Kako preživjeti početak nove školske godine? Nastavnici otkrili 6 zlatnih pravila za djecu i roditelje
Nova školska godina je pred vratima. Riječ je o razdoblju koje donosi uzbuđenje, ali i određenu dozu nervoze, kako za djecu, tako i za roditelje. Uz miris novih bilježnica i šušur na školskim hodnicima, pred obiteljima je i razdoblje prilagodbe na nove obaveze i ritam dana, i to prvenstveno pred onima čiji mališani prvi put kreću u školu.
Nastavnici su za portal Parents otkrili kako se tajna uspješnog početka nove školske godine krije u navikama koje se uspostavljaju kod kuće. Upravo te navike mogu djeci olakšati učenje, a roditeljima donijeti više mira i sigurnosti da su na dobrom putu. Nastavnici su izdvojili šest navika koje su garancija za bezbrižnu školsku godinu te svladavanje obveza i zadatak bez puno muke.
Odmaranje i emocionalna ravnoteža: Nije presudno imati skupe školske potrepštine, već djecu dovoditi u školu odmorenu, nahranjenu i emocionalno stabilnu. Također je važno da učenici znaju osnovna pravila poput slušanja, praćenja uputa i prelaska iz jedne aktivnosti u drugu. Ako nauče to od kuće, znat će slijediti pravila i u školi.
Djeca trebaju sama raditi zadaću: Iako je za roditelje ponekad jednostavnije i brže uskočiti i pomoći, time se djeci oduzima prilika da sama uče i grade samopouzdanje, a učiteljima mogućnost da primijete gdje postoje rupe u znanju. Stoga, pustite ih da svoje zadatke rješavaju sami.
Rana i redovita komunikacija roditelja s učiteljima: Ne treba čekati problem da bi se kontaktiralo nastavnike. Već jedna kratka poruka na početku školske godine može izgraditi povjerenje, a pravovremeno dijeljenje informacija o djetetovim potrebama ili promjenama u obitelji pomaže učiteljima.
Čitanje svake večeri: Čak i s većom djecom, barem 15 minuta čitanja dnevno značajno poboljšava vokabular, razumijevanje i koncentraciju. Ima li ljepšeg način za završetak radnog dana uz zajedničko uživanje u pustolovinama junaka iz omiljene knjige?
Označavanje svega: Jakne, bočice za vodu, ruksaci i kutije za užinu u školi se često zamijene, pogotovo kad je riječ o mlađim učenicima. Učitelji podsjećaju kako jednostavna oznaka s imenom na spomenutim predmetima sprječava gubljenje stvari i nepotrebne frustracije.
Samostalnost u svakodnevnim zadacima: Vezanje vezica, spremanje torbe ili pakiranje užine, sve su to mali zadaci koji razvijaju sigurnost i samostalnost kod djece, a ujedno olakšavaju rad učitelja, pogotovo u velikom razrednim odjeljenjima.