šest temeljnih razloga

Udruga hrvatskih sudaca protiv je spajanja pravosuđa i uprave

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Damir Kontrec
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Sud
09.07.2020.
u 11:59
Sudovi kontroliraju rad upravnih tijela te je posve neprimjereno da ih se na ovaj način čini ovisnim o ministarstvu koje upravlja državnom upravom.
Pogledaj originalni članak

Udruga hrvatskih sudaca apelira da se ne spajaju ministarstva pravosuđa i uprave te ističe više razloga zbog kojih se tomu protivi, navodi se u priopćenju koje potpisuje predsjednik UHS-a, sudac Vrhovnog suda Damir Kontrec. UHS navodi šest temeljnih razloga zbog kojih se protive spajanju pravosuđa i uprave.

Ministarstvo pravosuđa nalazi se u odnosu na sva druga ministarstva u posebnom položaju jer izravno omogućuje rad sudbene vlasti kao neovisne državne vlasti, ali i rad drugih neovisnih sastavnica pravosuđa kao što su Državno odvjetništvo, Odvjetništvo i Javno bilježništvo.

Sudbena vlast i druge sastavnice pravosuđa funkcioniraju na posve različitim osnovama nego što je to slučaj s državnom upravom koja funkcionira po načelu subordinacije koja je zabranjena u sustavu sudbene vlasti.

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Sudovi kontroliraju rad upravnih tijela te je posve neprimjereno da ih se na ovaj način čini ovisnim o ministarstvu koje upravlja državnom upravom.

U vremenu u kojem se najavljuju daljnji reformski potezi u području pravosuđa i razvijaju već započeti programi reforme smatramo da bi ovo spajanje donijelo samo štetu.

Komparativni modeli u zemljama EU vrlo rijetko poznaju model u kojem postoji ministarstvo pravosuđa i uprave. Iznimke su Norveška, Danska i Nizozemska, gdje se ministarstvo pravosuđa bavi i sigurnosnim pitanjima ili Njemačke gdje se ministarstvo pravosuđa bavi i pitanjima zaštite potrošača.

Osim toga, već probani eksperiment spajanja ovih dvaju ministarstva iz 2000. nije urodio plodom pa zato ne treba ponavljati istu pogrešku.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

Avatar southman
southman
12:44 09.07.2020.

Najveća hrvatska rak rana.

DU
Deleted user
12:32 09.07.2020.

Nije mi jasno koja je razlika u (ne)miješanju vlade u neovisno sudstvo kroz ministarstvo A ili ministarstvo A+B. Pa neće se parnični postupak pretvoriti u upravni samo zato što su ministarstva spojena. Uzgred, ovo je eklatantno kršenje tropodjele vlasti od strane sudske vlasti, koja se ovime miješa u izvršnu, potpuno nepotrebno, bolje rečeno bez ikakvih racionalnih argumenata za zaštitu neovisnosti sudstva. Razočaran sam, doduše ne prvi puta, našim sudstvom. Ono što sudstvu treba jest uvesti za niže stupnjeve sucima praćenje koliko puta im je pala presuda na drugom stupnju, a za drugi stupanj koliko im je puta ukinuta, bilo od ustavnog ili vrhovnog. To ministarstvo može napraviti, bilo ono M.pravosuđa ili M.pravosuđa i uprave i nadam se da i hoće. I javno objaviti te statistike o sucima. I još kad bi se ta poništenja presuda brojala kod sudbenog vijeća za napredovanje i/ili razrješenje čak, gdje bi nam bio kraj? No za sada, svi moraju biti efikasni u drž.sustavu, samo sudstvo ne.

DD
ddh
12:23 09.07.2020.

Nemaju se sudci jednog neefikasnog i neucintkovistog pravosudja sto mjesati u to koje ce se ministarstvo baviti pravosudjem. Njijovo je da brzo i efikasno sude, a sto dokazano ne rade. Sudci nemaju i sto raditi po medijima i sebe pretvarati u showmene. A posebno se nemaju sto petljati u odluke organizacije bilo koje vlade. Ne praviti se vaznima poput Turudica, nego jednostavno raditi efikasno posao za koji su dobro placeni. I tocka.