Modernizacija i restrukturiranje

Savjetnike za ceste platit ćemo 5,5 milijuna eura

Foto: Dino Stanin/Pixsell
Savjetnike za ceste platit ćemo 5,5 milijuna eura
17.10.2017.
u 08:00
Hrvatska je od Međunarodne banke za obnovu i razvoj dobila zajam od 22 milijuna eura iz kojeg će financirati savjetničke troškove
Pogledaj originalni članak

U sklopu projekta modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u postupku je ugovaranja izrade studije upravljanja cestovnom imovinom u RH i izrade studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine u RH.

Početkom ove godine sklopljen je ugovor za usluge financijskog savjetnika u sklopu tog projekta, vrijedan 2,9 milijuna eura, i to s konzorcijem koji predvodi Lazard Freres iz Francuske, a u čijem sastavu su još Clifford Chance iz Engleske te odvjetničko društvo Žurić i partneri iz Hrvatske.

Povoljniji reprogram dugova

Prema podacima koje smo dobili iz Ministarstva, za usluge savjetovanja i izradu studija za projekt modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora predviđeni su troškovi od 5,5 milijuna eura. Osim za financijskog savjetnika koji će se baviti reprogramom dugova cestovnog sektora, a koji iznose 5,2 milijarde eura, još 2,6 milijuna eura previđeno je za savjetovanje i pravne usluge pri definiranju i implementaciji reorganizacije cestarskih tvrtki. Ta stavka dosad nije ugovarana ni trošena. U Ministarstvu navode da će s uslugama financijskog savjetnika postići višekratni povrat uloženih sredstava do kraja lipnja 2018. Naime, očekuje se da će Lazard Freres i partneri s bankama dogovoriti povoljnije uvjete reprograma dugova, što će dovesti do višemilijunskih ušteda. Uza sve to, još 2,2 milijuna eura previđeno je za troškove implementacije, studija i pravne pomoći do kraja projekta 2021. A svi ti troškovi savjetovanja i implementacije financirat će se iz zajma vrijednog 22 milijuna eura koji je RH sklopila s Međunarodnom bankom za obnovu i razvoj. Iz tog zajma će se još financirati sa šest milijuna eura kupnja opreme – sigurnosni elementi i informatički sustavi, milijun eura previđeno je za standardizaciju u području održavanja cestovne i autocestovne mreže, a 500.000 eura za revizorske usluge. Iz zajma će se s 4,8 milijuna eura financirati i poticajne otpremnine zaposlenicima u autocestovnom sektoru. Predviđeno je da do kraja godine tako ode oko 170 ljudi. Ukupno bi pak u sklopu restrukturiranja trebalo otići 700 do 900 radnika, od 3000 koliko ih je sad zaposleno u sektoru autocesta.

Hrvatska je već platila milijunske iznose savjetnicima za rješavanje problema dugova za autoceste, od čega na kraju nije bilo ništa. Tako su konzultanti i pravni savjetnici za propali projekt monetizacije duga za autoceste koji je bila pokrenula Vlada Zorana Milanovića kad je resor prometa vodio Siniša Hajdaš Dončić, a od kojeg se na kraju odustalo, dobili 14,600.633 kuna. U Ministarstvu kažu da je na usluge inozemnih konzultanata plaćen i PDV u iznosu od 1,681.387 kuna, tako da su ukupni troškovi projekta iznosili 16,282.020 kuna. Konzultantski ugovori za projekt monetizacije autocesta bili su sklopljeni sa zajednicom ponuđača Deloitte, Erste Group Bank AG i Wolf Theiss te s tvrtkom Asfinag kao podizvođačem, potom s tvrtkom Sherman & Sterling iz Londona te Odvjetničkim društvom Hanžeković i partneri iz Zagreba.

Dug se stabilizira

U Ministarstvu, koje sad vodi Oleg Butković, svoj projekt modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora pravdaju time da on obuhvaća područje autocesta, državnih i županijskih cesta, za razliku od monetizacije koja je, kažu, bila orijentirana na prodaju autocesta na 30 godina za okvirno tri milijarde eura te prebacivanje oko 2,5 milijardi eura na trošak RH.

- Projektom se definiraju ujednačeni standardi za održavanje te se stabilizira dug cestarskih tvrtki tako da on postaje održiv i da se, bez većih zahvata u građenju autocesta, uz razvoj mreže državnih i županijskih cesta, ukupan dug potpuno isplati u sljedećih 20 godina. Pritom, autocestovni sektor potpuno ostaje u vlasništvu Republike Hrvatske tijekom cijelog procesa restrukturiranja, a ukupni dug cestovnog sektora, koji čini oko 13 posto ukupnog duga Republike Hrvatske, postaje stabilan i održiv - tvrde u Ministarstvu. 

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

VP
v_poljak
16:11 17.10.2017.

Najvise novca je RH izgubila na tim savjetnicima, a pogotovo na raznoraznim studijama, za ovo, za ononkoje kostaju svaka na desetke miliona eura, a nijedna studija nije zazivila, a kamoli zaradila. Hoce li se netko ppbrinit oko toga? Ko je potpisivao studije raznim kucnim nazovi tvrtkama u inozemstvu i isplacivao milionske iznose. To ispada kao legalna pljacka, a nitko ni rijec.... Pozabavite se malo "institucije"!

SN
Snowman
15:52 17.10.2017.

meni to dode kao da je Hrvatska ogromna zemlja sa nemogucim terenom , kao recimo divlji Kurdistan ili Brasil pa sad trebate nekakove savjetnike sta i gdje treba nesto napraviti. Pa ako neznate kamo sa parama podijelite narodu.

MU
mulag
10:52 17.10.2017.

moze al prvo rezultati al pozitivni