GLAZBA

Kako glazbu povezati sa svijetom, otkriva SHIP, naš jedini showcase festival

Foto: Duško jaramaz/Pixsell
Kako glazbu povezati sa svijetom, otkriva SHIP, naš jedini showcase festival
27.08.2025.
u 23:15
Publika će i ove godine moći uživati na koncertima domaćih i stranih imena, od velikih zvijezda do regionalnih i lokalnih favorita, uz raznoliku ponudu žanrova, od indie scene i elektronike do etnofuzije i rocka
Pogledaj originalni članak

Kako distribuirati glazbu iz neke države u svijetu, kako njene izvođače približiti stranoj publici, pitanja su koja desetljećima zanimaju sredine koje nisu epicentar pop-kulture. Pogotovo to zanima glazbenike kojima je "uspjeti u svijetu" česta, ali i teško dostižna mantra. Ni onima većima od nas u ovo doba zagušenosti i preopterećenosti kanala komunikacije ili streaming servisa nije lako pronaći točan, ili barem najpraktičniji, odgovor na to pitanje. A takve dvojbe i iskustva, skupa s odgovorima, najbolje je podijeliti na showcase festivalima na kojima ljudi iz glazbene industrije, tj. zainteresirani insajderi, mogu međusobno podijeliti vlastita iskustva i pritom čuti zanimljive bendove koje do tada nisu otkrili.

Jedan od takvih festivala, i jedini u Hrvatskoj, i šibenski je SHIP, koji se posljednjih godina nametnuo kao odlična "točka pregovora" i okupljanja ljudi povezanih s glazbom. Ove godine SHIP se održava treći put, i to od 11. do 14. rujna, a na festival dolazi 49 izvođača iz Hrvatske i svijeta te 114 govornika iz glazbene industrije, što potvrđuje status festivala kao jedne od najvažnijih regionalnih manifestacija posvećenih suvremenoj glazbi i profesionalnom umrežavanju. Ovogodišnji SHIP održava se na šest atraktivnih pozornica diljem Šibenika pa će završetak ljetne sezone biti ispunjen koncertima, panelima, radionicama i druženjima uz more. Konferencijski dio okupit će 114 govornika iz cijelog svijeta, uključujući producente, agente, menadžere, novinare i druge profesionalce glazbene industrije stvarajući prostor za razmjenu znanja, iskustava te za nove suradnje. Njihova prisutnost upućuje na to da će se Šibenik na četiri dana pretvoriti u epicentar globalnoga glazbenog umrežavanja.

Uz ranije najavljenoga legendarnog Kevina Colea (KEXP) i prestižne medijske partnere ovogodišnjeg izdanja – Rolling Stone UK, CLASH i The Line of Best Fit – u Šibenik stiže niz velikih imena svjetske glazbene scene i festivalskog menadžmenta. Među njima su Lisa Branigan (Glastonbury Green Futures Festivals/Re-play Music CIC, UK), Mark Bona (Sziget Festival, HU), Caitilin-Finn Ballard (ATC Live, UK), Christine Semba (WOMEX, Piranha Arts, FR/DE), Christof Ellinghaus (City Slang, DE), Ellie Rumbold (Partisan Records, UK/DE), Filip Košťálek (Colours of Ostrava, CZ), Sofia Ilyas (Beatport, UK) i Wiecher Troost (Amsterdam Dance Event, NL). Publika će i ove godine moći uživati na koncertima domaćih i stranih imena, od velikih zvijezda do regionalnih i lokalnih favorita, uz raznoliku ponudu žanrova, od indie scene i elektronike do etnofuzije i rocka. Program se prvi put proteže i na nedjelju, kada će šibenski klubovi i pozornice na otvorenom vrvjeti glazbom i energijom publike iz svih krajeva svijeta. Najavljeni su spektakularni Kalush Orchestra, pobjednici Eurosonga 2022., te eksplozivni Adult DVD, a publika će u četiri dana moći čuti bendove i izvođače iz Velike Britanije, s Cipra, iz Austrije, Mađarske, Ukrajine, Grčke, Njemačke, Italije, Bosne i Hercegovine, Švicarske te Hrvatske.

Uz teme poput ponude (neke) domaće ili lokalne glazbe u svijetu, slične dvojbe nalazimo i na domaćem terenu, u kojoj je centralizirani Zagreb često bogat događajima i koncertima, a ostali gradovi u Hrvatskoj to nisu. To lokalno predstavlja još i veći problem jer mnogi kvalitetni, a pogotovo mlađi, najzanimljiviji glazbenici, i novi trendovi i ne stignu na "periferiju" zbog poteškoća u organizaciji koncerata, manjka novaca ili nezainteresiranosti šire publike za zahtjevniju glazbu.

Stoga je ista ekipa iz We Move Music Croatia lani započela i projekt AJMO!, koji zajednički provode Ured za izvoz glazbe Hrvatska i Ministarstvo kulture i medija RH, osmišljen kako bi potaknuo ravnomjernu koncertnu aktivnost na području cijele Republike Hrvatske, s posebnim naglaskom na sredine u kojima suvremeni glazbeni žanrovi nemaju komercijalnu održivost, ali imaju snažnu kulturnu vrijednost. Organizatori iz različitih dijelova Hrvatske prijavljuju ove godine drugi put različite programe koji uključuju izvođače iz različitih žanrovskih skupina, a svi konkuriraju za sufinanciranje u iznosu od 10.000 eura po odabranom programu. Ukupno će biti podržano 15 organizatora, a konačni popis odabranih bit će objavljen nakon završetka evaluacijskog procesa koji provodi nezavisna komisija. Svi odabrani programi bit će realizirani u razdoblju od 1. listopada 2025. do 1. ožujka 2026. godine, čime se nastavlja misija decentralizacije kulturne ponude i dostupnosti koncerata u sredinama koje rijetko imaju priliku ugostiti vrhunske domaće glazbenike. Usporedbe radi, prva sezona projekta AJMO! rezultirala je s 52 održana koncerta širom Hrvatske.

Uz objavu rasporeda izvođača na SHIP festivalu, u prodaji su puštene i jednodnevne ulaznice, dostupne putem sustava Entrio. Cijene ulaznica za ovogodišnji festival podijeljene su u nekoliko kategorija; ulaznica za festival stoji 49 eura, Pro-Pass ulaznica 74, a dnevna ulaznica 34 eura. Festival SHIP organizira Ured za izvoz glazbe Hrvatska (čine ga udruge HUZIP, HGU, HUIG, HUOKU) u suradnji s Javnom ustanovom u kulturi Tvrđava kulture Šibenik, a festival su podržali Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Šibenik, Hrvatska turistička zajednica, HDS ZAMP, Turistička zajednica grada Šibenika i Turistička zajednica Šibensko kninske županije.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.