Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 2
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
otvoreno pismo jednog profesora
Povratak na članak

'Hrvatski obrazovni sustav nije loš i ne može biti loš'

Kakva je to obrazovana radna snaga koja je prošla kroz loš sustav obrazovanja, a potrebna je i dobrodošla u razvijene zemlje EU, Amerike, Kanade i Australije?

Komentari 34

Avatar upitnik.pita
upitnik.pita
17:13 01.02.2015.

...naravno da nam je obrazovni sustav dobar... predobar... ali će ga uništiti... kada izbace knjige... bilježnice i olovke... ali neki priželjkuju sustav... u kojem djeca neće ništa učiti... u kojem će za osam godina naučiti čitati i pisati... i nakon toga moći raditi u mac... king... burger... i slično... a obrazovanje će biti rezervirano samo za bogate... i ponekog genijalca...

VL
OL
olrajt
18:02 01.02.2015.

Usuđujem se reći,nakon 40 g.rada u osnovnoj školi, da je naš obrazovno -odgojni proces u osnovnoj školi veoma dobar!...zašto ne odličan?..trebalo bi puno vremena to i objasniti ali zato ono najosnovnije! Naravno na prvom je mjestu premalo materjalno izdvajanje za školstvo,pa se zbog toga ne može realizirati Pedagoški standard još za ministra Primorca za koji se može reči da je odličan i na osnovu kojeg je donesen i HNOS(Hrvatski nacionalni obrazovni standard)!Ta dva dokumenta ne prati materjalni standard pa se normalno ne mogu realizirati ni PS ni HNOS!.....ako k tome dodamo i slab standard prosvjetnih djelatnika onda i to doprinosi tome da situacija nije odlična!.....ali ljubavlju prema svojem poslu naši učitelji nisu ti koji pridonose da situacija ipak nije odlična!...ipak je to materjalna situacija u školama koja ne može postići propisani Pedagoški standard!!!.....na pr. po Pedagoškom standardu već bi svaka učionica trebala imati projektor i laptop ili računalo i internet! ..to je osnov za kvalitetu nastavnog procesa i da škola osim e-matice uđe i u e-dnevnik!..HNOS i PS te nacionalni kurikul dali su osnov što ne prati materjalna situacija koja je sve gora!...u posljednje tri godine jedino dobro je što je maknut ministar Jovanović koji je uvelike unazadio ionako lošu situaciju!...između ostalog najviše je naštetio Glazbenoj kulturi koja je već i od prije oštećena s time da je samo 1 sat tjedno kao i likovna kultura 1 sat tjedno pa i tehnička kultura 1 sat tjedno!..uz sve navedeno još je bezbroj škola bez sportske dvorane što također pridonosi da se ne može ralizirati Pedagoški standard ,a tamo gdje i postoji sportska dvorana zbog sanice učitelja ne mogu se zadovoljiti potrebe učenika za sportske aktivnosti jer nema sredstava da se plati satnica za još jednog nastavnika ili da lokalna zajednica financira rad sportskih aktivnosti!....još mnogo bi se toga moglo reći zašto situacija nije odlična već samo dobra!..ne može se reći ,kao što je netko od komentatora ovdje spomenuo da nam djeca ne dobivaju znanja koja su im potrebna za daljnje školovanje!Agencija za odgoj i obrazovanje koja veoma dobro brine za stručno savršavanje učitelja,te Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje učenika koji provodi ispitivanja učenika opovrgavaju ta razmišljanja. zaključak bio da je najosnovnije povečati izdvajanje za školstvo!

VL
Avatar CORPUS OMNE . . .
CORPUS OMNE . . .
17:18 01.02.2015.

Autor je u potpunosti u pravu. Naš je obrazovni sustav sasvim u redu jer pokazuje dobre rezultate u pravo tamo gdje se najopreznije pristupilo "osuvremenivanju". Tehnologija ne može zamjeniti kvalitetne učitelje, profesore. Najlošiji rezultati su upravo tamo gdje su najradikalnije promjene tj. u visokom školstvu. Implementacija "Bolonje" nije polučila rezultate koji su se očekivali u dodiplomskom dijelu studija, a produžila ga je te vrlo loše djelovala u diplomskom dijelu na način da je "srušila" kriterije studija i razinu usvojenog znanja. Pitanje tzv. instrukcija je medalja s dvije strane. S jedne strane time se omogućava prolaznost i onima koji su odabrali neodgovarajuću vrstu i (ili) razinu obrazovanja, a s druge strane omogućava dopunsko i kvalitetnije obrazovanje onima čije psihofizičke mogućnosti omogućavaju izvrsne rezultate. Istina instrukcije koštaju, ali mi ćemo radije uložiti u česticu zemlje i nekretninu koja možda nikad neće biti u funkciji nego u znanje i(ili) opremu koja će nam omogućiti stvaranje nove vrijednosti.

VL
Avatar prof.baltazar
prof.baltazar
19:39 01.02.2015.

