Kolumna

Ukrajinsko-ruski rat oko remonta hrvatskih helikoptera

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Ukrajinsko-ruski rat oko remonta hrvatskih helikoptera
16.08.2017.
u 12:42
Odmah je počelo “bušenje” MORH-a jer Krstičević “jača rusku obrambenu industriju”
Pogledaj originalni članak

Ovih će dana biti službeno objavljeno da će Ministarstvo obrane remont 10 helikoptera Mi-171 Sh povjeriti tvrtki Ruski helikopteri iz Čite. U finalu natječaja, na koji se javilo 12 tvrtki, bili su ostali ti Rusi i Ukrajinci iz nama poznate državne tvrtke Ukrspecexport, čiji je zavod u Odesi proveo kontroverzni remont MiG-ova 21. Kako je na čelu MORH-a Damir Krstičević, dakle apsolutno čovjek NATO-a, očito je morao imati valjanih razloga što je dodijelio posao vrijedan više od 30 milijuna dolara – Rusima. Čim je ta vijest procurila, počelo je “bušenje” MORH-a pa je ispalo da Krstičević “jača rusku obrambenu industriju”. Spomenuta eskadrila transportnih helikoptera prizemljena je već mjesecima.

Dakle, donošenje odluke o remontu (a dogovaranje je počelo u prethodnoj Vladi) kasnilo je pa se HRZ "krpa” s eskadrilom starih helikoptera Mi-8. “Ešice”, Mi-171 Sh stare su 10 godina i RH ih je dobila na ime poravnanja dijela klirinškog duga Rusije prema Hrvatskoj. To je 2007. vrijedilo 65 milijuna dolara. Kako su helikopteri u jako dobrom stanju, a riječ je o modernim letjelicama koje su prošle i NATO-ovu provjeru u Afganistanu i Kosovu, u MORH-u su računali da taj prvi (glavni) remont treba odraditi u “originalnoj” atmosferi.

Politički, problema sa slanjem helikoptera u Rusiju neće biti jer se zabrana NATO-a za poslovanje s Rusijom ne odnosi na održavanje tehnike, no bit će problema s onima koji su izgubili posao od 207 milijuna kuna, a neće im ni kuna leći u džep. Očito su u MORH-u procijenili da će najbolje servis biti obavljen u Sibiru, gdje je helikopter i stvoren, pa će nakon remonta ta eskadrila vrijediti jednako kao i kada je kupljena. Je li se već u startu puhalo na hladno pa je Ukrspecexport bio i žrtva negativne reklame oko remonta borbene eskadrile i činjenice da je barem pola MiG-ova uvijek na “šarafljenju”, kao i zbog suđenja zbog korupcije – moguće je. Kao i to da su Rusi, jednostavno, bolje certificirani za remont svog proizvoda.  

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 32

SA
Shariel Aron
12:57 16.08.2017.

Inače za ukrajinski remont Mig-ova 21,trebao bi odgovarati netko iz prethodne vlasti.Možda onaj srednjoškolac kojem su sredili diplomu na Prometnom faksu i koji u zadnje vrijeme objavljuje provokativne statuse na društvenim mrežama.

SA
Shariel Aron
12:53 16.08.2017.

Nakon kriminalnog remonta Mig-21,Ukrajinci nemaju šanse za nikakve remonte.Tako je to u svijetu kad jednom izigraš povjerenje,drugu priliku nećeš imati.

Avatar anlaser
anlaser
13:02 16.08.2017.

Bravo "nekakav" .Pun mi je kufer lažnih i uhljebljenih rodoljuba .Ako će pošteno odraditi posao dao bih ga i najgorem neprijatelju. "Prijatelji" i strani i domaći fušaju, ubiru provizije, podmićuju ,mute ,kradu i hebe im se za kravu muzaru (Hrvatsku).