Očajnički vapimo za vozačima: Uvozimo ih iz Nepala i Filipina, no i oni odlaze dalje u EU zbog većih plaća
Od 2017. autoprijevoznici više ni u regiji ne mogu naći vozače autobusa jer su u susjednim europskim zemljama plaće od 50% do 100% veće
Komentari 26
"Ako nećeš ti, ima ko hoće" - sad je dosla na naplatu ta rečenica raznim poslodavcima. Nisu svi loši, ali bahatost je poslala račun na naplatu.
Tako treba, samo neka propadnu firme koje ne žele više platiti vozače. Ili nekau uzmu ove azijate koji uopće nemaju prometnu kulturu, bit će nesreća koliko hoćeš a i ovi će otići provom prilikom na zapad. Sve je kako treba
Najprije smo ih uvozili iz susjednih zemalja, a sad ih uvozimo sa drugog kraja svijeta. Navodno uskoro po istom obrascu kreće i uvoz političara.
Htjeli ste demokratiju, htjeli ste slobodno tržište rada, s nema decu da nastave obiteljski posao. Neće ni Nepalac da mu tatin sin naređuje i da ga maltretira, nego vozi dalje u Njemačku. Čak ni put ne mora da plati, nego istovari kamion i prijavi kvar.
Pitanje svih pitanja je jeli vaznija necija zarada ili kompletno stanovnistvo. Dok god bude onih koji zarade placajuci premalo radnike do tada ce ljudi iseljavati van a stranci dolaziti. Jel bitnija zarada ili ljudskost u sistemu u kojem se samo novac gleda. Izgleda zarada.
Pa je li to normalno kad ljudi idu za vecin plaćama, zato i rade (za pare)!
Koja bi budala radila prijavljena na minimalac i bila na raspolaganju 24 sata na dan. Nije dugo trebalo Nepalcima i Indijcima da skuže da ovdje nema kruha. To je realnost u ovoj državi i bit će još gore. Evo prilikee za kvazi političare da se prime konkretnog posla!
Stalno isto kukumavcenje a svi znamo da se taj problem nece rijesiti dok se EU ne pretvori u stvarno jedinstveno trziste, sa jedinstvenim pravilima gdje ce zakoni o radu, kolektivni ugovori, uvjeti rada, place i cijene biti jednaki u Amsterdamu, Hamburgu, Malmou, Minhenu, Bologni, Osijeku, Gospicu, Karlovcu…. Bez toga, mi u HR i dalje cemo samo biti staracki dom - kolonija staraca koja svoje mizerne penzije trosi na zapadne proizvode koje na Zapadu proizvode i k nama dovoze Hrvati -gastarbajteri.
zabranimo teretni prijevoz robe na relacijama većim od 20 km, i riješili smo problem. sva roba bude dolazila željeznicom, a mali prijevoznici će odvoziti dalje do krajnjeg kupca. smanjit će se promet teretnih vozila po našim cestama, što direktno znači manje gužve i manje oštećenih cesta (jer jedan tegljač cestu uništi kao 50.-100.000 automobila). a to je i manje co2, manje buke, sve ljepše pod ljepšega. a i hž će doći do nekih prihoda. mislim, ono, hž cargo je ionak pred bankrotom, ali ovi drugi željezni prijevoznici budu dobili krila. to je budućnost transporta roba, a ne kamioni, kamioni, ko da gledam onu crno-bijelu seriju, kamiondžije!
Samo da napomenem za svakog ko cita. Kad kazem "ako nemas skole" mislim ako nemas stvarnu skolu kao IT, Elektro, Medicinu. Ako si zavrsio za ekonomskog, agronomskog ili arhitektonskog tehnicara j si mater, mozes se prihvatit volana.
Najveca fora mi je kad ze sve krive zakon trzista. Alibi za sve.
I stobi bilo vazno napomenut ako radis ko sofercina ustvari ces ocuvat zdravlje u pedesete i sezdesete. Ako radis kao tesar, tj vanjske poslove u gradjevinarstvu dodje starost invalid si. Ako radis keramiku ili parkete isto ledja odose. Jedino bezbez skole valja stolarija ali to zna svak pase gura uto, Velika konkurencija. Stolarija je inace blesavo ime, u americi se zove finish carpenter. Tako IMO bit sofer nije lose zanimanje. Imat ces u starosti neko imanje i ocuvano zdravlje.
Problem s vozačima je u cijeloj EU, ne samo u Hrvatskoj. EU možda i riješi svoj problem, no Hrvatska sigurno neće... Problem je da smo odabrali potpuno suprotan put od npr. jedne Irske, te od reformi javnog sektora nema ništa, tako da nema niti dosezanja preko 90% EU standarda, što je uvjet za smanjenje odljeva ljudi... A drugi problem je da se urlanjem na cesti i ulaskom u neke manjine može zaraditi više nego vožnjom kamiona ili postavljanjem pločica. A lakše je na cesti urlati i nositi neku zastavu nego raditi... Sami smo birali taj put i nema nazad. Gospodarski smjer određuje politika u dogovoru sa sindikatima javnih struktura. Zato smo mi čvrsto na dnu EU-a, a jedna Irska na vrhu, zato nama pada broj stanovnika, u Irskoj raste... Uvijek se sjetim izjave državnog tajnika pred neku godinu u Otvorenom gdje govori da prema onom što vidi u Irskoj, da će se ljudi uskoro vratiti u Hrvatsku. I dalje par godina nakon te izjave, ljudi nikako da se vrate, nego i dalje odlaze tamo... Potpuno nerazumijevanje politike i sindikata za realan sektor i što znači novce stvarno i zaraditi...
Postoji nesto stose zove market positioning. I to vrijedi i za pojedinca i za naciju. Nemozes ti radit sta hoces jer market nece prihvatit. Radi ono za sto si sposoban da nadjes mjesto na trzistu.
Neka se ovi poduzetnici strpe još koju godinu dok Musk, Rimac ili netko treći ne proizvede autonomne autobuse i kamione za čiji upravljanje vozači ne će biti potrebni...😜
Ma laž. Evo 3 mjeseca ne vozim i pitanje ocu li više. Prijava minimalac. Cesto neispravna vozila. Ako neces krsit zakon nisi pozeljan, natjera te da das otkaz, probinaju se vremena voznje i radnih sati pod normalnom . Kazne za vozace koji su i ajd uredni prevelike, dok pislodavci ni ne trpnu. Primanja, a ne plaća nisu ni losi ni da samo radis HR, špedicija je bolja osjetno. Ali često na 2-3puta, pa stalno obracuni ne stimaju. Dogovorene se ne postuje, odnosno sve se moze dogovorit ali samo kako poslodavcu odgovara. Dok za 8h radno vrijeme moze se zaradit do 8000kn zasto bit u kabini od nedelje do petka kasno u noc za cca 12000kn, po HR, spedicija oko cca 15-17000kn.A radno vrijeme po 15h cesto je to i po 17-20h. O uvjetima rada i zivota takvog necemo sad. Tesko je vise radit taj posao cak i ako ga volis. Nije sve crno ima poslodavaca koji su i vise nego korektni ali njima nije problem nedostatak vozaca. Svim kolegama cisti putevi.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Kako to da nam političara ne fali ? U tom pitanju je i odgovor na sve probleme u ovoj državi.