“Bez filtera: Gen Z i karijera”

Ovo je generacija od koje možemo puno naučiti: Gen Z ne želi raditi po starim pravilima

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"
29.05.2025.
u 15:02
U hotelu Amadria Park održana je konferencija “Žene koje mijenjaju Hrvatsku”, koja je okupila paneliste na temu “Bez filtera: Gen Z i karijera”.
Pogledaj originalni članak

Tijekom pripreme za ovu konferenciju proveli smo opsežno istraživanje o razmišljanjima i stavovima nove generacije radne snage. Odmah na početku želim skrenuti pažnju na jedan zanimljiv podatak: više od polovice mladih ispitanika ne pristaje raditi posao koji nije u skladu s njihovim vrijednostima. Njihove profesionalne ambicije nisu motivirane isključivo visinom plaće, premda je ona i dalje važna, već osjećajem da su poštovani, razumijeni i slobodni.

Upravo zato je mentalno zdravlje izjednačeno s pravednom plaćom kao najvažniji kriterij pri odabiru poslodavca. Ovo nije još jedna generacija koju ćemo pridobiti “kavom u kuhinji” ili besplatnim fitness članstvom – ovo je generacija koja očekuje autentičnost i svrhu te postavlja pitanje: “Zašto bih radio ako to nije u skladu s mojim razmišljanjima?”

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"

Upravo o toj temi govorilo se na novom panelu u sklopu projekta “Žene koje mijenjaju Hrvatsku”: “Bez filtera: Gen Z i karijera”, koji se održao u predivnom ambijentu hotela Amadria Park, koji nas je još jednom ugostio. Ovaj panel otvorio je ključna pitanja o budućnosti rada – je li generacija Z zaista posljednja koja će raditi u tradicionalnim okvirima?

Na panelu su sudjelovali Jelena Jelušić, stručnjakinja za HR i employer branding, vlasnica INSPO Consultinga, Ivana Brkljača, vlasnica IB Managementa i doktorandica, Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije, te David Rey Hudeček, osnivač startupa Ding!

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"

Panel je moderirala Antonija Mandić, koja je postavila ključno pitanje – hoće li generacija Z biti radikalni pokretač transformacije tržišta rada? Današnji mladi nisu ni buntovnici ni razmaženi. Oni su promišljeni, pragmatični i odlučni – i od nas očekuju isto.

– Od generacije Z možemo naučiti puno, pogotovo digitalnu pismenost i vještinu baratanja svim novim digitalnim tehnologijama, društvenim mrežama i slično. Želim poručiti mladoj generaciji da si pronađu mentore kad uđu na tržište rada, jer koliko oni mogu dati tvrtkama i poslodavcima, toliko mogu naučiti od iskusnijih generacija – istaknula je Jelena Jelušić, stručnjakinja za HR i employer branding, vlasnica INSPO Consultinga.

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"

Nakon panela razgovarali smo s panelistima koji su naglasili koliko su važne inicijative poput projekta “Žene koje mijenjaju Hrvatsku”, ali i teme koje u fokusu imaju mlađu generaciju, za koju se često govori da je pokretač promjena.

– Postoji puno toga što se spočitava generaciji Z – dio je rezultat vremena u kojem su odrasli, dio način komunikacije na koji su navikli. Najčešće se ističe da je riječ o pasivnoj generaciji, odnosno generaciji koja nije proaktivna. Neka svaki razgovor za posao gledaju kao priliku za isticanje, jer zapravo se vrlo lako istaknuti u masi – samo ako uložiš malo više vremena – rekao je David Rey Hudeček, osnivač startupa Ding!.

Da su inicijative poput ovog panela izuzetno važne, istaknula je Ivana Brkljača, vlasnica IB Managementa i doktorandica.

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Konferencija "Žene koje mijenjaju Hrvatsku"

– Otvorena diskusija s različitim generacijama daje izvornu sliku, naročito na jednoj regionalnoj razini, jer kad gledamo zemlje i kontinente, postoje znatne razlike. Mislim da je ova inicijativa odlična i smatram da bi svi, uključujući i tvrtke, trebali imati ovakve panele i događanja kako bi se međugeneracijska suradnja poboljšala.

Osvrnuvši se na važnost nove generacije u oblikovanju budućnosti, Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije, istaknula je vrijednosti koje generacija Z unosi u društvo:

– Mogu samo reći lijepe stvari. Očekuje nas sigurno dobra budućnost jer generacija Z njeguje osjećaj, autentičnost i kvalitetu. Mladi su naša budućnost, stoga je i na nama da se usmjerimo na taj dio. Želim im poručiti da nastave dalje – za bolju kvalitetu života i naše zemlje, ali i za kvalitetu klimatskih promjena koja je nužna. Mladi njeguju kvalitetu života i održivost i na nama je da to pratimo.

Projekt “Žene koje mijenjaju Hrvatsku” – korak prema ravnopravnosti

Kako bi se podigla svijest o ovim izazovima i potaknule promjene, pokrenuta je inicijativa “Žene koje mijenjaju Hrvatsku”. Ova društveno odgovorna kampanja ima za cilj motivirati poslodavce da sustavno rade na smanjenju rodne neravnopravnosti, osiguravanju jednakih prilika za usavršavanje i napredovanje te jačanju glasova žena u svim industrijama.

Sadržaj nastao u suradnji s BAT-om, Franckom, Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak, Hrvatskom poštanskom bankom, HEP-om, Raiffeisen bankom, Sparom Hrvatska, Telemachom i Turističkom zajednicom Zagrebačke županije.

Foto
gen z

Pogledajte na vecernji.hr