godišnjeg – Perspektive učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola o radu u školi i društvenom statusu u Republici Hrvatskoj". Istraživanje se provodilo od lipnja do kolovoza 2022. godine, a u njemu su sudjelovale 3634 učitelja i nastavnika iz 159 osnovnih i srednjih škola.

Između ostalog, učitelji i nastavnici poručili su da im je najveći izvori stresa u poslu preopterećenost administrativnim obvezama, osjećaj odgovornosti za uspjeh učenika i dodatni poslovi zbog odsustva učenika ili nastavnika. U usporedbi sa srednjoškolskim nastavnicima, učitelji u osnovnim školama u većoj mjeri kao izvore stresa ističu rješavanje briga ili prigovora roditelja ili skrbnika, održavanje razredne discipline i prilagođavanje nastave učenicima s posebnim potrebama. Od ukupnog broja nastavnike i profesora koji su sudjelovali u istraživanju njih 9,4 posto navodi kao velik izvor stresa zastrašivanje ili vrijeđanje od učenika.

– Nizak društveni status učiteljske profesije predstavlja ozbiljan izazov za Hrvatsku jer će se i dalje negativno odražavati na one koji već rade u sustavu odgoja i obrazovanja, ali i za privlačenje kompetentnih mladih ljudi za rad u školi. Rezultati pokazuju da je nužno osvijestiti važnost rada u školi i zajednički raditi na podizanju društvenog statusa odgojno-obrazovnih radnika – poručili su autori istraživanja Boris Jokić, Zrinka Ristić Dedić, Jana Šimon i Arian Peharda.

Nitko ih ne sluša

U ovom istraživanju čak je 88,8 posto učenika i nastavnika ukazalo na činjenicu da učitelji u Hrvatskoj ne mogu utjecati na obrazovnu politiku, a čak 95,8 posto učitelja jasno ističe da u Hrvatskoj političari ne cijene stavove učitelja.

VIDEO Prometni stručnjak analizirao snimku prometne nesreće iz Zagreba koju svi dijele po društvenim mrežama i otkrio tko je ustvari kriv

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DU
Deleted user
07:54 06.10.2022.

Jedan Zekanović vrijedi više nego naših 20 najboljih učitelja!

ŠV
Švapski
09:27 05.10.2022.

Kao Nijemac mogu vam reći: nisko poštovanje prema učiteljima u Hrvatskoj je skandal! Slabe plaće učitelja pokazuju nepoštivanje društva prema ovom važnom zanimanju. Sve dok se to ne promijeni, Hrvatska će biti među dvije najsiromašnije zemlje u Europi. Problem je i pretjerana fiksacija javne svijesti na sport: svi od djetinjstva znamo da tko se bavi sportom, ne može učiti za školu...