Oštar pad cijena

Pale cijene nafte, u idućoj godini gorivo bi moglo biti jeftinije

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Šibenik: Od pono?i nove niže cijene goriva
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Od pono?i na hrvatskim benzinskim crpkama nove cijene goriva
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
Krenula sanacija uvale Salbunić u Ližnjanu
20.03.2023.
u 08:54
Uslijed kolapsa američkih banaka i straha od recesije te pada potražnje za naftom, njene su cijene pale za više od 10 posto. Na pad su utjecala i povećanje ključnih kamatnih stopa kojima središnje banka nastoje oslabiti potrošnju i usporiti rast gospodarstva. Pad cijena ukazuje na krhko stanje tržišta, a zemlje koje naftu proizvode imaju u planu do kraja godine smanjivati proizvodnju
Pogledaj originalni članak

Na svjetskim su tržištima cijene nafte prošloga tjedna potonule više od 10 posto jer se trgovci plaše nove bankarske krize i slabljenja potražnje, s obzirom da središnje banke zbog visoke inflacije nastoje usporiti rast potrošnje i gospodarstava. Cijena barela na londonskom tržištu potonula je prošloga tjedna gotovo 12 posto, na 72,97 dolara, dok je na američkom tržištu barel pojeftinio 13 posto, na 66,74 dolara. Kao i financijska tržišta, tržište nafte uzdrmali su prošloga tjedna kolaps dviju američkih banaka - Silicon Valley i Signature – problemi u još nekoliko američkih banaka, kao i drugoj po veličini švicarskoj banci Credit Suisse.

Trgovci se plaše da bi nova bankarska kriza mogla izazvati recesiju, a time i pad potražnje za naftom. Tim više što zbog visoke inflacije središnje banke nastoje oslabiti potrošnju i usporiti rast gospodarstava. Tako je prošloga tjedna Europska središnja banka povećala ključne kamatne stope za daljnjih 0,50 postotnih bodova, dok bi ovoga tjedna kamate moga povećati i američka središnja banka. Premda su u drugoj polovici tjedna strahovanja od bankarske krize ponešto splasnula, cijene se nafte nisu oporavile. „Postojeći fundamenti nisu tako loši kako bi se dalo zaključiti po padu cijena, no u ovakvim turbulencijama nafta ne slovi za sigurno utočište, kao primjerice gotovina i zlato”, objašnjava John Kilduff, partner u tvrtki Again Capital.

Podršku cijenama donekle je prošloga tjedna pružila vijest o sastanku saudijskog ministra za energetiku princa Abdulaziz bin Salmana i potpredsjednika ruske vlade Alexandera Novaka, koji su razgovarali o nastojanjima OPEC+ da sačuva tržišnu ravnotežu i potvrdili da će Organizacija zemalja-izvoznica nafte (OPEC) i njezini saveznici do kraja godine smanjivati proizvodnju za dva milijuna barela dnevno. Pad cijena pokazuje "kontinuirano krhko stanje tržišta", rekao je Ole Hansen iz Saxo Banka. Posljednjih mjeseci cijene nafte kretale su se u relativno uskom rasponu, no nakon prošlotjednog oštrog pada, sada su u znatnom minusu, oko 15 posto, u odnosu na početak godine.

VIDEO: HDZ-ov gradonačelnik Zadra Branko Dukić kupio sliku na kojoj su njegovi prijatelji za 50.000 eura

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DU
Deleted user
10:28 20.03.2023.

Ako opet krene ozbiljna kriza, nafta bi opet mogla u negativne vrijednosti. Zeleni će poludjeti, to će opet napraviti "zelenu" energiju apsolutno neisplativom... Ako pogledate gdje smo sada, ako idete na put električnim automobilom, em će vam put trajati drastično duže, em će vas koštati više. Kada cijena goriva podne ispod 10 kn, ta razlika će biti još puno veća, makar vlada ponovo povećavala trošarine.

Avatar kreky_87
kreky_87
11:21 20.03.2023.

Slažem se. Ova priča sa elektro vozilima je tako šuplja da ne može biti šupljija. Od same izrade tih baterija (dječji rad po rudnicima kobalta u Africi), pa do zbrinjavanja starih baterija, pa sve do toga da će se električna mreža biti preopterećena ukoliko bi svi prešli na električna vozila. A najveći paradoks su i učinili sami zeleni u Njemačkoj: gase atomske reaktore pod svaku silu, a zato opet puštaju elektrane na ugljen ponovo u pogon. Suludo!