Pad MIG-a

Što su u MORH-u rekli krajem veljače o MiG-u 21 oznake 121

Foto: Filip Brala/PIXSELL
MIG-21
Foto: Filip Brala/PIXSELL
MIG-21
Foto: Filip Brala/PIXSELL
MIG-21
Foto: Filip Brala/PIXSELL
MIG-21
Foto: Filip Brala/PIXSELL
MIG-21
Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
mig
Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
pao mig
Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
mig
Foto: Filip Brala/PIXSELL
MIG-21
06.08.2014.
u 07:53
Kada se ispostavilo da se Ukrajinci neće držati ugovora i isporučiti dva MiG-a 21 Bis i jedan dvosjed UM do konca 2013., nastala je panika u HRZ-u
Pogledaj originalni članak

Kada se ispostavilo da se Ukrajinci neće držati ugovora i isporučiti dva MiG-a 21 Bis i jedan dvosjed UM do konca 2013., nastala je panika u HRZ-u. S kojim ćemo aparatima održavati tzv. air policing, nadzor vlastita neba, što nam je osnovna obveza kao članice NATO-a?, zapitali su se u MORH-u. Da bi RH zadržala sposobnost nadzora vlastita zračnog prostora potrebna su joj minimalno dva borbena zrakoplova. I nađeno je rješenje – ostala su dva MiG-a kojima je životni vijek istekao, nisu se mogla ni remontirati, a nisu, na sreću, i oni otišli u Odesu, nego su tu na Plesu.

– Donijeli smo odluku da se produljuju resursi za preostale MiG-ove i RH neće ostati bez vlastite sposobnosti zaštite nacionalnog suvereniteta u zračnom prostoru – potvrdio je zadnjih dana veljače ove godine za Večernji list ministar obrane Ante Kotromanović. Pukovnik Željko Šimić, glavni inženjer HRZ i PZO-a, objašnjavao je da je nakon detaljne provjere letnih resursa na preostalim zrakoplovima, odlučeno da se na dva MiG-a produljuju resursi za tri mjeseca. – Pravilnik (o kontinuiranoj plovidbenosti...) otvara nam tu mogućnost, jer primjenom zapadnjačke logike, nije toliko važan vremenski protok resursa, nego stvarno stanje zrakoplova – kazao je tom prigodom Šimić.

Brigadir Ivan Selak ističe da su takvu sposobnost pokazala dva MiG-a, koji imaju tek oko 400 sati naleta, dakle dva puta manje no što je njihov dopušteni maksimum. – Ta su dva zrakoplova prošlih godina malo letjela, na jednostavnim zadacima, i nisu bila izložena znatnim naprezanjima materijala, a letom 10 posto iznad maksimalno dopuštenih granica naprezanja provjeravamo njihovu sposobnost – potvrdio nam je tada Selak.

>>Pilot se katapultirao sa visine od 200 m: Avion je bio neupravljiv. Jedino sam gledao da izbjegnem kuće!

>>MIG koji se danas srušio uopće nije smio letjeti!

>>Ivan prvi pomogao pilotu: Avion se raspuknuo na tri komada!

>>Legendarni pilot Ivan Selak čudom spasio MIG i život

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

DU
Deleted user
08:47 06.08.2014.

Joj kako ste svi vi koji komentirate pametni i stručni, a dobro se zna kako je već odavno uništena tradicija remonta zrakoplova u našoj zemlji. Nadalje, vi koji pametujete jako dobro znate da sve odluke o ulaganjma u HRZ, uključujući tu i remont, donose u resornom ministarsvu, u istom onome koje je zrakoplove poslalo u remontni zavod u Ukrajini, koji ima znatno kraću tradiciju remonta od nekih drugih zavoda u susjedstvu. Najmanje je u cijeloj priči kriva stručna služba HRZ, oni postupaju u skladu sa okvirima koje im postavlja resor, jednako su nemoćni kao i bijednici koji moraju pilotirati tim strojevima opasnim i po njhov život i po živote drugih. Nemojmo biti naivni, ti piloti, ustvari heroji dobro znaju na kakvim avionima lete ali nemaju izbora, isto vrijedi i za stručne službe.

Avatar Django
Django
08:33 06.08.2014.

Postoji još jedno pitanje na koje, naravno, nećemo dobiti odgovor! A što bi se desilo da je taj zrakoplov doživio svoju sudbinu par sati ranije, prilikom preleta u Kninu!? I da je, recimo, pomeo kompletan državni vrh!? Tko je uopće izdao zapovijed i odobrenje da se takav zrakoplov - očito pod punom sviješću o njegovom stanju - uopće pošalje u Knin!? Ta nije ratno stanje pa da se treba izlagati takvom riziku! Konačno, u prvom preletu su sudjelovala samo tri MIG-a, ostala dva su preletjela sa zakašnjenjem, da je ostalo na tri, koja bi bila razlika?! Je li to netko svjesno želio prikazati kako je, eto, remont u Ukrajini ipak bio uspješan i kako je u HRZ sada sve u redu!? Ugrozivši na taj način kompletno vodstvo države!? O tome da je možda riječ o sabotaži ne želim ni razmišljati. Ovo nije slučaj za DORH, ovo je slučaj za prijeki sud!!!

Avatar bosanac1951
bosanac1951
08:05 06.08.2014.

Možete vi iz HRZ i PZO pričati što god hoćete o tom MIGU-21 oznake 121....Zanemarimo to da taj zrakoplov nije uopće smio poletjeti (zadnji servis prije cca 12 godina), star preko 30 godina, zamor materijala i ostalo....Moje pitanje za vas gospodo....Šta bi se desilo da je jučer uređaj za katapultiranje zakazao ???? Pitanje je vrlo jasno, kratko i koncizno........