Kolumna

Ključno i dalje nije jasno, tko je odgovoran za kalvariju na brodu Lastovo

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Ključno i dalje nije jasno, tko je odgovoran za kalvariju na brodu Lastovo
13.08.2025.
u 10:01
Prema rezultatima istrage uzroka nesreće koju je predvodilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, odgovorni su bivši predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta, zapovjednik broda Goran Đolonga i sama Jadrolinija, zbog neuspostavljenog sustava upravljanja sigurnošću, kao i neprovođenja odredbi istog sustava.

Brod Lastovo, dugi niz godina jedan od najpoznatijih brodova kompanije, koji je prije dolaska na Jadran "tukao" po Pacifiku, pokazivao je sjajne maritimne sposobnosti, zbog čega je plovio po lošim vremenskim uvjetima kad mnogi drugi trajekti nisu mogli. Zbog pouzdanosti i svoje brzine, ovaj brod bio je omiljen među otočanima i putnicima, zbog čega je čak imao i svoju stranicu na Facebooku te niz obožavatelja. Lastovo bi i danas imalo odličnu reputaciju da 2024. godine tri člana posade – Boško Kostović, Denis Šarić i Marko Topić – nisu poginula u nesreći pada rampe u Malom Lošinju, dok je četvrti član posade teško ozlijeđen. Za jedan od najstarijih trajekata nacionalnog brodara plovidbe su završene: brod je oglašen za prodaju, a obitelji poginulih do danas su sklopile izvansudske nagodbe zbog pokrenutih parničnih postupka za naknadu neimovinske štete na temelju kojih im je isplaćena odšteta u sveukupnom iznosu od 412.000 eura.

Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.

Pretplatite se na sadržaj s potpisom.



Komentari 4

ZD
zdapizdapi
10:53 13.08.2025.

Kriv je drug tito

VA
Vajced
10:55 13.08.2025.

Ako nije bilo sigurnosnih procedura,kartica za obuku i sigurnosnih kartica (Safety Cards and Procedures) odgovorna je Kompanija ,odnosno rukovodeci kadar. Zapovjednik broda odnosno Upravitelj stroja mogu biti odgovorni samo ukoliko nisu slijedili I primjenjivali sigurnosna pravila i procedure. Da bi se znalo tko je odgovoran treba dobiti na uvid ustroj Kompanije. Takav pristup imaju I Sorvey Kompanije tipa Lloyd Register of Shiping,DNV, I.t.d. Pametnome I Jedna dosta a bedaku ni sto. Cini se da netko nekoga u cijeloj prici stiti.

LE
Levanto
18:26 13.08.2025.

Ljudi, jednostavno rampa ni smjela pasti. Jeli to bio tehnički nedostatak? Jest. Ali, ako je bilo moguće da padne slobodnim padom , onda je teško optužiti ikoga osim neposredne rukovatelje.