Čitajući tekst dr.znanosti Željka Burcara došao sam do zaključka da obrazovni sustav za vrijeme Jugoslavije isto tako nije bio loš s obzirom na to koliko je stotina tisuća obrazovanih Hrvata trbuhom za kruhom napustilo domovinu i otišlo u Njemačku, Austriju, Švedsku, Francusku, Australiju, SAD i ostale zemlje diljem svijeta. Oni su tamo dobrodošla radna snaga kako onda tako i danas. Tada smo imali sjećam se Šuvarovu reformu, a danas imamo reforme nekih demokratskih europskih Šuvara iz HDZ-a i SDP-a. Možemo na dijaspori temeljiti zaključak da smo dobri no zašto nas onda "nepravedna" međunarodna javnost toliko podcjenjuje? Naše najjače zagrebačko sveučilište nije ni među 600 sveučilišta u svijetu? A zašto? Nitko dovoljno ozbiljan ne može doživjeti besplatnu reformu školstva u koju se ne uloži ni jedna jedina kuna, a sastoji se u tonama papira na kojima pišu nekakvi epohalni planovi i programi koji u biti ne znače ništa. Ako nam je to super onda mi se čini da je nešto trulo u našoj intelektualnoj zajednici. Ne možemo temeljiti uspjeh na tome jer pogledajte koliko ljudi iz Afrike ili Azije kad dođe u normalnu sredinu pokaže svoje znanje i sposobnosti? Dok god budemo davali na kapaljku novac u obrazovni sustav "nepravedna" međunarodna javnost će nas doživljavati neozbiljno. Učitelj koji ima plaću ispod državnog prosjeka je prvi pokazatelj za mene neuspješnog obrazovnog sustava. Dalje ne moram ništa napisati..

VL
MA
matan91
21:17 01.02.2015.

Sad trebaju HP, Samsung i Apple podijelit lovu iz EU na tablete i računala da njihovi gazde i lokalni janjičari bolje žive. I to će proglasit reformom i napretkom. Loše sluge loših gospodara....

VL
I1
ing-12345
07:39 02.02.2015.

Autor je potpuno u krivu. Ja sam dipl.ing. jedne od tehničkih struka sa 26 godina radnog staža od toga 5 godina u inozemstvu. Naš sistem visokog školstva na tehničkim fakultetima je katastrofa. Na fakultetima predaju profesori koji nikada nisu radilii u gospodarstvu. To znači da uopće ne znaju koja praktična znanja su potrebna budućim inžinjerima. Samo ću navesti primjer sa kojim sam se ja susreo u Belgiji gdje su prvostupnici elektrotehnike koje sam zaposlio kao prirpravnike od prvog dana znali raditi sa svim novim tehnologijama jer su to naučili na fakultetu konkretno u Gentu. Nažalost iskustva sa našim inženjerima je da na fakultetima uče puno bespotrebne teorije o bespotrebnim stvarima a ne uče ono što je poslodavcima potrebno a da o praktičnom radu u nekakvom laboratoriju fakulteta da ne govorimo. Glavni krivci su za to profesori na fakultetima za koje sam već naveo da nikada nisu radili u gospodarstvu i uopće ne znaju što gospodarstvu treba pa sukladno tome nisu u stanju napraviti pametne nastavne programe. a razlog tome je još od komunizma negativna selekcija kadorva na fakultetima. Kada sam ja polovicom 1980 završio fakultet nudili su nam da ostanemo na faukltetu kao asistenti. Neki od mojih kolega su to prihvatili i danas su redovni profesori a da nisu vidjeli gospodarstvo. Čak u Indiji je drugačiji sistem izbora porfesora na fakultetima. Prvo postaneš stručnjak usvojoj struci sa 10- 15 godina staža i tada se možeš kandidirati za profesoora na fakultetu.I to je glavni razlog zašto je naše školstvo loše. Ja sam radio u inozemstvu no najviše zahvaljujući tome jer sam odmah nakon fakulteta čim sam počeo raditi u gospodarstvu shvatio, da me nisu naučili ništa konkretno radit iako sam bio jedan od najboljih studenata svoje generacije te sam od svojih poslodavaca traži i dobio mogućnost dodatnog obrazovanja na različitim specijalističkim tečajevima u inozemstvu. Žalosno je da to znanje koje ja dobio preko preko tih tečajeva studenti Zapadnoj europi dobiju tijekom studiranja. A priča da naši inženjeri su priznati vani nije točna. Nažalost znam nekoliko kolega koji su otišli u Kanada u i nikada nisu dobili posao u struci ili su ga dobili ali nakon nekolikpo mjeseci su dobili i otkaz jednostavno jer nisu imali dovoljno znanja.

VL
TH
than
21:22 01.02.2015.

Sustav je los i tocka. Previse strebanja malo prakse, a ti koji odu van nakon faksa rade vecinom one poslove koje ne zele raditi stranci. Ako pak imaju iskustvo, pa to im nije omogucilo skolovanje. Odnosno da se vratim naa pocetak, previse se streba, a u danasnje vrijeme je to potpuno nebitno, jer je sve lako dostupno. Nismo u srednjem vijeku vise. A sto se tice profesora, sasvim je ocekivano da brani svoju profesiju...

VL
ZA
Zagor
16:17 01.02.2015.

