Anka Mrak Taritaš:

Neusporedivo je teže graditi cestu kroz hrvatski teritorij

Foto: Marko Prpić/Pixsell
Anka Mrak Taritaš,Siniša Hajdaš Dončić
Foto: Marko Prpić/Pixsell
Anka Mrak Taritaš,Siniša Hajdaš Dončić
Foto: Marko Prpić/Pixsell
Anka Mrak Taritaš,Siniša Hajdaš Dončić
Foto: Marko Prpić/Pixsell
Anka Mrak Taritaš,Siniša Hajdaš Dončić
Foto: Marko Prpić/Pixsell
Anka Mrak Taritaš,Siniša Hajdaš Dončić
Foto: Marko Prpić/Pixsell
Anka Mrak Taritaš,Siniša Hajdaš Dončić
27.08.2014.
u 22:08
Do 2020. godine radit će se analize kako bi se vidjelo što je za Hrvatsku najprihvatljivije s obzirom na zaštitu okoliša
Pogledaj originalni članak

Nakon što je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić poručio da je “gotovo nemoguće da nastavak autoceste od Ploča ide kroz hrvatski teritorij zbog zemljopisa i mjera zaštite okoliša” oglasila se i ministrica graditeljstva Anka Mrak Taritaš. S pomalo drugačijom pričom.

– Bojim se da je sve to malo preuranjeno. Imamo prostorne planove koji su na snazi, postoji prostorni plan Dubrovačko-neretvanske županije, gdje je trasa autoceste u tom prostornom planu. Ovo je samo bilo rečeno da je sastanak i da se razgovara – poručila je ministrica na konferenciji za novinare zagrebačkog HNS-a. Iako bi se na prvi pogled moglo reći da je na pomolu novi sukob između SDP-a i HNS-a, ministrica Mrak Taritaš takve insinuacije oštro odbacuje. Kaže da sama činjenica da imamo planirane prostorne planove zapravo ne znači ništa i da treba napraviti stratešku procjenu.

– Zapravo smo i ja i ministar Hajdaš Dončić rekli istu stvar, samo drugačijim jezikom. On je govorio kao ekonomist, a ja kao prostorni urbanist – objasnila je ministrica. Dodala je i time se zapravo složila s ministrom Hajdašem Dončićem da je neusporedivo kompliciranije graditi cestu kroz hrvatski teritorij. Osim toga, kaže, mi imamo jako uzak obalni pojas i pitanje je treba li ga uopće trošiti za autocestu.

U priču se uključio i predsjednik Ivo Josipović. Povezivanje Dubrovnika, Pelješca, Korčule, Lastova i drugih dijelova juga Hrvatske, kaže predsjednik, jedino je jamstvo njihova izlaska iz prometne i druge izolacije i napretka. Zato gradnju Pelješkog mosta, ali i jadransko-jonske autoceste, što je projekt od kojeg će profitirati cijela regija, vidi kao prioritete.

– Financiranje EU, ali i naš najbolji interes, uvjetuju optimalno financijsko, prometno i ekološko rješenje za trasu. Dubrovnik, Dubrovačko-neretvanska županija i cijeli jug Hrvatske najviše će profitirati. Dubrovnik će s više pristupnih cesta biti povezan s autocestom. Usto će autocesta vratiti život u dio Federacije BiH u kojem obitava dio hrvatskog naroda. Pelješki most, brze ceste i autoceste komplementarni su projekti koji se međusobno upotpunjuju – poručio je predsjednik.

>>'Gotovo je nemoguće da će nastavak autoceste od Ploča prolaziti kroz hrvatski teritorij'

>>Hajdaš Dončić: Priče o potencijalnim koridorima preuranjene su

>>'Povezivanje cijele RH mora biti apsolutni prioritet'

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 30

Avatar Pola Marku, pola Mostu
Pola Marku, pola Mostu
22:35 27.08.2014.

A Hajdaš Pajdaš i Anka Partizanka su stručnjaci za okoliš po novome i odmah bez ikakve analize znaju da autocesta do Osojnika nije prihvatljiva? Ako nije prihvatljiva kako je onda ušla u prostorne planove? Odmah otkaz ovim čobanima.

DJ
djurex
22:25 27.08.2014.

Cuj posli gradit autocestu do dubrovnika i sad kad su pri kraju promijenit ce pravac ? Jeste li prije gradnje radili ikakve analize ? Kako nije u prvotnim istrazivanjima niko spominjao ekologiju ? Jel to ideja od mirele holly :)

MX
MXLCLGTG
22:29 27.08.2014.

Jesu se strucnjaci sastali ali ce i poslije mandata imati sta raditi pravosudje.