Tehnologija u potresu

Aplikacija za prijavu štete u potresu: Kada je sve na jednom mjestu, lakše je odlučivati i pomoći

Foto: Robert Anic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: GDi
Foto: GDi
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
05.01.2021.
u 06:00
Putem aplikacije moguće je u realnom vremenu vidjeti napredak u pregledu zgrada Hrvatskog centra za potresno inženjerstvo.Prate se i lokacije terenskih timova u realnom vremenu iz Stožera što podiže sigurnost ekipa. Usto app nudi i niz informacija o potresima i pomoći.
Pogledaj originalni članak

https://www.hcpi.hr/Nakon zagrebačkog potresa u ožujku prvi put smo pisali o digitalnom rješenju za prijave štete koje je, ne bi li sve bilo brže i organiziranije, uspostavljeno online. Dostupno je građanima za prijavu štete, ali pri tom i tijelima na državnim i lokalnim razinama odlučivanja u kriznim situacijama, koji imaju cjelovit pregled u realnom vremenu.

Pokrenuli su ga, uz naravno ‘odobrenje’ i koordinaciju s državnim i lokalnim vlastima, stručnjaci zagrebačke tvrtke GDI. Nažalost, samo devet mjeseci kasnije ponovno je trebalo upotrijebiti isto rješenje, sreća u nesreći jest da je bilo gotovo i spremno za uporabu. Kako veli Andrej Lončarić iz navedene tvrtke, upravo koristeći sva pozitivna zagrebačka iskustva, GDI je i ovaj put vrlo brzo aktivirao ArcGIS Online aplikacije za pomoć. U realnom vremenu klikom na ovaj link  https://www.hcpi.hr/ možete vidjeti stanje koje se mijenja čim se pregledaju objekti

Foto: GDi

Učinili su to nakon prvog petrinjskog potresa, inženjeri i statičari bili su već na terenu kada se dogodio drugi, razorniji potres. S obzirom na to da su mnogi ostali bez internetskih veza ili nisu skloni njegovu korištenju, prijava je omogućena i putem poziva, te je uspostavljen i call centar. No svi ti podaci, ne bi li činili jedinstvene i korisne baze, unose se u online obrasce. Online prijave mogu se pronaći na stranicama Ministarstva graditeljstva, (https://survey123.arcgis.com/share/3331a8072fdb4e31b21cea174c79872a). A tu je i besplatni broj za prijavu štete - 0800 2021. Terenske ekipe stručnjaka okupljenih pod nazivom Hrvatski centar za potresno inženjerstvo - HCPI (www.hcpi.hr) koriste Collector App koji preuzima prijave građana i omogućuje brzo i učinkovito prikupljanje informacija na terenu.

– Sve prikupljene informacije s terena automatski se prikazuju na nadzornim pločama koje omogućuju žurnim službama i donositeljima odluka na različitim razinama uprave da brže i učinkovitije pomognu građanima Petrinje, Siska i Gline te okolnih razorenih sela. Novost u ovoj akciji je i mogućnost praćenja lokacije terenskih timova u realnom vremenu iz Stožera što podiže sigurnost ekipa. I ovaj put pokazuje se konfigurabilnost, skalabilnost i pouzdanost ArcGIS geoprostornog oblaka, a GDI-jeva stručna ekipa i sada radi danonoćno kako bi podržala sve zahtjeve korisnika. A kao i u prvom potresu, ova akcija razvija se dosta dinamično pa će ovdje biti još korisnih alata – ističe Andrej Lončarić, član uprave GDI-ja, te dodaje da ovaj put podatke o adresama i tlocrtima kuća imaju od Državne geodetske uprave, što olakšava snalaženje građanima i ekipama na terenu te smanjuje potrebu za naknadnim sređivanjem podataka.

Inače, GDI je jedna od rijetkih tvrtki u Hrvatskoj koja se bavi upravo geoinformatičkim rješenjima, imaju alate koji su potrebni upravo za ovakve krizne situacije. Ono što je u ovom dijelu posla, nakon potresa, iznimno važno, a naučeno je i prihvaćeno nakon zagrebačkog potresa, jest da građevinski inženjeri, arhitekti, statičari i ostali prvog dana upisuju sve u online obrasce. Premda su i za zagrebačkog potresa bili organizirani, sada im papir nije potreban, sve odmah ide u standardizirane online baze.

Budući da je GDI-jev partner svjetska tvrtka Esri koja već ima, laički rečeno, predloške, točnije alat Collector koji podatke pohranjuje u oblaku, inženjeri GDI-ja konfigurirali su ga po formularima koje su imali na papiru. Dakle, u ožujku su već izradili aplikaciju, testirali i pripremili alat za terence kako bi svi imali mogućnost unošenja podataka o pregledanim objektima u online baze u realnom vremenu.

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Pust grad Glina nakon potresa koji ju je potpuno uništio

Iz podataka koji stižu konfiguriraju se geoinformatičke aplikacije tzv. nadzorne ploče.

Poslože se razine ovlasti zbog sigurnosnih razloga te uspostavljaju razine uvida u podatke. Prvu razinu čine razni inženjeri koji su na terenu, od građevinskih inženjera, arhitekata, stručnjaka za nosivost zgrada te Krizni stožer. Oni su upoznati s detaljima, primjerice znaju koliko je ekipa na terenu, tko, gdje i što pregledava, te raspolažu svim podacima koji se ispunjavaju o objektima i detaljnim izvješćima o svakom pojedinom objektu.

Drugu razinu uvida u podatke i prikaze te analitiku ima niz dionika, mahom državnih i gradskih službi, primjerice, taj dio vidljiv je prije svega MUP-u, vatrogascima, HEP-u. Osim javnih i državnih službi, tu su i teleoperateri, bez čije infrastrukture ne bismo mogli raditi. Treća je razina javnost. Broj pregledanih objekata i statistiku uporabljivosti zgrada u sedam kategorija svi mogu vidjeti na stranici www.hcpi.hr. uz ažuriranje u realnom vremenu čim ekipe na terenu unesu informacije o pregledanom objektu.

Premda sve zvuči jednostavno, u procesu sistematizacije podataka i kreiranja baza posla nikad nedostaje želite li imati točne i jasne podatke i na temelju njih donositi ispravne odluke.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

RI
rimac444
15:54 05.01.2021.

Ovakve zgrade kao ova na slci trebaju još platiti za djelovanje poresa, jer takve zgrade je trebalo davno rušiti i kazniti vlasnike koji to davno nisu učinil. Sada bismo mi trebali obnavljati te ruševine da se vlasnici bogate ?

K1
Kalimero_12
21:28 05.01.2021.

Treba napraviti procjenu vrijednosti srušenih i oštećenih objekata prije potresa i uložiti u njih proporcionalne vrijednosti, a ne da sada netko dobije znatno više nego što je imao. Ako netko želi više i bolje sam treba doplatiti. Tako treba napraviti i u Zagrebu.

Avatar VLbriše
VLbriše
11:05 05.01.2021.

Tak je , aplikacije i za one koji za mobitel ili internet nisu nikada čuli ili imali.Uostalom te bakice i didovi po okolnim šumama i zabitim selima koji ni struje nemaju nek se snađu , tko im je kriv što ne žive sa vremenom . Tipično hadezeovka logika.