Kaos na Bajakovu

Linić o gužvama: Krivi su i špediteri, još se uhodavamo

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Linić o gužvama: Krivi su i špediteri, još se uhodavamo
Autori tli/VLM, i.kri/VLM
02.07.2013.
u 08:45
"Zarobljeni" su i kamioni iz Turske, Makedonije, Slovenije, Hrvatske i drugih država iz regije. Srpski dužnosnici savjetovali su vozačima da ne dolaze na ovaj granični prijelaz nego da se preusmjere na neki od prijelaza na ulazu u Mađarsku.
Pogledaj originalni članak

Ministar financija Slavko Linić u Dnevniku 3 HTV-a je kazao da je do gužvi na granicama dovelo to "što se još uvijek uhodavamo".

- Procedura je vrlo složena, trenutno je uhodavamo. Ali nismo krivi samo mi, krivi su i špediteri koji nisu proučili proceduru. Sad je vrijeme uhodavanja - kazao je Linić na HTV-u. - Očito za europsku granicu treba prilagodba i carini, ali i mnogim prijevoznicima i onima koji uvoze ili izvoze robu u EU. Očito nam treba vrijeme prilagodbe i s jedne i s druge strane, a to će značiti kolone, ali se zbog toga ne trebamo opterećivati. To će se uhodati za par dana pa će i uvoznici i izvoznici, a i carina, znati svoj posao. Vrlo kratko vrijeme prilagodbe, ali to je samo na našim istočnim granicama - kazao je ministar Linić za RTL Danas .

Neki kamioni čekali više od 30 sati

Prijelaz kamiona iz Srbije u Hrvatsku na graničnom prijelazu Batrovci – Bajakovo proradio je, ali se odvija usporeno, a neki od kamiona čekaju i više od 30 sati kako bi ušli u novu članicu Europske unije.

B92 piše da je kolona kamiona na Batrovcima trenutačno duga više od deset kilometara, a više od 1200 vozača s nestrpljenjem očekuje da se situacija na hrvatskom dijelu graničnog prijelaza normalizira. Jutros oko 10 sati kamioni su, nakon prekida od 12 sati, ponovno počeli prelaziti, ali je u međuvremenu bilo nekoliko prekida i zastoja zbog tehničkih problema na hrvatskom dijelu prijelaza i usklađivanja carinskog sustava Hrvatske s propisima EU, rekao je za Tanjug zapovjednik Stanice granične policije u Bratovcima Djorđe Borđoški.

Neki čekaju više od 36 sati

Ocjenjuje da se normaliziranje situacije može očekivati u roku od 48 sati, ako kod naših carinika ne bude problema. Neki od vozača na Bratovcu čekaju više od 36 sati na ulazak u Hrvatsku, a žale se da zbog toga trpe veliku štetu. "Zarobljeni" su i kamioni iz Turske, Makedonije, Slovenije, Hrvatske i drugih država iz regije. Srpski dužnosnici savjetovali su vozačima da ne dolaze na ovaj granični prijelaz nego da se preusmjere na neki od prijelaza na ulazu u Mađarsku.

Ni drugi dan od ulaska u EU gužve na graničnom prijelazu s BiH kod Neuma iz smjera Splita ne smanjuju se. Kako je za 24sata rekla čitateljica, kolona kamiona duga je deset do 15 kilometara.

Problem se još u ponedjeljak stvorio zbog dokumentacije jer vozači nisu imali manifeste za terete koje prevoze, a njih su im trebale osigurati vlastite tvrtke. Zbog toga je dio kamiona vraćen u Ploče. Tamo se pak ukrcavaju na trajekt za Trpanj, no i tu je nastao problem pa su pojedina vozila cijelu noć čekala kako bi se tek iza 10 sati ujutro uspjela ukrcati na trajekt gdje, tvrde nezadovoljni vozači, prijevoz po toni stoji 44 kune.

Slična je i situacija na graničnim prijelazima s BiH u Bosanskom Brodu i Velikoj Kladuši gdje je sinoć također blokiran promet teretnih vozila i to u oba smjera, javlja Klix.

