Novi sistem

Cijene prijevoza se smanjuju, no povećava se zarada vozača

Foto: PIXSELL
Cijene prijevoza se smanjuju, no povećava se zarada vozača
14.10.2010.
u 19:27
Novi modeli naplate prilično su nepregledni, a upitno je može li se prijedloge uopće realizirati, pogotovo zato što je linijski taksi prijevoz u suprotnosti s postojećim pravilnikom.
Pogledaj originalni članak

Jesu li novi sustavi naplate na kojima zagrebačko taksi udruženje temelji plan “preživljavanja” – vrhunski biznis ili prijevara? Dan prije štrajka taksista testirali smo “plan” kojim kupci plaćaju manje, a taksisti zarađuju više.

Manja cijena, veća zarada

Unatoč tome što će taksisti morati odustati od linijskog prijevoza koji sadašnji pravilnik o taksi prijevozu ne dopušta, što nam je potvrdio i Davor Jelavić, pročelnik gradskog Ureda za promet, i taj se oblik rada našao na našem “meniju”. Naime, taksisti su predložili da se vozači na linijskom prijevozu zaustavljaju na stanicama ZET-a i tamo nude usluge potencijalnim “mušterijama”, no time bi izravno utjecali na rad javnog gradskog prijevoza što, poručuju iz Grada, nije dopušteno. U slučaju da taksist uspije “napuniti” vozilo s troje putnika, svatko bi bio obvezan platiti 30 kuna za jednu vožnju, odnosno, ukupno 90 kuna. “Klasična” cijena prijevoza za jednu osobu na relaciji Gl. kolodvor-Šestine (jedna od predviđenih linija) iznosi 72,50 kuna, što znači da će ZG taksisti na “jeftinijem” prijevozu zapravo i zaraditi.

Na kolodvoru smo sjeli u taksi, a na okretištu u Šestinama smo bili za nešto manje od pola sata. Vozača smo pitali koliko će nam naplatiti ne nađe li još putnika. Odgovorio je da ne zna, no pretpostavlja da bismo u tom slučaju, uzimajući u obzir model “B plus”, trebali platiti samo 30 kuna.

Sustav “pretplate”

Međutim, kako će taksisti pristati na naplatu 60 posto manje cijene?

Slični problemi će se, pretpostavljamo, pojaviti i u “pretplatničkom modelu”, nazvanom “C plus”. Sistem bi od korisnika zahtijevao discipliniranost i predvidljivost. Najzahtjevnija, ali i najpovoljnija varijanta prijevoza predviđa “pretplatu” za najmanje tri vožnje tjedno, a vozilo bi dijelilo nekoliko putnika. Simulirali smo vožnju od Dubca do Autobusnog kolodvora i “kupljenje” još dvaju putnika pred kućnim pragom. Pola sata i 11,7 prijeđenih kilometara kasnije, tahometar je pokazao 106,50 kuna, no i ovdje cijena prijevoza “po glavi” iznosi 30 kuna i na dužim relacijama, naravno uz prijašnju najavu.

Taxi Cammeo, koji smo također uzeli za primjer, s druge strane ima fiksne cijene prijevoza. Tako se za pet kilometara naplaćuje 20, a svaki dodatni pet kuna, bez najave, kao što je to slučaj kod modela ZG taksista koji su najavili i uvođenje jedinstvene cijene do zračne luke. No, kolika bi bila cijena te usluge, vozači još nisu otkrili.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 36

ME
mestarm
14:13 30.05.2016.

Problem postoji i neće ga biti lako rješiti. Ako netko radi pošteno i propada, a istovremeno drugi radi nepošteno (npr. predstečajne nagodbe) i uspijeva, što se čudimo? Krajnji građanin gleda nižu cijenu (kratkoročno), a istovremeno sami sebi kopamo jamu. Sve ima svoju cijenu, tako i taxi. Treba je propisati na razini grada (npr Munich), ujediniti sav javni prijevoz pod jednu kapu (hž, zet, privatnike - kao i taxi), urediti parkirne cijene, tj. da se strateški odredi smjer razvoja grada i da građani imaju izbor. Ukloniti nelojalnu konkurenciju, dimenzionirati kapacitete da zadovoljavaju potrebe i racionalizirati sustav, te spriječiti "nelojalnu" konkurenciju. Omogućiti uber, car-sharing i ostale varijante, ali strogo kontrolirane, tj. da se ne umanji sigurnost građana.

Avatar Niškorist
Niškorist
15:28 30.05.2016.

Tekstopisac gdje nađeš takve podatke ?

LI
lietuva
20:32 14.10.2010.

Auto Radio Zagreb, dajte shvatite da ste gotovi i da su vam se ne godine nego desetljeća bahatosti, monopola i nadutosti obili o glavu, te da je građanima dosta cijele ove klike, a koje ste i vi dio, koja ih uporno i besramno pljačka. Slikajte si svoje oronule Mercedese, stavite u album za pokazivanje unucima i... by, by!