Suprug ozlijeđen

Otpali kotač ubio Njemicu: Vozač nije pregledao bus

Foto: Mateo Sardelin i Dejan štifanić/Glas Istre
autobus
Foto: Mateo Sardelin i Dejan štifanić/Glas Istre
autobus
Foto: Mateo Sardelin i Dejan štifanić/Glas Istre
autobus
Foto: Mateo Sardelin i Dejan štifanić/Glas Istre
autobus
26.09.2014.
u 23:00
Tehnički se pregled na autobusu mora raditi svaka tri mjeseca.
Pogledaj originalni članak

Splet nesretnih okolnosti ili velika pogreška vozača autobusa i njegova vlasnika? Policija još istražuje je li se mogla spriječiti smrt 55-godišnje Njemice, vozačice fiat stila, u četvrtak oko 19.30 sati kada je otpao kotač autobusa i udario u njezin auto na cesti između Cerovlja i Lupoglava u Istri.

Autobusu Črnja Toursa iz Rovinja, čiji su vlasnici Igor i Alen Črnja, stražnji lijevi kotač otpao je u vožnji. Kotač je potom preletio sredinu krova i na kraju silovito udario u prednji dio kombija iveco čakovečkih registarskih oznaka koji je naišao iz suprotnog smjera. Njemica je zbog teških ozljeda preminula na mjestu nesreće, a vozač kombija i suvozač iz fiat stila, inače suprug stradale, lakše su ozlijeđeni.

Vozač kazneno prijavljen

Utvrđeno je da vozač autobusa (36) prije uključivanja u promet nije obavio dnevni preventivni tehnički pregled vozila. Zbog sumnje da je to uzrok prometne nesreće, protiv njega se podnosi kaznena prijava, priopćili su iz istarske policije. – Ukratko rečeno, preventivni tehnički pregled odrađuje se uglavnom vizualno, obiđete vozilo i vidite je li sve u redu s gumama, svjetlima, kočnicama, uglavnom onim što je potrebno za sigurno sudjelovanje u prometu.

Prema zakonu, taj pregled moraju obaviti apsolutno svi vozači prije nego što se uključe u promet – objašnjava nam dugogodišnji stručnjak za sigurnost cestovnog prometa. Iako vozač autobusa taj pregled nije obavio, stručnjaci se slažu da bi kvar vijka tako bilo gotovo nemoguće uočiti.

Foto: Mateo Sardelin i Dejan štifanić/Glas Istre

– Redoviti periodički pregled autobusa u tehničkoj stanici mora se odraditi svaka dva do tri mjeseca i to je propisano zakonom. Postoje inspektori cestovnog prometa i policija koji to kontroliraju, ali broj inspektora premali je s obzirom na broj prijevozničkih tvrtki – ističe Miljenko Gočin, predsjednik Hrvatskog sindikata vozača. Objašnjava kako u slučaju da policija uvidom u papire otkrije kako tehnički pregled nije obavljen, vozilo odmah isključuje iz prometa. Uz to, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, autoprijevoznička tvrtka platit će između 5000 i 15.000 kuna kazne, a odgovorna osoba između 1500 i 5000 kuna. Iste novčane kazne predviđene su i ako nije obavljen dnevni preventivni tehnički pregled. Za očevida pronađen je jedan od vijaka koji je držao kotač, a na ležištu je nakon skidanja drugog kotača uočeno da je vijak odlomljen. Naloženo je vještačenje autobusa i fiat stila da bi se otkrilo što prouzročilo ovu strašnu nesreću.

Vještačenje autobusa

– Kada mijenjate gume na bilo kojem vozilu, potrebno je nakon pedesetak kilometara stati i provjeriti je li s kotačem sve u redu te eventualno pritegnuti matice, jer se u suprotnom guma može pomaknuti s naplatka prema vijcima i slomiti ih – objašnjava Gočin. Ako su gume na autobusu nedavno zamijenjene, a vijci nakon toga nisu stegnuti, to može biti razlog otpadanja kotača u vožnji. Igor Črnja, vlasnik prijevozničke kompanije, i sam je u veljači 2009. godine vozeći mercedes skrivio nesreću u kojoj je poginula Ljiljana Parčić (50) iz Kanafara. Nesreća se dogodila dok je pretjecao, a ustanovljeno je da uopće nije bilo tragova kočenja.

>>U sudaru s automobilom poginuo motociklist

>>S autobusa otpao kotač i zabio se u auto, vozačica smrtno stradala

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

Avatar nijeminišta
nijeminišta
23:17 26.09.2014.

"Igor Črnja, vlasnik prijevozničke kompanije, i sam je u veljači 2009. godine vozeći mercedes skrivio nesreću u kojoj je poginula Ljiljana Parčić " - i koliko godina zatvora je dobio???

Avatar adminjepeder
adminjepeder
23:37 26.09.2014.

Znači li to da je pilot kriv jer se srušio MIG-21 jer vozač(pilot) prije uključivanja u promet nije obavio dnevni preventivni tehnički pregled vozila? Šta mislite da bi vozač autobusa dobio da je rekao vlasniku :šefe čini mi se da taj autobus nije ispravan, znate ja danas ne bih išao sa njim na put nego na servis? Možda otkaz ili bi ga gazda pohvalio i rekao: bravo stari tako se to radi. Taj isti gazda koji danas priča kako su svi njegovi autobusi u super ispravnom stanju, redovno servisirani u skladu sa svim europskim standardima, redovno registrirani te periodično i tehnički ispravni, a u stvari su možda samo PERIODIČNO ISPRAVNI, tj prije svakog pregleda.

SV
Sumrak Vremena
09:46 27.09.2014.

svi koji voze bus ili teretna vozila moraju znati ako se guma mijenja da se moraju nadotegnuti za oko 50km jer kroz težinu vozila i vribraciju koja nastaje šaraf popušta tek nakon te kontrole možeš biti siguran da je čvrsto i nema opasnosti za druge......