Kako da sami servisirate bicikl

Prije vožnje podmažite lanac i pazite na kočnice

Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Redovni servis bicikla u bicikl servisu DSG
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Redovni servis bicikla u bicikl servisu DSG
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Redovni servis bicikla u bicikl servisu DSG
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Redovni servis bicikla u bicikl servisu DSG
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Redovni servis bicikla u bicikl servisu DSG
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Redovni servis bicikla u bicikl servisu DSG
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Redovni servis bicikla u bicikl servisu DSG
16.06.2020.
u 12:20
Kako da sami servisirate bicikl za Večernjakovu biciklijadu i što je sve potrebno od osnovnog alata, savjetuje majstor Tomislav Žigić
Pogledaj originalni članak

Dugogodišnja tradicija Večernjakove biciklijade nastavlja se 28. lipnja, kada će se vožnjom dva kruga Alejom Matije Ljubeka oko jezera Jarun održati 38. put. Do tada je dovoljno vremena da svoje “pile” pripremite za najzabavniju utrku u gradu, a pritom vam mogu pomoći savjeti servisera bicikala Tomislava Žigića, majstora koji već 15 godina dijagnosticira i popravlja kvarove na dvokotačnim vozilima.

I kaciga “glavu čuva”

– Uz kacigu, na biciklu “glavu čuvaju” kočnice pa, čim primijetite da jedna “šteka”, odnosno ne reagira na stisak, zbog osobne i sigurnosti drugih ljudi potrebno je intervenirati – upozorava on. Postoje dvije vrste kočnica, mehaničke i hidrauličke. Za redovito održavanje prvih trebat ćete komplet imbus ključeva i odvijač, a procedura se sastoji od namještanja pakni da svojom površinom prianjaju za rotor diska, zategnuća i podmazivanja sajle uljem te provjere je li čeljust kočnice dovoljno stabilna. Hidraulične su kompliciranije jer ih je potrebno odzračivati pa, ako nemate kliješta, torx ključ za portove, kit za odzračivanje, imbus za namještanje ručice kočnice i specijalnu tekućinu te vam cijeli postupak zvuči kao znanstvena fantastika, radije posjetite obližnji servis.

– Kada je posrijedi pumpanje guma, procedura je lakša – ističe Žigić, dodajući kako je to potrebno učiniti čim primijetite da su meke na dodir. Gume bicikla pumpaju se jače nego automobilske, a na svakoj je naveden minimalan broj bara kako ne biste pretjerali s napuhavanjem. Ako nemate vlastitu pumpu, posjetite obližnju benzinsku postaju. Lanac je također potrebno dobro i redovito podmazivati, ali čak i ako poštujete to pravilo, s vremena na vrijeme mora se promijeniti jer nije vječan. Pogotovo ako je pun blata, ako ste učestalo neprecizno mijenjali brzine ili se jednostavno “pohabao”.

Blato prebrisati krpom

– Pinovi koji povezuju karike troše se pa se zato lanac s vremenom produljuje i počinje penjati po zupčanicima. Zato pedale počinju preskakati, a ignoriranje može dovesti do toga da vam lanac u vožnji pukne – upozorava Žigić. Nečistoće poput blata treba prebrisati krpom ili oprati sredstvom za čišćenje bicikla, odnosno tekućinom koja odmašćuje, a nakon sušenja lanac valja podmazati posebnim uljem na donjoj strani kako bi ostao u karikama. Želite li da vaš bicikl bude što dugovječniji, pazite i gdje ga čuvate.  – Ako se bicikl drži na otvorenom i nenatkrivenom mjestu, gdje je izložen kiši, vlazi i snijegu, hrđaju mu vitalni dijelovi – ističe Žigić.

PREDRAG MIŠIĆ PEĐA

Zbog rata s obitelji u Srbiji ne razgovara. Na pitanje je li ikad zapucao na brata, kazao je: 'Vjerojatno.... da. Teška tema'

Predrag Mišić Peđa vukovarski je branitelj koji je agresorima pružao otpor sve do pada grada 18. studenog kada je sa 182 suborca odveden na Ovčaru. Bio je zarobljen u srpskom logoru. I danas se bori da Vukovarci žive bolje, a spominje se kao mogući DP-ov kandidat za ministra branitelja. Sve užase koje je u ratu proživio ispričao je svojedobno za Večernji list

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.