U hrvatskom obrazovnom krajoliku, škola "Vedri obzori" ističe se kao jedinstven primjer integracije suvremenih pedagoških pristupa, međunarodnih programa i snažnog fokusa na razvoj cjelovite osobe. Smještena u Zagrebu, ova škola jedina u Hrvatskoj provodi međunarodni osnovnoškolski kurikulum IPC (International Primary Curriculum) te Cambridge International program u srednjoj školi, dok istodobno nosi najvišu razinu akreditacije COBIS-a – Council of British International Schools. – Naš cilj nije samo obrazovati nego i odgajati emocionalno stabilne, socijalno osjetljive i samopouzdane mlade ljude spremne za život i izazove koji dolaze – kaže ravnateljica Milena Prodanić Tišma, pokretačka snaga iza ove škole.
Sve je započelo u jednoj zagrebačkoj igraonici u kojoj je ravnateljica radila, a koja je zatvorena kad su se vlasnici povukli iz posla. Umjesto da nastavi u istom smjeru, M. Prodanić Tišma odlučila je napraviti nešto drukčije: napisala je program na engleskom jeziku, podnijela zahtjev Ministarstvu znanosti i obrazovanja i otvorila vrtić. Tako su postavljeni temelji za buduću osnovnu i srednju školu, koja je svoja vrata prvim srednjoškolcima otvorila protekle školske godine. – Od samog početka željela sam da naši učenici ne dobiju samo akademsko znanje, nego i vrijednosti, unutarnju snagu i osjećaj pripadnosti. To smo poslije pretočili u čitav sustav od vrtića, preko osnovne i sada srednje škole, kroz koju je prva generacije prošla protekle školske godine – objašnjava ravnateljica. Osnovna škola "Vedri obzori" temelji se na International Primary Curriculumu (IPC), koji se provodi od 1. do 6. razreda. To je program u kojem se nastava odvija kroz tzv. Learning Journeys – tematske jedinice koje uključuju istraživački rad, prezentacije, timski rad i refleksiju.
– Na početku svakog modula ispituje se predznanje, a kraj donosi tzv. exit point, prezentaciju naučenog. Učenici pritom jačaju ne samo znanje nego i govorne i prezentacijske vještine – dodaje ravnateljica. Od sedmog razreda učenici ulaze u Cambridge program koji završava međunarodnim ispitima: IGCSE i poslije A-levels. – To su ispiti koji su međunarodno priznati i osiguravaju direktan ulaz na strane sveučilišta. Učenici zadnje dvije godine biraju tri do četiri predmeta i specijaliziraju se, što je velika prednost u odnosu na klasičan gimnazijski sustav – pojašnjava. Škola je jedina ponosna članica COBIS-a u Hrvatskoj s najvišom razinom njihove akreditacije. – To znači da nas redovito nadgledaju inspektori koji procjenjuju sve aspekte rada – od upravljanja, nastavnih materijala i učeničkog napretka do sigurnosti i vizije škole. Biti član COBIS-a znači da smo međunarodno priznati i standardizirani – kaže ravnateljica, koja je i sama članica upravnog odbora COBIS-a za Europu.
Poseban naglasak stavljen je na emocionalno zdravlje učenika. Škola je razvila vlastiti program PSHE, kombinaciju građanskog odgoja, osobnog razvoja i socio-emocionalnog obrazovanja. – Brinemo se o dobrobiti učenika, učimo ih prepoznavanju emocija, upravljanju stresom, izgradnji karaktera. Uveli smo i mindfulness u radionice, a naši su učitelji educirani da reagiraju kad primijete da je učeniku potrebna podrška – objašnjava Milena Prodanić Tišma. Svakog jutra od utorka do petka nastava započinje zajedničkom aktivnošću Wake and Shake, učenici nižih razreda zaplešu na glazbu, a ostali ih prate. Tako im dan počinje uz pokret, osmijeh i energiju. – To nije samo fizička aktivnost nego i oblik povezivanja i mentalne pripreme za dan – nastavlja ravnateljica.
U školi trenutačno uči oko 165 osnovnoškolaca i 9 srednjoškolaca, s tendencijom rasta. Učenici dolaze iz različitih zemalja – Iraka, Australije, Turske, Srednje Amerike, Indije... – što stvara autentično međunarodno okruženje. Izvanškolske aktivnosti uključuju tenis, robotiku, dramsku grupu, zbor, bridge, likovne radionice, ali i redovita gostovanja veleposlanstava i radionice s međunarodnim partnerima. Organiziraju se tjedni skijanja, ljetni kamp u Šibeniku, terenska nastava te ljetna škola engleskog jezika otvorena i za učenike izvan škole.
– Najvažnije je da kod nas učenici razvijaju osjećaj zajedništva. Stariji pomažu mlađima, svi se poznaju, učitelji imaju osoban odnos s učenicima. To je ono što ovu školu čini posebnom – pojašnjava ravnateljica. Nastava se odvija u razredima koji prosječno broje od 15 do 23 učenika, čime se osigurava individualizirani pristup i rad u skladu s potrebama svakog djeteta. – Imamo i asistente koji dodatno pomažu u nastavi, pogotovo kad je riječ o djeci koja dolaze iz drugih obrazovnih sustava i tek se prilagođavaju britanskom modelu – kaže ravnateljica. Ističe da je zadovoljna i odnosom s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, no često se, nastavlja, nalaze između dva sustava – hrvatskog i britanskog. – To administrativno ponekad nije lako, ali vrijednosti i napredak učenika ono su što nas pokreće.