ISTRAŽIVANJE

MasterIndex otkriva: polovica Hrvata posjećuje festivale

Foto: Promo
Foto: Promo
Foto: Promo
Foto: Promo
Foto: Promo
Foto: Promo
Foto: Promo
Foto: Promo
20.06.2018.
u 11:02
Mastercard je u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta proveo online istraživanje među korisnicima kartica u dobi 18-55 godina u Hrvatskoj
Pogledaj originalni članak

Hrvatska je u proteklih nekoliko godina doživjela festivalski boom, o čemu se najčešće govori u vidu broja turista koje festivali privlače. No, dosad nije bilo poznato kako hrvatski građani vide festivale i koliko ih posjećuju. Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je Mastercard u svibnju proveo u Hrvatskoj, polovica ispitanika (52%) posjetila je neki festival u zadnje dvije godine, a riječ je uglavnom o uličnim, glazbenim i kulturnim festivalima u zemlji.

Hrvati najčešće posjećuju ulične festivale (42%), festivale pop glazbe (32%), rock i metal glazbe (29%), gastronomske festivale (28%), festivale elektroničke glazbe (21%) te razne druge kulturne manifestacije. Na festivale najčešće idu ispitanici iz sjeverne Hrvatske (57% ih je bilo na barem jednom festivalu u zadnje dvije godine) te oni mlađi, u dobi od 18 do 29 godina (58% ih je u istom razdoblju posjetilo barem jedan festival). S druge strane, festivale najrjeđe posjećuju oni u dobi između 40 i 49 godina te je među njima čak 56% onih koji nisu bili niti na jednom festivalu u protekle dvije godine. Međutim, to je skupina koja najviše posjećuje ulične festivale – prema istraživanju najpopularnije među Hrvatima.

Kad je riječ o festivalima u inozemstvu, njih je u zadnje dvije godine posjetilo 7% ispitanika. Taj je broj je nešto veći među mladima između 18 i 29 godina (10%), Istrijanima (12%) te onima s mjesečnim prihodima većim od 9.000 kuna (18%).

Pop glazbu vole žene, elektronika najpopularnija u Sjevernoj Hrvatskoj

Festivali pop glazbe najpopularniji su u Dalmaciji (41%) te u Lici (41%). Više ih vole žene (41%) – tek 22% muških ispitanika izjavilo da je u protekle dvije godine posjetilo neki od pop festivala – a najmanje ih posjećuju ispitanici iz Zagreba (24%). Festivale rock i metal glazbe posjećuju većinom muškarci (36% njih je u protekle dvije godine posjetilo ovakav festival) te češće Ličani, a najmanje stanovnici Sjeverne Hrvatske. Gastronomski festivali su najatraktivniji ispitanicima iz dobne skupine 30-39 (33%), Zagrepčanima i Ličanima, a najmanje među ispitanicima iz Dalmacije (19%). Festivale jazz i klasične glazbe najčešće posjećuju ispitanici s primanjima iznad 12.000 kuna (42%) te češće Istrijani i Slavonci. Festivali elektronske glazbe su najpopularniji među ispitanicima iz Sjeverne Hrvatske (27% njih je u protekle dvije godine posjetilo takav festival) i u Istri, Primorju i Gorskom kotaru te su popularniji među muškarcima, mladima i ispitanicima s višim stupnjem obrazovanja. Filmski festivali su najpopularniji među Zagrepčanima te u Lici, Kordunu i Banovini.

Odlučujući faktori pri izboru festivala su troškovi i izvođači

Većina ispitanika koji idu na festivale (52%) je u protekle dvije godine posjetila jedan do tri festivala, dok je 59% ispitanika s primanjima iznad 12.000 kuna u istom razdoblju posjetilo više od 3 festivala.
Glavni faktor koji utječe na odluku o odlasku na festival te izboru događanja su troškovi (68%). Pri vrhu popisa su i odabir izvođača (50%), atmosfera (40%), vremenski uvjeti ili godišnje doba u kojem se manifestacija održava (35%) te trajanje i termin događanja (19%). Hrvati na festivalima najviše troše na piće (90%), hranu (75%), prijevoz do lokacije (54%), suvenire (33%), smještaj (29%) i cigarete (24%).

