Veliki projekt

Potpisan ugovor o izgradnji Pelješkog mosta: Ovo je povijesni dan za Hrvatsku!

Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pelješki most - Potpisivanje ugovora
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pelješki most - Potpisivanje ugovora
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pelješki most - Potpisivanje ugovora
Foto: Vlada RH
Plenković s predstavnicima kinsekog konzorcija
23.04.2018.
u 11:25
Ovo je projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena. On je od strateške i dugoročne važnosti, naglasio je Plenković.
Pogledaj originalni članak

Danas je u dubrovačkom hotelu Excelsior potpisan ugovor o izgradnji Pelješkog mosta između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation te ugovor za nadzor gradnje sa zajednicom ponuditelja u kojoj su Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Invest inženjering. 

Na potpisivanju tih ugovora bili su i predsjednik Vlade Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar državne imovine Goran Marić, ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac i ministar uprave Lovro Kuščević.

– Pelješki most arhitektonska je perla u infrastrukturi RH koja će oplemeniti izgledom i funkcionalnošću našu cestovnu i prometnu infrastrukturu. Ovo je projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena. On je od strateške i dugoročne važnosti. Važno je to za sve naše sugrađane u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Opskrba juga Hrvatske u turističkoj sezoni bit će brža, a isto tako proizvodi iz ovog kraja lakše će doći do ostalih dijelova Hrvatske. Pelješki most ostat će kao simbol dodane vrijednosti naših prvih godina članstva u EU – kazao je premijer Plenković uoči potpisivanja ugovora te dodao:

– Moram priznati da je bilo lijepo čuti govor predsjednika Europske komisije Jean-Claudea Junckera u Europskom parlamentu koji je rekao da se u Hrvatskoj gradi Pelješki most i sredstvima EU zato da bismo pomogli ravnomjernom regionalnom razvoju Hrvatske. Most će biti izgrađen s punim uvažavanjem naše susjedne zemlje – BiH. Napravili smo promjene u visini i rasponu stupova na mostu kako bi BiH imala odgovarajući prostor za prolaz. Isto tako vjerujem da će ovaj projekt biti uvod u bolju suradnju Hrvatske i Kine.

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić kazao je kako je most između kopna i Pelješca projekt koji će obilježiti našu generaciju.

– Potpisivanjem ugovora za izgradnju okončan je jedan od najsloženijih i najvrjednijih poslova koje su imale Hrvatske ceste. Došli smo do ostvarenja ideje – povezivanje juga Hrvatske posve je izvjesno – kazao je Škorić

Nakon što se okupljenima obratio Lu Shan, predsjednik Uprave China Road and Bridge Corporation, župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić zahvalio je Europskoj komisiji koja je odlučila sufinacirati projekt s 85 posto nepovratnih sredstava.

– Ovo je veliki dan za našu županiju, ali i za cijelu Hrvatsku! Kreće povezivanje dvaju dijelova Europske unije i Hrvatske. Ovo je važan geostrateški potez za našu zemlju – kazao je Dobroslavić.

Kineski veleposlanik Hu Zhaoming kazao je kako svjedočimo posebnom trenutku u hrvatskim i kineskim odnosima.

– Novo poglavlje naših odnosa je otvoreno. Naši politički odnosi okreću novu stranicu, a projekt pokazuje i političko povjerenje između naših zemalja. Kineska ulaganja u Hrvatsku povećana su više od sto puta, a prošle godine stiglo je i 60 posto više turista. Kineski konzorcij nije slučajno dobio posao izgradnje Pelješkog mosta, većina Hrvata vjeruje kako bi upravo Kina trebala biti najveći gospodarski partner sljedećih deset godina – kazao je veleposlanik. 

Ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac izjavila je da je ovaj projekt usklađen za financiranje sa svim relevantnim strateškim dokumentima. 

– Treba istaknuti naš Operativni program konkurentnost i kohezija u ovom financijskom razdoblju i investicijski prioritet unaprjeđenja mreže. Upravo smo iz Europskog fonda za regionalni razvoj za provedbu i financiranje ovoga projekta osigurali više od 357 milijuna eura. Riječ je o najvećem pojedinačnom projektu prema odobrenim sredstvima financiranom iz ovog operativnog programa – kazala je.

– Današnjim potpisivanjem ugovora započet ćemo s prvom od četiriju faza cestovnog povezivanja samog juga Hrvatske. Most će biti generator regionalnog i lokalnog razvoja te omogućiti teritorijalnu povezanost Hrvatske. Stoga je i EK prepoznao projekt kao strateški te ga podupro u maksimalnom iznosu od 85 posto – dodao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković

Hrvatske ceste dobile su tri ponude na natječaju za gradnju Pelješkog mosta i u siječnju ove godine odabrale su ponudu kineskog konzorcija, po cijeni od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a). Početkom travnja za nadzor nad izgradnjom mosta kopno – Pelješac s pristupnim cestama odabrana je zajednica ponuditelja, u kojoj su Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Invest inženjering, koje su za to dali ponudu u iznosu od 49,4 milijuna kuna (bez PDV-a).

Ugovor s izvođačima radova za izgradnju mosta kopno – Pelješac s pristupnim cestama potpisao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija / zajednice ponuditelja Zhang Xiaoyuan. Ugovor o nadzoru nad izvođenjem radova na izgradnji mosta potpisao je Škorić i predsjednik Uprave IGH Oliver Kumrić.

Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pelješki most - Potpisivanje ugovora
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pelješki most - Potpisivanje ugovora
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pelješki most - Potpisivanje ugovora
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pelješki most - Potpisivanje ugovora
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pelješki most - Potpisivanje ugovora
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pelješki most - Potpisivanje ugovora
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pelješki most - Potpisivanje ugovora
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pelješki most - Potpisivanje ugovora

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 103

Avatar toxic alien
toxic alien
10:11 23.04.2018.

A hoce li i Bakir doci na svecanost? On jos ne vjeruje da bosanski nosaci aviona mogu komotno ispod mosta.

PR
prajdali100
10:55 23.04.2018.

A Bakir ? Samo da se taj uvaženi i cijenjeni gospodin ne naljuti.

DD
ddh
12:13 23.04.2018.

Ovo je dobro. Pocinje gradnja usprkos svim mogucim podmetanjima od dobrog dijela medija i raznih Bernardica, Marasa i Petrova koji su stalno taj projekt dovodili u pitanje i sa Hajdas-Doncicem gradili autocestu kroz Bosnu, gradili trajektne luke ili tunel ispod mora. Taj most je strateski objekt, jer se s njim povezuje i prometno cijela Hrvatska. A sigurno je, da ce razni Grcici ili Bauci preko raznih Togonala ili Stankovica i komunjara iz informativnog programa Jutela (HRT) traziti opet nekakvu prepreku i omalovazavati Vladu koja je osigirala novce i koja je taj projekt i vodila, te da ce udarne kolone Iblerovog trga u sprezi sa Markicevcima i cetnicima stalno i dalje lupati po tom projektu.