VRAĆANJE POVJERENJA

Predstavljen Novinarski laboratorij na FPZG-u

Foto: FPZG
Novinarski laboratorij
Foto: FPZG
Novinarski laboratorij
Foto: FPZG
Novinarski laboratorij
05.03.2020.
u 14:58
Projekt koji će trajati iduće četiri godine financira Hrvatska  zaklada za znanost (HRZZ) s više od pola milijuna kuna, a cilj je da uspostavljeni novinarski laboratorij bude tek prvi korak u sustavnom istraživanju medija u Hrvatskoj.
Pogledaj originalni članak

Laboratorij, ali ne onaj s epruvetama, kemikalijama i bijelim kutama, nego –  novinarski. Novi je to projekt Fakulteta političkih znanost Sveučilišta u Zagrebu koji  se provodi pod službenim nazivom “Istraživački novinarski laboratorij: Vjerodostojnost medija kroz kulturu eksperimenta i inovacije u redakcijama”, a danas je predstavljen javnosti pod vodstvom profesorice Tene Perišin. 

– Ako postoje Ekonomska klinika ili Pravna klinika, zašto ne bi postojala i Novinarska klinika. Novinarstvo se danas  suočava s padom povjerenja u medije i činjenicom da publika izbjegava vijesti, stoga ćemo mi u laboratoriju eksperimentirati s novim medijskim formama koje ćemo proizvoditi, ali i testirati – rekla je Perišin, dok je član istraživačkog tima izv. profesor Igor Kanižaj napomenuo kako će se u klinici prvo trebati napraviti detaljna “magnetska rezonanca” trenutnog stanja.

Tim koji stoji iza prvog novinarskog laboratorija u Hrvatskoj skraćenog naziva “Jourlab” još čine izv. profesor Andrija Henjak te doktorandice Petra Kovačević i Stela Lechpammer.

– Prvi je cilj projekta analizirati sadržaj koji mediji nude publici, kako bismo vidjeli koji trendovi prevladavaju,  odnosno serviraju li se publici samo senzacionalističke teme ili i one od javnog interesa te može li publika tom sadržaju vjerovati – poručila je Lechpammer, dok je Kanižaj najavio kako će se u drugoj fazi projekta istražiti percepcija publike.

– Želimo vidjeti vjeruje li publika medijima, koji sadržaj oni žele čitati, gledati i slušati, kakva je njihova percepcija  novinarske profesije, smatraju li da su dovoljno medijski pismeni… – rekao je.

 A tezu da je jedan od mogućih načina vraćanja vjerodostojnosti medijima takozvano konstruktivno i “solutions” novinarstvo, poručila je Petra Kovačević

– Redakcije poput britanskog BBC-ja, njemačkog ZDF-u i danskog DR-a  već su prihvatile nove pristupe u izvještavanju kako bi vratili povjerenje gledatelja i slušatelja te privukli mlađe publike. Svrha tzv. konstruktivnog i solutions novinarstva je odmaknuti se od tradicionalnog fokusa na konflikte i negativne vijesti, te pričati i one priče o ljudima, situacijama i stvarima koje čine svijet boljim mjestom – objasnila je te dodala da će se u sklopu projekta provesti istraživanje tih priča s pretpostavkom da bi i taj pristup mogao biti privlačan i hrvatskoj publici. 

Projekt koji će trajati iduće četiri godine financira Hrvatska  zaklada za znanost (HRZZ) s više od pola milijuna kuna, a cilj je da uspostavljeni novinarski laboratorij bude tek prvi korak u sustavnom istraživanju medija u Hrvatskoj.

– Inspiraciju za naš novinarski laboratorij pronalazimo učeći od najboljih - zato odlazimo u SAD i Veliku Britaniju  na dva prestižna novinarska laboratorija, jedan na Walter Cronkite School of Journalism u Arizoni, a drugi na Sveučilištu u Cardiffu – poručio je tim s FPZG-a. 
 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.