Čak 43% posjetitelja festivala izjavilo je da im smještaj nije potreban, dok oni koji ga uzimaju najčešće biraju apartmane (26%), zatim hotele (20%), a nakon toga hostele (13%), kampove (11%) i ostale opcije (11%). Nakon završetka festivala, na lokaciji ostaje nešto više od trećine ispitanika (36%). Taj udio je nešto veći među mladima (45%) te onima s mjesečnim prihodima većim od 9.000 kuna (gotovo 50%). Oni koji nastave svoj boravak, većinom ostaju na lokaciji još dan do dva (njih 74%).
Zanimljiv podatak je da samo 17% ispitanika potroši preko 1.000 kuna po festivalu, ne uključujući ulaznice, a potrošnja, naravno, ovisi o individualnim preferencijama, ali i mogućnostima posjetitelja. Potrošnju iznad 1.000 kuna po festivalu u nešto većoj mjeri imaju ispitanici iz Zagreba i okolice (20%), visokoobrazovani (21%), muškarci (22%) te oni s mjesečnim prihodima preko 12.000 kuna (44%). Kao najčešći način plaćanja čak 93% ispitanika navodi gotovinu, dok su kartice primarno sredstvo plaćanja za ispitanike s primanjima iznad 9.000 kuna.

Festivale najčešće posjećujemo s partnerom ili prijateljima

Gotovo dvije trećine ispitanika (62%) na festivale ide s partnerom, nešto manje od polovice (45%) s manjom grupom prijatelja te otprilike svaki peti (21%) s obitelji. Odlazak na festival s partnerom učestaliji je kod onih između 40 i 49 godina starosti (71%), a s prijateljima kod mladih između 18 i 29 godina (64%). Sami putuju najčešće ispitanici s visokim primanjima te oni iz Istre, Primorja i Gorskog kotara.

„Festivali su zalog za ostvarivanje još boljih turističkih rezultata“, rekla je Gea Kariž, direktorica marketinga u kompaniji Mastercard za Hrvatsku. “Zato smo Dubrovačke ljetne igre, ULTRA Europe, Pula Film Festival, šibenski Changer i Špancirfest uključili i u našu platformu Priceless Croatia pa građani i turisti putem www.priceless.com mogu na ovim festivalima doživjeti iskustva nedostupna drugima.“

Kako doživjeti festivale na drugačiji način

Digitalna platforma Priceless Cities nudi jedinstvena i ekskluzivna iskustva te tako među putnicima diljem svijeta promiče turističku ponudu svjetskih odredišta, uključujući i niz hrvatskih gradova. Nakon registracije na Priceless Croatia (www.priceless.com), korisnici Mastercard® kartica iz cijelog svijeta mogu sudjelovati u svečanosti otvorenja Dubrovačkih ljetnih igara u ulozi statista zajedno s ponajboljim hrvatskim glumcima ili istražiti povijesne tajne Dubrovnika prilikom privatne vođene ture koja inače nije dostupna turistima, a navečer poslušati izvedbu pijaniste Daniila Trifonova kao VIP gost u Kneževom dvoru. Zaljubljenici u zvuk gitare mogu uživati kao VIP gosti na koncertu Guitarrismo, a za ljubitelje umjetnosti tu su i probe baleta „Derviš i smrt“ inače zatvorene za javnost te završni gala koncert Simfonijskog orkestra HRT-a i Camerona Carpentera na orguljama. Tu su i pogodnosti pri kupnji ulaznica za brojne koncerte i predstave na Dubrovačkim ljetnim igrama.

Kad je riječ o festivalu ULTRA Europe, korisnici preko www.priceless.com mogu iskusiti ekskluzivni VIP pristup backstageu i upoznati svjetski poznate DJ-e, ali i uživati u festivalu u okviru četverodnevnog V.I.P. paketa koji uključuje i luksuzni smještaj.
Posebno V.I.P. iskustvo kreirano je i za posjetitelje Pula Film Festivala, a između ostalog uključuje luksuzni smještaj, šetnju crvenim tepihom i prisustvovanje domjenku na šetnici Arene predviđenom za V.I.P. goste Festivala.

U Šibeniku korisnici tijekom dana mogu ploviti privatnim brodom uz degustaciju menija od pet sljedova te se opustiti uz prekrasan pogled na Šibenik, dok je večer rezervirana za VIP mjesto i uživanje u koncertu britanske pjevačice Jessie Ware. Glazbene entuzijaste i zaljubljenike u jazz i soul razveselit će i talijanski pjevač Mario Biondi jer će ga imati priliku upoznati uživo, a nakon toga poslušati njegove najpoznatije hitove na vrhu tisućljetne tvrđave sv. Mihovila.

Priceless Croatia nudi i iskustvo na našem prvom uličnom festivalu – Špancirfestu. Tako se na www.priceless.com može kupiti paket koji između ostalog uključuje luksuzno noćenje za dvije osobe u središtu Varaždina, VIP ulaznice za koncert na Špancirfestu i obilazak backstagea te romantičnu večeru uz svijeće na lokaciji iznenađenja.


Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.