Foto: Igor Soban/PIXSELL
Moderator, Večernjakov novinar Josip Bohutinski, Željko Marušić, Oleg Butković, Mijat Stanić, Boris Huzjan i Vladimir Jurčec
Foto: Igor Šoban/PIXSELL Konferencija Hrvatska kakvu trebamo - Prometna budućnost Hrvatske
Foto: Igor Šoban/PIXSELL Konferencija Hrvatsku kakvu trebamo - Prometna budućnost Hrvatske
Foto: Igor Šoban/PIXSELL Konferencija Hrvatska kakvu trebamo - Prometna budućnost Hrvatske
Foto: Igor Šoban/PIXSELL Konferencija Hrvatska kakvu trebamo - Prometna budućnost Hrvatske
Foto: Igor Šoban/PIXSELL Konferencija Hrvatska kakvu trebamo - Prometna budućnost Hrvatske

Vikendima ljeti dići cijene cestarina 
i 30%, a izvan sezone ih prepoloviti

29. 05. 2018. u 20:54 23
Oko trase buduće autoceste prema Dubrovniku postoje politička nesuglasja, ali morat ćemo je definirati vrlo brzo da bi se što prije sagradila, kazao je Oleg Butković

Hrvatska treba što prije definirati i sagraditi preostale dvije dionice autocesta na Jadransko-jonskom koridoru, Križišće – Žuta Lokva i Ploče – Dubrovnik te utvrditi novi, jedinstven sustav naplate cestarina, zaključak je panel-diskusije Hrvatske autoceste 2033.

Hrvatska kakvu trebamo Butković: Jedini izlaz za Croatia Airlines jest pronalazak strateškog partnera

Najprije Novi Vinodolski

Oko trase buduće autoceste prema Dubrovniku postoje politička nesuglasja, ali morat ćemo je definirati vrlo brzo da bi se što prije sagradila, kazao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.

– Križišće – Žuta Lokva jako je skupa dionica. Krenuli smo fazno pripremati taj projekt i zaobilaznica od Novog Vinodolskog ide najprije. Ne zato što je ministar odande, nego je to počela Vlada prije mog dolaska – rekao je Butković i dodao da je RH otvorena za koncesijski model te dionice te da se ovih dana održavaju i neki sastanci jer interesenata ima.

Preostaje dovršetak koridora 5c do Belog Manastira, za što postoje građevinske dozvole. Niz je projekata pod koncesijama Bina Istre i Autoceste Zagreb-Macelj koji još nisu gotovi. Što se tiče Istarskog ipsilona, faza B1 od tunela Učka do Pazina kreće na jesen, ostaje B2, druga cijev Učke do Matulja. Preostaje i završetak autoceste prema Sloveniji.

– Pokušat ćemo postići dogovor o jedinstvenom sustavu naplate na svim tim projektima – najavljuje ministar. Otvorio je temu odmorišta uz autoceste, primjerice, prema Slavoniji nema nijednog poštenog. Plan je umjesto sadašnjeg rugla na ulazu u zemlju, motela Plitvice, stvoriti reprezentativno odmorište.

Do 2033. očekuje se 25% više prometa na autocestama i prihod od tri milijarde kuna (sada je 2,5 mlrd. kuna), a valja osmisliti najbolji model naplate cestarina pa je Butković pozvao sve da se uključe. Prometni stručnjak Željko Marušić zagovara elektronički sustav za što protočniji promet te predlaže poskupljenje u ključnim vikendima i pojeftinjenje izvan sezone jer turistima je najvažnije brže stizanje do odredišta, a ne cijena.

Foto: Matija Habljak/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Matija Habljak/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Matija Habljak/PIXSELL Foto: Matija Habljak/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL

U vikendima ljetnih mjeseci, kaže, cestarinu valja dići za 20%, pa i 30% u onim najopterećenijima - posljednjeg vikenda u srpnju te prva dva u kolovozu.

– Građani bi trebali paziti da u tom slučaju ne putuju vikendom. Paralelno s tim, u zimskim periodima najmanjeg prometa cijene cestarina mogu se prepoloviti. To bi bila win-win pozicija – predlaže Marušić.

Vladimir Jurčec, potpredsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, smatra da je važno sva teretna vozila “dići” na autoceste kako ne bi opterećivala državne ceste, a da im se zato plaćanje prilagodi po kilometru. – Model koji imamo je loš. Stranci se voze državnim cestama a da ne plate ni lipu cestarine, od Međimurja do Baranje. Ta bi ih dionica kroz Mađarsku koštala 117 eura – navodi Jurčec.

Sami farbaju tunele

Spajanjem HAC-a i HAC ONC-a te reprogramiranjem dugova postigle su se znatne uštede, istaknuo je Boris Huzjan, direktor HAC-a, a nabrajajući uštede, naveo je i kako radnici sada sami farbaju tunele. Do 2033. smanjit će operativne troškove bar za 30%, vjeruje. To ne smije ići na uštrb radnika, podsjetio je sindikalist Mijat Stanić.

Nema zastare HAC će gradovima i općinama morati platiti 150 milijuna kuna zbog autoceste A1?

Josip Bohutinski Hrvatski apsurd: Porezi mogu zastarjeti, ali komunalni doprinosi ne

REKONSTRUKCIJA I ELEKTRIFIKACIJA Gotovo 700 milijuna kuna za modernizaciju pruge Vinkovci-Vukovar

Edukativni projekt
Učenici, prijavite se na nagradni natječaj i osvojite 15 tisuća kuna za svoju školu
pogledajte na vecernji.hr
  • 17:45 29. svibnja 2018.

    haha, pa daj malo budi ozbiljan,butkovicu..)))) mogle bi te kostat ovakve izjave, i tebe i stranku,, ionako je vec plenkovic "pola posla za pad stranke " napravio,,ti ides njegovim putem,,)))))) uvedi vinjete, rastjeraj tu bandu nsa naplatnih kucica, vrati ih ...

  • 19:48 29. svibnja 2018.

    reforme 0/10, pljačkanja građana 10/10

  • 18:10 29. svibnja 2018.

    vi U vladi ste promašeni slUčaj,i tele shvača da sU vinjete naj isplativije

Komentirajte
Vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice vecernji.hr kliknite na "Slažem se".