Večernji list
  • Podijeliti
    Podijeli
    Facebook Twitter
  • Natrag na članak

FOTO Nova era u obrani neba: U četvrtak u Hrvatsku slijeću Rafali, jedni od najboljih borbenih aviona u svijetu

Prvih šest borbenih aviona Rafale F3-R u Hrvatsku bi trebalo sletjeti 25. travnja, a iz Francuske do baze Pleso u Zagrebu dovest će ih hrvatski piloti koji se obučavaju u Francuskoj. 
Prvih šest borbenih aviona Rafale F3-R u Hrvatsku bi trebalo sletjeti 25. travnja, a iz Francuske do baze Pleso u Zagrebu dovest će ih hrvatski piloti koji se obučavaju u Francuskoj. 
Foto: MORH/ T. Brandt
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Hrvatska i Francuska potpisale su, da podsjetimo, krajem 2021. ugovor o nabavi ukupno 12 rabljenih zrakoplova tipa Dassault Rafale F3-R.
Hrvatska i Francuska potpisale su, da podsjetimo, krajem 2021. ugovor o nabavi ukupno 12 rabljenih zrakoplova tipa Dassault Rafale F3-R.
Foto: MORH/ T. Brandt
Share
Podijeli
Facebook Twitter
"Sve je spremno za dolazak prvih šest Rafala u Hrvatsku! Povijesnim preletom od Bordeauxa do Zagreba, u trajanju od sat i 40 minuta, piloti pobjedničke Hrvatske vojske koji su prošli obuku u Francuskoj, u četvrtak će u Hrvatsku dovesti moćne lovce i nove zaštitnike našeg zračnog prostora. Modernizacija borbene letačke flote najveće je ulaganje Vlade RH i MORH-a u Hrvatsku vojsku i sigurnost naše Domovine", piše na Twitteru ministar obrane Ivan Anušić.
"Sve je spremno za dolazak prvih šest Rafala u Hrvatsku! Povijesnim preletom od Bordeauxa do Zagreba, u trajanju od sat i 40 minuta, piloti pobjedničke Hrvatske vojske koji su prošli obuku u Francuskoj, u četvrtak će u Hrvatsku dovesti moćne lovce i nove zaštitnike našeg zračnog prostora. Modernizacija borbene letačke flote najveće je ulaganje Vlade RH i MORH-a u Hrvatsku vojsku i sigurnost naše Domovine", piše na Twitteru ministar obrane Ivan Anušić.
Foto: MORH/ T. Brandt
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Avioni će biti smješteni u vojarni "Pukovnik Marko Živković" na Plesu, gdje je izrađen kompleks vrijedan nešto manje od 37 milijuna eura upravo za tu svrhu.
Avioni će biti smješteni u vojarni "Pukovnik Marko Živković" na Plesu, gdje je izrađen kompleks vrijedan nešto manje od 37 milijuna eura upravo za tu svrhu.
Foto: MORH/ T. Brandt
Share
Podijeli
Facebook Twitter
OGLAS
Ukupna površina projekta je 20.000 metara kvadratnih, a osim hangara za smještanje aviona, grade se i hangari za održavanje zrakoplova, za održavanje motora, skladišta za pričuvne dijelove te zgrade u kojoj će biti simulator letenja i dio za boravak eskadrile.
Ukupna površina projekta je 20.000 metara kvadratnih, a osim hangara za smještanje aviona, grade se i hangari za održavanje zrakoplova, za održavanje motora, skladišta za pričuvne dijelove te zgrade u kojoj će biti simulator letenja i dio za boravak eskadrile.
Foto: MORH/ T. Brandt
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Avion Rafale, francuskog proizvođača Dassault Aviation, je dvomotorni svenamjenski borbeni avion 4.5+ generacije opremljen naprednim napadno-navigacijskim sustavima, elektronskim radarom novije generacije RBE2 uz visoku integraciju senzora i sustava samozaštite, kao i mogućnošću korištenja širokog spektra naoružanja zrak-zrak i zrak-površina, što ga čini jednim od najboljih borbenih aviona današnjice.
