Nova izvannastavna aktivnost

Građanski odgoj u školi: Učimo projekte, a ne po knjigama

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Građanski odgoj u školi: Učimo projekte, a ne po knjigama
10.10.2018.
u 18:53
Kao profesori naučili smo da novac nije motivacija. Da smo htjeli novac, ne bismo bili u školstvu, kaže L. Lalić
Pogledaj originalni članak

Građanski odgoj i obrazovanje počet će u ponedjeljak 15. listopada u pet osječkih osnovnih škola te Centru za odgoj i obrazovanje Ivan Štark kao izvannastavna aktivnost. Riječ je o školama Tin Ujević, Svete Ane, Retfala, Vladimir Becić i Fran Krsto Frankopan – najavila je Žana Gamoš, dogradonačelnica Osijeka.

Stotinjak djece bit će uključeno u taj pilot-projekt, a riječ je o đacima petih i šestih razreda iz navedenih osnovnih škola te sedmih i osmih razreda iz Centra Ivan Štark.

Edukacija i subotom

– Oni će naučiti što je Vlada, Sabor, kako trošiti vlastita sredstva, kako trošiti roditeljska sredstva, kako prvo naučiti izvršavati obveze, a onda tražiti svoja prava – nadovezao se Antun Ptičar, ravnatelj OŠ Frana Krste Frankopana.

Pripreme su počele u svibnju, a završnu edukaciju od 72 sata prošlo je 20 nastavnika iz ukupno 11 škola. No za pilot-projekt odabrano je šest najspremnijih školskih ustanova.

– Vrijedno su dolazili i subotama i radnim danima kako bi završili edukaciju, a obuhvatili smo teme od općih informacija o demokraciji, Ustavu, ljudskim pravima pa do nekih vrlo praktičnih kao što su financijska pismenost, potrošačka prava, održivi razvoj, koji je bio i najapstraktniji – kazala je Nikoleta Poljak iz Volonterskog centra Osijek koji je, uz Grad Osijek te udruge Brezu, Dokkicu i Nansen dijalog centar Osijek, uključen u projekt.

Pet ustanova koje nisu izabrane za pilot-projekt nova će znanja, istaknuto je, svakako koristiti u svom radu.

– Dogodila se prirodna selekcija jer su neke škole shvatile da nemaju uvjete za projekt, jer on zahtijeva veći angažman, a nastavnici su poprilično opterećeni obvezama – istaknuto je.

Na upit hoće li nastavnici biti novčano motivirani za podučavanje građanskog odgoja sami su odgovorili:

– Kao profesori naučili smo da novac nije motivacija. Da smo htjeli novac, ne bismo bili u školstvu. Motivacija dolazi od toga što sam kao razrednica primijetila da neke teme ne možemo pokriti u potpunosti ili na način na koji bismo htjeli. Motivacija nam je zadovoljstvo učenika – kazala je Lorena Lalić, nastavnica u OŠ Tina Ujevića.

Udžbenici i mape spremni su za sate građanskog odgoja.

– Ne radimo po knjizi, već projekte, idemo u posjete i pokrivamo svih sedam modula građanskog odgoja kroz zanimljivu, interaktivnu nastavu – dodala je Lalić.

Borba za prava na pravi način

– Reforma školstva nije nešto što padne s neba, ovo je isto dio reforme kojom se djeca pretvaraju u zrele građane, da od sitnica potiču promjene u školi i čine iskorake koji će oživjeti našu školu i zajednicu – poručila je Jasenka Vajdić, ravnateljica OŠ Tina Ujevića.

Jako je važno, zaključeno je, da se djeca za svoja prava nauče boriti na primjeren način.

Finski stručnjaci pomažu pri izradi našeg kurikuluma

Foto: Facebook/Lidija Kralj
finske škole
Foto: Facebook/Lidija Kralj
finske škole
Foto: Facebook/Lidija Kralj
finske škole
Foto: Facebook/Lidija Kralj
finske škole
Foto: Facebook/Lidija Kralj
finske škole
Foto: Facebook/Lidija Kralj
finske škole
Foto: Facebook/Lidija Kralj
finske škole

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

AE
Aedes2017
16:35 11.10.2018.

Ma jasno Ms Divjak !!! Praksa,praksa, praksa..sve drugo je dangublenje.