Hrvatske jagode nisu loše niti mogu biti loše... kazao je proizvodjać jagoda.... jer da nije tako nebi finci prošli mjesec od jednog uzgajivaća kupio vagon jagoda... Eto takav je sustav.... jer da sustav obrazovanja onda bi dio tih kvalitetnih mladihh valda izbavili državu iz gliba.... 25 godina i prije tog 50 god u yu... mi smo u manjem ili većem glibu.... pa nisu svi ošli van.... situaciju u državi je izmeđuostalog je ogledalo tog obrazovnog sustava...

VL
Avatar Bjeda
Bjeda
16:24 01.02.2015.

Koliko je obitelji bez mogučnosti platiti svome djetetu neku aktivnost ili ono za čime djete pokazuje afinitete....a škole,profesori su ti koji bi trebali prepoznati da je djete sklono slikanju,pjevanju i nekim stvarima koje mnogi smatraju nebitnim. I dan danas u školama najviše uspjevaju djeca čiji roditelji ih guraju od prvog razreda,stoje pored učiteljice i toliko su dobri i uklopili su se u taj sustav da se njihovoj djeci za mnoge stvari gleda kroz prste.

VL
IV
Ivan2706
16:19 01.02.2015.

Kakav je to sustav u kojem djeca jednu smjenu provode u školi a drugu na instrukcijama? Da li danas poznajete dijete iz susjedstva koje ne ide na i instrukcije? Da gospodine profesore naša djeca stječu kvalitetna znanja ali sigurno nee zahvaljujući našem obrazovnom sustavu.

VL
Avatar Maslina
Maslina
17:13 01.02.2015.

U šibenskoj prometnoj školi svaki test iz matematike samo jedan učenik dobije pozitivnu ocjenu i to jedva 2 ili 3.Ne radi se sa dicom ništa,samo priti popravnim.Ili možete poslat dite kolegici na repeticije...ako imate šoldi za platit. I čudi see jedna profesorica kako i njen cili razred kod kolegice ima sve jedinice iz matematike. I tako se svi čude,a niko ne reagira što profesorica ne radi svoj posa nego puni imenik jedinicama tvrdeći da je 99% njenih učenika glupo. Prof.iz njemačkog dva sata tipka na mobitel,ne obraća pažnju na učenike,ne radi sa dicom lekcije,neka sami prevode i čitaju u tišini...i neka mi učimo sa njima. Ako je ko šta pita dobija fleke od nervoze. A 9 god. osnovne škole...pa sad se u nekim mistima nastava odvija u kamp kućicama ili priko facebooka jer nema uvjeta za nastavu,a oni kopiraju sustav iz zemalja koje su oduvik 30 god. isprid nas i imaju daleko bolje i modernije uvjete za obrazovanje. Više nemam volje čitat vijesti jer me drob zaboli od ovakvih članaka,bolje da se uvatim pletenja. Lp

VL
MI
mismis
16:31 01.02.2015.

Nas sustav je prenatrpan svime i svacime i 90% toga je nepotrebno. Rugamo se Amrikancima kak su neuk narod a na kraju imaju bolje rezultate na podrucjima svojih specijalnosti. Mi "znamo" puno o svemu a nis konkretno i primjenjivo u buducnosti

VL
Avatar StudentZG
StudentZG
18:04 01.02.2015.

Nisam se školovao ni u jednoj stranoj zemlji pa ne mogu uspoređivati naše obrazovanje s drugim zemljama. Mogu reći da sam uglavnom bio zadovoljan s obrazovanjem u mojoj osnovnoj školi i profesionalnošću djelatnika. Tu mogu imati veliku ulogu socio-ekonomske značajke naselja u kojem se sama škola nalazi. Što se tiče srednje škole, u mom slučaju gimnazije, tamo su postojale nepravilnosti. Učenici upisani bez odgovarajućeg broja bodova (Neki s tim bodovima ne bi mogli upisati ni tehničku školu, a preko veze su uspješno ubačeni u gimnaziju). Profesori koji su slučajevi za psihijatriju (Umjesto da se iz sustava izbace nesposobni, svi se međusobno štite poput sindikata). Profesori koji nisu ni pokušavali predavati svoj predmet (Ovo mi je ustvari dobro došlo kao odmor ako se radilo o beznačajnom predmetu za moje daljnje obrazovanje). Prenapućeni razredi (Kvaliteta obrazovanja gadno opada kad je u jednoj učionici po 35 učenika, profesori koji su loši pedagozi i imaju manjak samopouzdanja nisu uopće mogli održati red ili zainteresirati učenike). Muljaže razrednika i turističkih agencija pri ugovaranju maturalnih putovanja. Ja sam se u svemu tome snašao i potom upisao izvrstan fakultet, ali oni koji su bili ispotprosječni nisu dobro prošli.

VL
VV
Vrazje Vjestice
18:29 01.02.2015.

sustav je loš dokle god će iz njega izlaziti djeca koja s osmijehom na licu izvikuju "zds" i veličaju ratne zločince, jer očito ih taj sustav nije naučio razlikovati dobro i zlo.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.