PROGRAM RESTRUKTURIRANJA

Komadina zbog 3. maja predlaže "lex škver" i krizni stožer za brodogradnju

Foto: Goran Kovacic/pixsell
Komadina zbog 3. maja predlaže "lex škver" i krizni stožer za brodogradnju
20.08.2018.
u 13:48
Komadina se zauzeo za proširenje zakonske regulative na pravu, a ne samo političku, odgovornost države nad brodogradnjom, odnosno proširenje  "lex Agrokor"  i na pravne subjekte i trgovačka društva kao što su Uljanik i 3. maj.
Pogledaj originalni članak

Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina u ponedjeljak je ponovno upozorio na teško stanje u Brodogradilištu 3. maj kazavši da računa na brzo i odgovorno ponašanje državnih tijela i institucija, te je predložio donošenje "lex škver" i osnivanje kriznog stožera za brodogradnju.

Program restrukturiranja 3. maja treba brzo rješavati i lobirati dok se ne usvoji u Bruxellesu, a država mora preuzeti odgovornost, što je učinila i kada je poslala plan restrukturiranja u Bruxelles. Mora se osigurati kredit HBOR-a za nastavak proizvodnje i premošćivanje situacije u Uljaniku i 3. maju, rekao je Komadina, a plaće, koje kasne, ne mogu biti isplaćene iz tog kredita.

Kroz "lex škver" država bi preuzela odgovornost

Komadina se zauzeo za proširenje zakonske regulative na pravu, a ne samo političku, odgovornost države nad brodogradnjom, odnosno proširenje  "lex Agrokor"  i na pravne subjekte i trgovačka društva kao što su Uljanik i 3. maj. Tada alibi ne može biti da plan restrukturiranja ne valja, jer se zakonima kao što su "lex Agrokor" ili "lex škver", razvlašćuje uprava i država preuzima odgovornost.

Komadina predlaže osnivanje  kriznog stožera za brodogradnju s predstavnicima ministarstva gospodarstva i financija, Uprave Uljanika i 3. maja i  vlasnika, kako bi se žurno našla rješenja.

Rekao je kako je o stanju u brodogradnji razgovarao s premjerom Andrejem Plenkovićem, koji se "kritički izrazio prema Upravi Uljanika s obzirom na okolnosti traženja kredita HBOR-a", te je ministru financija Mariću "dao u zadaću da se nađe način da HBOR reagira, jer sada nema drugog rješenja".

Na pitanje kako komentira najavu predsjednika SDP-a Davora Bernardića da će ostati na čelu stranke do parlamentarnih izbora, Komadina je poručio kako SDP ima svoje akte, Statut, tijela i predsjednika. SDP ima svog legalno izabranog predsjednika i dok je tako tu nemam što dodati niti oduzeti, naglasio je.

Odgovarajući na pitanje o sankcijama prema stranačkim kolegama u SDP-u, Komadina je rekao da "nije pobornik sankcija, ali da su okolnosti nažalost bile takve", te da je "percepcija važna u politici".

Na upit da prokomentira to što ga se spominje kao prijelazno rješenje do izbora novoga predsjednika stranke, Komadina je odgovorio kako mu je drago ako ima povjerenje većine, ali su njegove  statutarne obveze jasne. "Ako SDP ne bi imao predsjednika, ja bih morao preuzeti predsjedanje SDP-om i to bih učinio, ali se ta situacija nije dogodila", istaknuo je.

Pročelnica Begić Blečić treba dati ostavku

Govoreći o prometnoj nesreći koju je uzrokovala pročelnica Grada Rijeke za sport i tehničku kulturu Vera Begić Blečić, u kojoj je poginula jedna osoba, Komadina je rekao da se radi o tragičnoj i nedopustivoj situaciji te da ona sada treba dati ostavku. Gradonačelnik Vojko Obersnel ju je suspendirao, Bernardić se očitovao da za nju više nema mjesta u stranci, a očitovao se i riječki SDP.

Iz riječkog SDP-a su najavili da će u vezi članstva Vere Begić Blečić biti proveden stegovni postupak, te očekuju da ona podnese ostavku na pročelničku funkciju.

Komadina je također rekao da je situacija nakon požara u Psihijatrijskoj bolnici Lopača pod nadzorom te da će svi bolesnici, koji ne mogu biti zbrinuti drugdje, biti zbrinuti u Psihijatrijskoj bolnici na Rabu. Do sada je rapska bolnica preuzela 10-ak bolesnika iz Lopače, rekao je. 

Na upit o uređenju prometnice kojom bi se iz Rijeke brže dolazilo do Lopače, odgovorio je kako je ona u kategoriji nerazvrstanih cesta, u nadležnosti Grada Rijeke i manjim dijelom Općine Jelenje. Za zahvat treba 27 milijuna kuna, kaže Komadina, a Rijeci su ponudili sufinanciranje.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

Avatar ovdje Maks
ovdje Maks
14:12 20.08.2018.

Koliki otpor Lex Agrokoru a pogledaj sad kad su u pitanju uhljebi SDPa i IDSa??? Takvi bi unistili i Rokefelera kamoli ne brodogradnju.

Avatar rubinet
rubinet
14:38 20.08.2018.

Sve dok" 3.maj "ne postane 3.svibanj nema tu sreće

Avatar nekakav
nekakav
14:07 20.08.2018.

ni uljanik ni 3. maj (zašto nije svibanj?....) nemaju šanse opstati na tržištu. čemu se čudite, nesposobnosti uprava? nemojte, nisu one nesposobne, već jako dobro znaju što i kako raditi. zašto da paziš pri ugovaranju broda na cijenu, kad će ti razliku pokriti država kroz 187-o spašavanje, pod paradigmom spašavanja radnih mjesta. srbija je imala muda ugasiti jedan imt, što je nepojmljivo za jendu hrvatsku ,da ona ugasi ove mastodonte. proizvoditi brodove u zemlji koja nema željezne rude, željezare, koksare, banke, popratnu industriju, je uzaludno i griješno. brodogradilišta nas koštaju preko 20 mlrd kuna u ovih 20-ak godina što ih spašavamo. sa 20 mlrd kuna smo mogli pomoći seljacima da budu konkurentni u svijetu, kao što ih podupire njemačka, francuska. sa 20 mlrd kuna smo mogli izgraditi bez kredita sve autoceste. sad bi zbilja zarađivali. i bile bi samo naše. ali sa 20 mlrd kuna ulupanih u brodogradnju, smo pogriješili. bacili smo veliki novac za dnevnopolitička prepucavanja i prijetnje štrajkovima. neka prijete i neka štrajkaju. iz stečajne mase će se namiriti već nekako, po redoslijedu. država nije poslodavac. zašto mađarska nema brodogradilišta velikih?