– Problem je nastao sinoć oko 21 sat, a jutros je to riješeno nakon što je u Velikoj Kladuši u 8.15 sati deblokiran promet za teretna vozila, a u Bosanskom Brodu to je učinjeno sat kasnije – kazali su iz Granične policije BiH.

"Uskoro će se sustav stabilizirati"

Iz hrvatskog Ministarstva financija izdali su priopćenje u kojem tvrde da će uskoro uspostaviti stabilno funkcioniranje sustava nakon što su počeli primjenjivati nova carinska pravila. Priopćenje prenosimo u cijelosti: "Ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju carinska služba zajedno sa svim subjektima u lancu carinskog poslovanja (gospodarstvenici, prijevoznici, otpremnici te inspekcijske službe) počela je s primjenom potpuno novih carinskih pravila, procedura i aplikacija koje se primjenjuju jedinstveno u Europskoj uniji pa je za očekivati da se robni, ponegdje i putnički promet odvija uz povremene zastoje. Sve je to obvezni dio prilagodbe svih sudionika u novom carinskom poslovanju u RH koji čine jedinstven lanac kretanja roba od pošiljatelja do primatelja. Kako bi pojedini postupak bio uspješno okončan potrebno je da svi sudionici u navedenom lancu funkcioniraju ispravno, a ukoliko bilo koji od njih ima poteškoća (odnosno nije poduzeo potrebne mjere za pripremu) isto ima posljedice na cjelokupni postupak.

Cijeneći da je informiranost i educiranost svih subjekata pa i građana od presudne važnosti za uspješno provođenje carinskih postupaka u novom carinskom sustavu, procedurama i novim aplikacijama koje se koriste od dana pristupanja u Europsku uniju, Carinska uprava je od sredine protekle godine, a intenzivno u ovoj godini provela niz aktivnosti u tom smjeru. Primjerice, organizirano je preko 150 seminara, predavanja, tribina, javnih istupa samostalno od strane Carinske uprave ili u suradnji s HGK, različitim udruženjima (izvoznika, prijevoznika, poslodavaca itd.), te tvrtkama koje se bave educiranjem privrednika. Na istima je, kao i u javnim priopćenjima, gostovanjima u raznim televizijskim i radijskim tematskim emisijama te putem letaka, priopćenja, odgovora na pitanja kao i putem informiranja na web stranicama Carinske uprave, višekratno prezentirano carinsko postupanje nakon pristupanja RH Carinskoj uniji.

Bez obzira na navedenu široku kampanju prezentiranja postupanja ipak do pojedinih subjekta u lancu opskrbe nisu doprle potpune informacije ili su primljene informacije krivo protumačene. Nastavno, za razumjeti je da će početak primjene novih carinskih procedura i postupaka mnogima biti popraćen poteškoćama pa tako i Carinskoj upravi.

Važno je naglasiti da Carinska uprava eventualno uočene poteškoće iz svoga djelokruga i nadležnosti promptno i u realnom vremenu rješava i otklanja te ovim putem moli i ostale subjekte da učine isto kako bi se eventualne nejasnoće i zastoji otklanjali što brže. Isto tako, Carinska uprava u granicama mogućeg odgovara na sve postavljene upite vezane za poteškoće u vlastitom radu, a za eventualne poteškoće koje prouzroče drugi sudionici u lancu opskrbe nismo nadležni komentirati. Posebno naglašavamo da se su svi potrebni propisi objavljeni na službenoj stranici www.carina.hr.

Također, u okviru priprema za ulazak RH u EU, Carinska uprava je od 01.02.2013. omogućila gospodarstvenicima da zatraže i dobiju EORI broj neophodan za sudjelovanje u carinskim postupcima nakon pristupanja RH u EU. Dakle, ocjenjujemo da je Carinska uprava poduzela sve da svi sudionici u postupku budu pravovremeno informirani i educirani o provedbi carinskih propisa EU. Međutim, svi sudionici u carinskom postupanju, zasigurno su svjesni činjenice da je za put od uvođenja novog sustava do rutinskog postupanja u istom potrebno određeno vrijeme. Carinska uprava uz zajednički trud svih subjekata u postupanju vrlo skoro očekuje stabilno funkcioniranje sustava bez značajnijih zastoja i problema".

>>Ploče u EU: Gužva na trajektu, kamioni vraćeni s granice

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.