KRAJ JEDNE ERE

Podravkino Žito prodaje konditorsko poslovanje – brendove Šumi i Gorenjku – i jača fokus na pekarstvo

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Prezentacija Žito Grupe i obilazak proizvodnih pogona u Čepinu
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Prezentacija Žito Grupe i obilazak proizvodnih pogona u Čepinu
23.07.2025.
u 16:59
Kupoprodajna cijena iznosi 8,6 milijuna eura, uvećano za stanje zaliha i neto novca na dan zaključenja koje se očekuje krajem godine, po ispunjenju svih uvjeta – kažu iz Podravke.
Pogledaj originalni članak

Grupa Podravka nastavlja aktivno upravljati portfeljem radi povećanja fokusa na ključne djelatnosti. Tako su Podravka i njezina kompanija Žito d.o.o. Ljubljana donijeli odluku o prodaji poslovne cjeline Konditorstvo, koja uključuje brendove Šumi, Gorenjka, Herba, Mistica i Bali, s ciljem fokusiranja Žita Ljubljana na temeljnu djelatnost, odnosno pekarsko poslovanje, priopćili su danas iz Podravke.

- Sukladno toj odluci u Ljubljani je danas potpisan kupoprodajni ugovor između Žita d.o.o. Ljubljana i kompanije UPI Star d.o.o. Sarajevo koja će preuzeti cjelokupno konditorsko poslovanje – zaposlenike, brendove te tvornice Šumi u Krškom i Gorenjka u Lesceu – sa željom da ga nastavi razvijati i jačati. UPI Star d.o.o. Sarajevo do zaključenja transakcije osnovat će kompaniju UPI Star SEE Ljubljana koja će biti krajnji vlasnik. Kupoprodajna cijena iznosi 8,6 milijuna eura, uvećano za stanje zaliha i neto novca na dan zaključenja koje se očekuje krajem godine, po ispunjenju svih uvjeta – kažu iz Podravke.

UPI Star Sarajevo u vlasništvu je obitelji Rusmira Hrvića, poduzetnika iz BiH i suvlasnika te glavnog izvršnog direktora jedne od vodećih poslovnih grupacija u BiH, AS Holdinga. Rusmir Hrvić poslovno je iskustvo stekao u izgradnji i širenju prehrambenih brendova, osobito u konditorskom i FMCG sektoru, što će biti od ključne važnosti u strateškom nadzoru daljnjeg razvoja brendova Šumi i Gorenjka, koje će i nadalje voditi tim slovenskih i međunarodnih menadžera s ciljem širenja poslovanja na regionalna i inozemna tržišta.

- Ova odluka dio je strateškog određenja o fokusiranju Žita Ljubljana na pekarstvo kao temeljnu djelatnost, ali i da se konditorski dio poslovanja sačuva i nastavi razvijati. Gorenjka i Šumi snažni su slovenski brendovi s kojima su povezane generacije slovenskih, ali i potrošača u regiji. Zadovoljni smo što smo pronašli partnera koji će nastaviti ulagati i razvijati Šumi i Gorenjku te tako sačuvati vrijedne brendove – izjavila je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.

Preduvjet realizacije kupoprodajnog ugovora izdvajanje je konditorskog dijela poslovanja Žita u zasebno društvo pod imenom Šumi Gorenjka d.o.o. kako bi kupac potom preuzeo sto posto udjela u tom novom društvu. Dodatno, Podravkine kompanije i dalje će ostati distributeri konditorskog portfelja na tržištima na kojima su već prisutne.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.