48 posto iznosa

Horvat: Izdat će se državna jamstva za gradnju novih brodova u 3. maju

Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
Darko Horvat
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Darko Horvat
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Darko Horvat
29.02.2020.
u 13:13
Horvat je izvijestio da australska korporacija koja želi graditi šest novih luksuznih jahti u 3. maju kreditne aranžmane neće tražiti u Hrvatskoj te je pristala na izdavanje državnih jamstava u iznosu od 48 posto vrijednosti gradnje.
Pogledaj originalni članak

Ministar gospodarstva Darko Horvat u subotu je je potvrdio da će se izdati državna jamstva u iznosu do 48 posto iznosa vrijednosti gradnje za gradnju novih brodova u riječkom Brodogradilištu 3. maj.

Gostujući u programu televizije N1, ministar Horvat je izvijestio da australska korporacija koja želi graditi šest novih luksuznih jahti u 3. maju kreditne aranžmane neće tražiti u Hrvatskoj te da je pristala na izdavanje državnih jamstava u iznosu od 48 posto vrijednosti gradnje.

 Mislim da će naručitelj idući tjedan biti spreman za prvu investiciju i to u brodogradilište od 10 milijuna eura za početak pa sve do 50 milijuna eura. To daje dojam sigurnosti da će takva investicija uroditi plodom, kazao je Horvat, kako prenosi N1.

 "Prvi brod je dogovoren bez državnog jamstva, ali ćemo ga popratiti s državnim jamstvom do 48 posto", rekao je i ocijenio da je to nova perspektiva za 3. maj. Pojasnio je da će izdavati jedno po jedno jamstvo. "Kada brod bude u završnoj fazi izrade, polaže se kobilica za novu gradnju i tako možemo biti sigurni da će se brodovi izgraditi, a jamstva biti vraćena", rekao je ministar. 

Galerija - Usponi i padovi 3. maja: Nekad 16. na svijetu, s prihodom od 110 milijuna dolara

Foto: Monografija 3. maj
3. maj
Foto: Monografija 3. maj
3. maj
Foto: Monografija 3. maj
3. maj
Foto: Monografija 3. maj
3. maj
Foto: Monografija 3. maj
3. maj
Foto: Monografija 3. maj
3. maj
Foto: Monografija 3. maj
3. maj
Foto: Monografija 3. maj
3. maj
Foto: Monografija 3. maj
3. maj

  Za Uljanik se nije uspjelo naći odgovarajućeg strateškog partnera, rekao je Horvat, dodavši da ne misli da to mora biti kraj brodogradnje u Puli. Naveo je da da se može zaboraviti da to bude na način i u opsegu kako je to bilo prije. Tu posebno naglašava stvaranje učinkovitog mehanizma kontrole trošenja sredstava.

"Svi koji traže pomoć države morat će prije nego dobiju kreditni aranžman za stvaranje likvidnosti proći strogi model kontrole kako se troši novac", najavio je ministar Horvat za televiziju N1.

 Kako je izvijestila Hina 27. veljače, poslovni račun Brodogradilišta 3. maj je deblokiran pa će se radnicima, kojih je sada 774, isplatiti plaće za siječanj, a koje su već trebale biti isplaćene sredinom veljače. Kako se doznaje, računi su deblokirani jer je postignut sporazum s vjerovnikom tvrtkom Ćosićpromex.

 Računi 3. maja bili su blokirani 7. veljače, i to zbog ovršnog postupka kojeg je zbog naplate potraživanja pokrenula tvrtka Ćosićpromex iz BiH, kooperant 3. maja. Iz 3. maja su bili naveli da Ćosićpromex potražuje od riječkog brodogradilišta oko 6,8 milijuna kuna.

 Predstavnici te tvrtke su, kao i drugi vjerovnici, potpisali izjavu o isplati 15 posto tražbina, dok će ostalih 85 posto biti isplaćeno s odgodom od dvije godine, ali kasnije ponuđeni sporazum nisu potpisali.

 Brodogradilište 3. maj ugovorilo je lani u prosincu izgradnju putničkog broda za polarna krstarenja za australsku tvrtku Scenic, a kobilica za izgradnju trebala bi biti položena u drugom tromjesečju ove godine.

 Tvrtka Scenic planira gradnju još četiri takva broda pa traju razgovori o načinima financiranja i jamstvima za svih pet novogradnji. U međuvremenu, u 3. maju radi se na završetku izgradnje triju brodova, a prema ranije utvrđenom planu nastavka proizvodnje.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

ST
stefj
13:30 29.02.2020.

Nevjerojatno je kako je uspio IDS uništiti Uljanik i sa sobom povući i SDP-ov 3. maj. No bili su u koaliciji i očito je bilo bitno izdavati jamstva, pokupiti lovu, a da dubioze rješava slijedeća vlada... I ovo izdavanje jamstva 3. maju je sumnjivo, budući da se iz priliva (za koji su dana jamstva) prvo rješavaju plaće zaposlenicima, a ne kupuje se repromaterijal i ne započinje se gradnja broda. Kako se misli izgraditi brod i vratiti novac?... Sve mi se čini da ćemo opet mi to svi plaćati...

PR
PrivatizacijskaKomunjara
19:01 02.03.2020.

Tko kaze da je HDZ lijeva stranka ,ma kakvi ni kina nema toliko drzavnih poduzeca ,samo za razliku od nasih oni rade sa dobitkom . Sta ce drzavi brodogradilista tvornice carapa obuce stocne hrane i parketa ,umjesto toga mi prodamo InU, Plivu, imunoloski ,telecom, Banke , a u gubitase pumpamo novac. Nemamo ni zeljezare ni drugu popratnu industriju za brodogradnju ,i sigurno je proracun na gubitku

Avatar Jopa
Jopa
15:20 29.02.2020.

Opet financiramo socijalističku rupu bez dna. Do kada?