Kolumna

Je li Mate Rimac utišao barem dio svojih kritičara

Foto: Željko Lukunić/PIXSELL
Je li Mate Rimac utišao barem dio svojih kritičara
27.06.2024.
u 14:35
U ovakve se sustave vjeruje i u njih će se i dalje ulagati, ali uspjeh će biti kada vozilo samostalno prijeđe put od točke A do točke B u živom prometu.

Mate Rimac utišao je barem dio svojih kritičara dokazujući na jučerašnjoj prezentaciji kako se u nekadašnjem P3 Mobilityju, a sadašnjem Verneu doista radi na projektu robotaksija te da je projekt dogurao do prototipa. Iskreno, mi bismo bili i više nego presretni samo da vidimo kako je Verne automatiziran, da ide bez zastoja samo od točke A do točke B pravocrtno u prometu, da u slučaju prepreke stane, kao što bi učinio svaki prosječan vozač. Jer, već bi to bio ogroman uspjeh u polju gdje i mnogo jači igrači nisu stigli puno dalje.

A nije da ozbiljnih igrača u Europi već sada nema. Upravo je prošlog mjeseca objavljeno kako je britanski startup Wayve uspio prikupiti investicija u razini milijarde dolara te u projekt lidera te tvrtke Alexa Kendala ulažu i divovi poput Nvidie ili Microsofta. Britanski mediji hvale se kako je to do sada najveća investicija u umjetnu inteligenciju na tlu Europe općenito. Wayve se ne bavi konkretno razvojem cjelokupnog autonomnog vozila nego sustava za autonomnu vožnju koji bi se mogao ugrađivati i nadograđivati. Ti algoritmi analiziraju stvarne situacije u prometu kako bi aktivirale upravljač, papučicu gasa, žmigavce i kočnice. Ne radi se, dakle, o vozilu kao kod Vernea, kao što ni ovaj startup nije još blizu komercijalizacije svojeg koncepta.

Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.

Pretplatite se na sadržaj s potpisom.

Ključne riječi


Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.