Služe se djecom za reklamiranje gaziranih pića na internetu

Služe se djecom za reklamiranje gaziranih pića na internetu
15.02.2010.
u 14:38
Na Facebooku i drugim društvenim mrežama agencije regrutiraju djecu i mladež koji za 25 funta tjedno reklamiraju nezdrava gazirana pića i hranu.
Pogledaj originalni članak

Kompanije koje proizvode bezalkoholna gazirana pića, nakon zabrane reklamiranje svojih proizvoda u medijima, prešle su na neobičnu strategiju. Na Facebooku i drugim društvenim mrežama regrutiraju djecu i mladež od sedam do 24 godine koji ih za 25 funta tjedno reklamiraju na tim istim društvenim mrežama, ali i lijepeći letke, organizirajući tulume za prijatelje i stavljajući reklamne letke na oglasne ploče. Uz gotovinu, ovi “ambasadori brendova” dobivaju i besplatne uzorke pića koja reklamiraju.

Ovakve kampanje umjesto kompanija vodi tvrtka Dubit koja jamči da svi oni koji su mlađi od 16 godina imaju dopuštenje roditelja za sudjelovanje. Tvrtka izvještava da svakoga dana regrutira stotinjak novih promotora, a najviše se promoviraju fanta i sprite te neki brendovi koji nisu zastupljeni u Hrvatskoj.

Iako je reklamiranje gaziranih pića, koja su zaslužna sa sve veću pretilost djece i mladih, zabranjeno, ova vrsta promocije dobila je odobrenje britanske Agencije za standardiziranje hrane. Štoviše, ta je agencija najavila da će se poslužiti kanalima agencije Dubit kako bi došla do mladih ljudi i prenijela im poruku o tome da moraju mijenjati način prehrane i jesti zdrave namirnice. Naime, provedeno je istraživanje kojim je zaključeno da većina djece i mladih uopće ne konzumira neke temeljne namirnice nužne za život.

Neke druge slične kompanije regrutiraju djecu kako bi promovirala poznate pop i rock-zvijezde, a zauzvrat dobivaju bodove koje mogu zamijeniti za glazbene proizvode. Neke agencije za zaštitu prava djece upozoravaju da je ovako već angažirano oko pola milijuna britanske djece kojima se agencije koriste kako bi ostvarile dominaciju nekoga proizvoda na tržištu.

U Sjedinjenim Državama, pak, razmišlja se o uvođenju posebnog poreza na gazirana pića koja će dobiti oznaku da su štetna za zdravlje.

Praktično rješenje

Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

BT
bili-tartuf
15:01 15.02.2010.

lako to cá reklamiraju dica,..ma u Engleskoj je dozvoljeno do 1,5% alkohola u pijací za dicu...??..a i tako su sva ta \"bezalkoholna\"- picá, puna Amfetamina...!

RA
Raven
21:38 15.02.2010.

fuj gadost bljak....a svejedno ćemo popiti ti piće pa i platiti više