Gradnja 17,5 km autoceste na koridoru Vc

Posao od 380 milijuna kuna: Odbijena žalba Kineza, HAC ide u novi natječaj

Foto: Davor Javorović/Pixsell
most na Dravi koridor 5c
Foto: Davor Javorović/Pixsell
most na Dravi koridor 5c
Foto: Davor Javorović/Pixsell
most na Dravi koridor 5c
Foto: Davor Javorović/Pixsell
most na Dravi koridor 5c
Foto: Davor Javorović/Pixsell
most na Dravi koridor 5c
Foto: Davor Javorović/Pixsell
most na Dravi koridor 5c
Foto: Davor Javorović/Pixsell
most na Dravi koridor 5c
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
koridor 5c
Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
Most koridor 5C
Foto: Ivica Galović/Pixsell
koridor 5c
26.10.2019.
u 08:01
HAC je poništio prvi natječaj jer je integral odustao od tog posla, a ponude kineza i hrvatskog konzorcija bile su iznad procijenjene vrijednosti radova
Pogledaj originalni članak

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (Dkom) odbacila je žalbu kineske kompanije Sinohydro Corporation Limited na odluku Hrvatskih autocesta o poništenju javnog nadmetanja za izgradnju poddionice Beli Manastir – most Drava, autoceste Beli Manastir – Osijek – Svilaj.

Nakon odluke Dkoma HAC sad može ponovno raspisati javno nadmetanje za izgradnju te poddionice, a iz te cestarske tvrtke poručuju da će to učiniti uskoro. Na natječaj za izgradnju tih 17,5 kilometara autoceste na koridoru Vc bile su stigle tri ponude. Procijenjena vrijednost radova bila je 380 milijuna kuna bez PDV-a, a dvije ponude bile su iznad tog iznosa.

Ponuda tvrtke Integral Inženjering iz BiH jedina je bila ispod te procijenjene vrijednosti – 359,1 milijun kuna. Sinohydro je ponudio da će taj posao odraditi za 416,1 milijun kuna, a zajednica ponuditelja Osijek-Koteksa, Gravije, Cestorada i PZC-a Brod za 446,1 milijun kuna. U HAC-u su nakon pregleda i ocjene ponuda donijeli odluku o odabiru ponude Integrala, no tvrtka iz BiH naglo je odustala od tog posla.

Naime, na zahtjev HAC-a nisu produljili rok za valjanost ponude i bankarsko jamstvo. Kinezi i konzorcij hrvatskih tvrtki produljili su i valjanost svojih ponuda i bankarskog jamstva.

No s obzirom na to da su njihove ponude bile iznad procijenjene vrijednosti radova, u HAC-u su se odlučili na poništenje natječaja i raspisivanje novog s istom procijenjenom vrijednosti. Pri tome su računali da će Dkom odbaciti moguće žalbe na takvu odluku jer Sinohyidro i konzorcij koji predvodi Osijek-Koteks neće imati pravne osnove za žalbu s obzirom na to da su njihove ponude iznad procijenjene vrijednosti radova.

Dkom je žalbu Kineza upravo i odbacio zbog nedostatka pravnog interesa. Sinohydro je u svojoj žalbi tako naveo da je HAC u trenutku donošenja odluke o poništenju natječaja imao na raspolaganju dodatna sredstva i da je stoga mogao donijeti odluku o odabiru. Pri tome su se pozvali na Plan nabave HAC-a u kojem je smanjen predviđeni trošak sanacije asfalta na autocesti Zagreb – Goričan sa 167 na 125 milijuna kuna. Stoga su Kinezi zaključili da je HAC time oslobodio 42 milijuna kuna koja je mogao osigurati kao dodatna sredstva za natječaj na koridou Vc!?

U Dkomu su pak zaključili da je HAC kinesku ponudu ocijenio neprihvatljivom jer cijenom prelazi procijenjenu vrijednost radova koja je iznosila 380 milijuna kuna. Komisija je u svojoj odluci navela da Sinohydro u žalbi nije osporavao razloge odbijanja svoje ponude pa tako nema ni pravni interes za podnošenje te žalbe.

Hrvatska na svom dijelu koridora Vc, od ukupno 90 kilometara, mora još sagraditi 17,5 kilometara od mosta Drava do Belog Manastira te još pet kilometara od Belog Manastira do mađarske granice, koji su u projektiranju.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 19

DI
Diplomat2
08:59 26.10.2019.

Neznam zasto se u Hrv. nabijaju visoke cijene, ali bas sve hrv. je skuplje. Cijena autoceste je 380 miliona, Bosna bi gradila za 360 miliona Kinezi za 416 miliona , a hrv. firme za 446 miliona i onda se cudimo da stojimo tamo gdje jesmo.. Kistra karlovackog 17 Eura, kistra Warsteinera u Njem. 11 Eura i sad se pitam dali karl pivovara uvozi vodu sa mjeseca, ili radnici pivovare karl. imaju vece place nego oni u Njem.? Neki dan gledam na HRTV uzgoj gusaka u Hrv. i kako se uzgajatelji zale, mi imamo najguske , a trgovine uvoze iz Madj. i ja sam kupio jednu, jeftinija nego domaca i sad se pitam, pa sa cime hrane nasi uzgajaci te guske. i jos puno Toga sto nemogu razumiti, a svi strajkaju sa zahtjevima za vece place

NI
nik83
08:41 26.10.2019.

Glavna djelatnost u Hrvatskoj: natječaji i poništavanje istih. Most preko Drave već godinama propada neiskorišten, a HAC se igra s natječajima. Također u Osijeku, čuvena afera Kanižlićeva: stadion na Pampasu uvelike se gradi i bit će gotov, ali će također neko vrijeme propadati neiskorišten jer Grad Osijek poništava već treći ili četvrti natječaj raspisan za produžetak Kanižlićeve, koja treba biti pristupna cesta prema stadionu.

CO
Constantine
09:48 26.10.2019.

Zalbe,zalbe i tako u nedogled.Izgradi se i ne upotrebljava,propada i opet neki natjecaji i zalbe,zalbe.Tu je meni sve nekako pomuceno,bez volje,zelje,teznje,ZNANJA i odlucnosti.To nije prvi slucaj kako se kod nas gradi.JADNO i ZALOSNO.Netko mora tu odgovarat ili ne?Ali tko ?Opet zalbe...zalbe