ODRŽAN PANEL

Poslovanje u vremenu kaosa: Preživljavanje ili prilika?

Foto: Press
Poslovanje u vremenu kaosa: preživljavanje ili prilika?
Foto: Press
Poslovanje u vremenu kaosa: preživljavanje ili prilika?
Foto: Press
Poslovanje u vremenu kaosa: preživljavanje ili prilika?
VL
Autor
Vecernji.hr
04.04.2025.
u 14:57
Mladen Pejković, Anita Letica, Bojan Jerbić i Ivana Galić Baksa složili se da je ključna promjena razmišljanja za bolju budućnost
Pogledaj originalni članak

Geopolitička previranja, ekonomske nestabilnosti i tehnološke promjene trenutno su nezaobilazne teme u poslovnom svijetu. No, postavlja se ključno pitanje: kako u takvom okruženju ne samo preživjeti, već i pronaći prilike za rast? Odgovore su ponudili sudionici panela Poslovanje u vremenu kaosa: Preživljavanje ili prilika?, održanom u prostoru radija Yammat FM, uoči petog izdanja poslovne konferencije Future Tense powered by Lürssen. Na panelu su sudjelovali Mladen Pejković, Stariji izvršni direktor (za transformaciju i ICT) u Atlantic Grupi, akademik Bojan Jerbić, profesor emeritus na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, Anita Letica, Predsjednica Uprave Philip Morris Zagreb te Ivana Galić Baksa, Direktorica marketinga i korporativnih komunikacija United Medije i Nove TV, a moderirao ga je glavni urednik Poslovnog dnevnika Mladen Miletić. U kontekstu aktualnih događanja, panelisti su raspravljali o izazovima s kojima se suočavaju tvrtke i društva u cjelini te kako poslovna zajednica može odgovoriti na njih s ciljem kreiranja bolje i održive budućnosti.

Mladen Pejković govorio je o tehnološkoj konkurentnosti Europe i njezinoj poziciji na globalnom tržištu, istaknuvši ključne prilike za europske tvrtke: "Uz veliku zabrinutost koju je, uz postojeće geopolitičke neizvjesnosti, unijela politika nove američke administracije, osim najavljenih brzih reakcija važno je ovu situaciju promatrati i kao priliku za dobro došle promjene u strateškom promišljanju o europskoj konkurentnosti. Uz veliki broj patenata koje Europska unija generira svake godine, atraktivniji okvir za investiranje u poduzetničke pothvate koji bi iskorištavali taj potencijal, reindustrijalizacija uz robotiku kao garanciju produktivnosti, jača energetska neovisnost uz reviziju negativnog odnosa prema nuklearnoj energiji te stvaranje pravednog pan europskog, poticajnog okvira za razvoj strateških tehnologija, samo su neke od mjera koje nam slijede u godinama pred nama. Vjerujem kako promjenom načina razmišljanja iz novo nastale situacije možemo izaći jači nego što bi bili za deset godina nastavka postojećih trendova."

Jedna od ključnih tema bila je i uloga tehnologije, a Ivana Galić Baksa komentirala je: "Mediji nose veliku odgovornost u svijetu brzih tehnoloških promjena koje oblikuju društvo i međuljudske odnose. U vremenu nesigurnosti opstaju oni koji imaju jasnu svrhu, agilnost i hrabrost za autentično i empatično komuniciranje. Ključno je zadržati dozu optimizma – promjene gledati kao prilike, a ne kao prijetnje."

Bojan Jerbić osvrnuo se na pitanje imamo li uopće mogućnost aktivno utjecati na smjer razvoja društva ili smo prepušteni globalnim kretanjima: "Na budućnost u određenoj mjeri utječu oboje: nezaustavljive sile globalnih događaja i snaga osobnog djelovanja, koje se mogu akumulirati i promijeniti smjer društva tijekom vremena. Drugim riječima, ako se kao pojedinci aktivno uključimo u procese koji oblikuju našu budućnost, makar samo unutar ograničenog prostora djelovanja, ostvarit ćemo priliku da shvatimo globalna kretanja te bolje razumijemo kako će se budućnost razvijati ili pak kako najbolje djelovati u vlastitom mikro-svijetu.“

Anita Letica objasnila je važnost predviđanja promjena i prilagodbe poslovanja u nepredvidivom okruženju: "U Philip Morrisu promjenama ne pristupamo reaktivno, već ih proaktivno predvodimo. Takav pristup traži viziju, strpljenje, ulaganja i dosljednost – i upravo to nas dugoročno izdvaja u kontekstu otpornosti i spremnosti na promjene. Naprimjer, ulaganja u bezdimne proizvode i znanstvene dokaze iza njih pokrenuli smo prije više od desetljeća, onda kad to nitko nije mogao ni zamisliti. A rezultati tako velike promjene su vidljivi već danas. Segment bezdimnih proizvoda sada čini 40 % ukupnog neto prihoda. No, svjesni smo da možemo ostvariti još i veći društveno pozitivan utjecaj - što uvelike ovisi i o izgradnji poticajnog regulatornog okruženja prilagođenog novim realnostima."

Panelisti su naglasili kako je proaktivan pristup ključan u nepredvidivim vremenima te da se od budućih lidera očekuje razvoj future-ready mentaliteta, o kojem će više govoriti dr. sc. Howard Yu na konferenciji Future Tense powered by Lürssen. Njemu će se 8. svibnja pridružiti i Tamira Snell, Peter Hinssen, Carl Honoré, dr. sc. Sami Kazi te vodeći predstavnici poslovne zajednice.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.