Avion Rafale, francuskog proizvođača Dassault Aviation, je dvomotorni svenamjenski borbeni avion 4.5+ generacije opremljen naprednim napadno-navigacijskim sustavima, elektronskim radarom novije generacije RBE2 uz visoku integraciju senzora i sustava samozaštite, kao i mogućnošću korištenja širokog spektra naoružanja zrak-zrak i zrak-površina, što ga čini jednim od najboljih borbenih aviona današnjice.
Foto: MORH/ T. Brandt
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Operativno-tehničko održavanje aviona Rafale i komponenti provodi se kroz model održavanju prema stanju aviona (On Condition Maintenance), pojašnjava MORH.
Operativno-tehničko održavanje aviona Rafale i komponenti provodi se kroz model održavanju prema stanju aviona (On Condition Maintenance), pojašnjava MORH.
Foto: MORH/ T. Brandt
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Radi se o modelu održavanja aviona, motora i komponenti prema fleksibilnoj dinamici povremenih pregleda s progresivnim pristupom i minimalnim potrebama za ljudstvom i opremom.
Radi se o modelu održavanja aviona, motora i komponenti prema fleksibilnoj dinamici povremenih pregleda s progresivnim pristupom i minimalnim potrebama za ljudstvom i opremom.
Foto: HRZ
Share
Podijeli
Facebook Twitter
OGLAS
Foto: HRZ
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Dužina polijetanja aviona Rafale zavisi od poletne težine odnosno konfiguracije aviona i kreće se oko 600 metara, a dužina slijetanja oko 450 metara u konfiguraciji bez podvjesnog tereta.
Dužina polijetanja aviona Rafale zavisi od poletne težine odnosno konfiguracije aviona i kreće se oko 600 metara, a dužina slijetanja oko 450 metara u konfiguraciji bez podvjesnog tereta.
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Najveća poletna masa od 24.500 kg omogućuje mu da uz širok spektar naoružanja zrak-zrak i zrak-površina u kombinaciji s dodatnim vanjskim spremnicima za gorivo učinkovito provodi širok spektar borbenih zadaća u taktičkom radijusu od 1800 km. Najveći dolet s vanjskim spremnicima za gorivo iznosi 3700 km.
Najveća poletna masa od 24.500 kg omogućuje mu da uz širok spektar naoružanja zrak-zrak i zrak-površina u kombinaciji s dodatnim vanjskim spremnicima za gorivo učinkovito provodi širok spektar borbenih zadaća u taktičkom radijusu od 1800 km. Najveći dolet s vanjskim spremnicima za gorivo iznosi 3700 km.
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
OGLAS
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter
OGLAS
Foto: POOL/REUTERS
Share
Podijeli
Facebook Twitter
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Share
Podijeli
Facebook Twitter

Ne propustite

UEFA Champions League - FC Copenhagen v Kairat
Video sadržaj
ŽRTVOVAO SE

VIDEO Vatrenom su prijetili smrću, ali bit će ih sramota kada vide što je sve pretrpio za pobjedu

FILE PHOTO: Israeli soldiers walk out from a tunnel underneath the European Hospital in Khan Younis at the Gaza Strip
Premium sadržaj
Video sadržaj
MEĐUNARODNE SNAGE ČEKAJU

Ugrožena 2. faza mira: Za Netanyahua je povlačenje Izraela iz Gaze kapitulacija

FILE PHOTO: Signages display the logos of NIS as well as Russian oil producer Gazprom Neft, in Belgrade
Video sadržaj
4,7 MILIJARDI DOLARA

Arapi blizu preuzimanja Naftne industrije Srbije

Zagreb: Branko Bačić predstavio analizu primljenih zahtjeva za povrta poreza za kupnji ili gradnju orve stambene nekretnine
Video sadržaj
SABORSKA RASPRAVA

Bačić: Novi zakon 'diže' zaštitu prostora za 'četiri, pet skalina'

1/